Hoe eraan beginnen?

Gestart door Kathan, november 11, 2011, 12:45:31

Vorige topic - Volgende topic

Marvin

Kan gewoon eerst met 2 luidsprekers gebruikt worden en er zit een radio ingebouwd.

Iphone4

Marvin

Echt super goede luidsprekers zijn duur, heel duur. 3000 per stuk zijn heen gekke prijzen.
Evenals subwoofers, Marktplaats is je groote vriend aangaande luidsprekers. Luister eens naar de Eltax lijn en zoek daar op MP een dikke subwoofer bij.

Iphone4

Marvin

Sorry voor de vele berichten, anders moet ik je hele verhaal in me opnemen doordat ik je bericht niet meer zie als ik via de telefoon reageer.... :-D

Iphone4

still life

aansluitend op marv's iphone..  :-D

Citeer- wat bedoelen ze juist met die 3D ondersteuning?
heeft vandoen met 3d tv, moet je dus ook zo'n toestel hebben om daarvan te genieten
(levert evenwel geen problemen op met een gewoon 2d toestel)

Citeer- het gaat hier om een reciever... dus deze kan dan gelijktijdig ook dienen als radio?

:yes: er zit een tuner ingebouwd

Citeer- is de usb-aansluiting enkel voor een ipod? Of kan je er ook gewoon een usb-stick met mp3 in schuiven?

:yes: dat kan..

Citeer- kan ik deze eerst gebruiken voor enkel een setje front speakers. Om later uit te breiden met woofer/center/rear/...

geen probleem..

Citeer- kan je op zulk "gevaarte" ook elke speaker op aansluiten. Of moet de speaker aan bepaalde voorwaarden voldoen? (ik had ooit is gelezen dat je speakers zwakker moeten zijn dan je "versterker" of was het nou andersom?  :|))

nu kan/dreigt het wat technisch worden, maar ga niet voor speakers onder 90db/W/m (gevoeligheid)

Citeerliefst zou ik willen rondkomen met ongeveer 1000 pleuro's voor de eerste fase (front speakers & reciever/versterker). Uiteindelijk mag het wel wat meer kosten... maar liefst niet in één brok. Het blijft toch veel geld.

wordt moeilijk, in principe is dat al opgesoupeerd aan de receiver alleen..

best eerst budget voorzien/samensparen => voordeliger dan (longterm) steeds upgraden
of kijk anders eens 2dehands..

CiteerAls cd-speler ed gebruik ik wel mijn huidige computer/dvd-speler om te beginnen. Dit kan ik later dan eventueel nog aanpassen.

voor dergelijke bronnen ga je best digitaal naar de receiver, kan allemaal prima..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Kathan

Citaat van: marvin op november 11, 2011, 19:01:48
Heel verhaal, kort antwoord.

Kan zo ongeveer alles met USB aan.
3D ready, kan dus 3D materiaal door sturen.
Hier kan allerhande luidsprekers op aansluiten.

maar onder 3D materiaal versta ik het 3D beeld van in de cinema en het gekke brilletje? Ik vermoed dat dit nog net iets anders is?

Citaat van: marvin op november 11, 2011, 19:05:16
Echt super goede luidsprekers zijn duur, heel duur. 3000 per stuk zijn heen gekke prijzen.
Evenals subwoofers, Marktplaats is je groote vriend aangaande luidsprekers. Luister eens naar de Eltax lijn en zoek daar op MP een dikke subwoofer bij.

dat is inderdaad wel heel duur  nopompom

Ik denk dat ik er vanuit ga dat ik als reciever die SR 6005 of 6004 neem. Ik vermoed dat ik daar niet veel fout mee kan doen. Het kan misschien iets goedkoper, maar wat heb je dan? Ik hou wel van een beetje zekerheid als ik met geld begin te gooien. En vanuit deze reciever kan ik dan een setje frontspeakers gaan zoeken... En dan ben ik waarschijnlijk helemaal besmet met het hifi-virus  HLP

Citaat van: marvin op november 11, 2011, 19:08:06
Sorry voor de vele berichten, anders moet ik je hele verhaal in me opnemen doordat ik je bericht niet meer zie als ik via de telefoon reageer.... :-D

haha, geen probleem. Ik lees elk bericht met evenveel aandacht. Laat maar komen die berichten  pompom

Marvin

87db van (bv) die Eltax is geen enkel probleem. Maar laten we het nu niet gelijk te ingewikkeld maken, er komt echt meer bij kijken dan enkel dr gevoeligheid. Er word aangegeven in 'beginner' te zijn. Laten we daar rekening mee houden en het allemaal niet moeilijker te maken dan voor nu nodig is..... ;)

Iphone4

Kathan

Citaat van: still life op november 11, 2011, 19:15:54
aansluitend op marv's iphone..  :-D

Citeer- wat bedoelen ze juist met die 3D ondersteuning?
heeft vandoen met 3d tv, moet je dus ook zo'n toestel hebben om daarvan te genieten
(levert evenwel geen problemen op met een gewoon 2d toestel)

nu word het helemaal gek? Dus dan gaat het beeld van je dvd-speler ook door je reciever en zo naar je televisietoestel, of begrijp ik het nu helemaal fout?

wordt moeilijk, in principe is dat al opgesoupeerd aan de receiver alleen..

best eerst budget voorzien/samensparen => voordeliger dan (longterm) steeds upgraden
of kijk anders eens 2dehands..

zo'n Marantz SR 6005 heb je voor een kleine 700 euro, de SR 6004 voor een dikke 500 euro. Ik hoop toch toe te komen met een 500 euro voor een setje frontspeakers? Of droom ik nu hardop?  frusty

CiteerAls cd-speler ed gebruik ik wel mijn huidige computer/dvd-speler om te beginnen. Dit kan ik later dan eventueel nog aanpassen.

voor dergelijke bronnen ga je best digitaal naar de receiver, kan allemaal prima..

digitaal naar de reciever, juist... dat zal ik tegen dan wel uitzoeken. Haha!  redface

Marvin

Yep, 3D is met bril.

Iphone4

still life

dat 3d is de nieuwe hype, ik krijg er alleen hoofdpijn van..  :-D
men werkt bvb volop aan 3d uitzendingen voor tv

bedoeling is om ook zonder brilletje, 3d beelden genietbaar te maken
staat nog in ze kinderschoenen allemaal..

CiteerEn dan ben ik waarschijnlijk helemaal besmet met het hifi-virus 

je bent een vogel voor de kat..  :schater:

Citaat van: marvin op november 11, 2011, 19:23:55
Er word aangegeven in 'beginner' te zijn. Laten we daar rekening mee houden en het allemaal niet moeilijker te maken dan voor nu nodig is..... ;)

ik hou het bewust A-technisch..  :wink: alleen.. naargelang de vragen zal het toch zo'n verhaal worden..

Citeernu word het helemaal gek? Dus dan gaat het beeld van je dvd-speler ook door je reciever en zo naar je televisietoestel, of begrijp ik het nu helemaal fout?

de reciever is de ontvanger van alle inputs, die stuurt je tv dan aan over hdmi
(& laat tegelijk je speakers klinken)

CiteerIk hoop toch toe te komen met een 500 euro voor een setje frontspeakers? Of droom ik nu hardop

hoop doet leven..  :evil: alles kan/mag..
als je vraagt naar high-end, hangt daar onlosmakend een prijskaartje aan vast

of je moet 2dehands wat scoren (lees: andermans upgrade helpen financiëren  :-D )

Citeerdigitaal naar de reciever, juist... dat zal ik tegen dan wel uitzoeken. Haha!

poepsimpel, met recente gear is hdmi all you need
optisch biedt uitkomst bij wat oudere toestellen, aansluitingen zat op een receiver..

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Kathan

Luister eens naar de Eltax lijn.

Dit is precies nog een vrij recent merk? De dichtstbijzijnde is Breda, en dat is een mediamarkt. Ik betwijfel of je daar rustig een setje speakers kan testen? het zijn overigens wel heel erg mooie setjes zover ik kan zien op de plaatjes  :yes:

maar stel ik wil uiteindelijk een surround systeem behalen. Heb je dan wat aan de Eltax Shine 8? Want dat ziet eruit als een complete set. En dan wordt het op het einde misschien allemaal teveel als je er dan nog een center, woofer en  rearspeakers bijpropt?

Kathan

ik vind dit echt een heerlijk forum  hello pompom Zelden zo goed geholpen, en zeker niet zo snel. Ik kan niet wachten om de lokale audio-boer zijn kennis te testen  :schater:

en god... die achterkant ziet er leuk uit. Hopelijk krijg je er een handleiding bij  clown1

QuattroNL

Marantz SR6005: 549,- (link)
Voor zo'n 5-600,- kan je leuke 2e hands speakers kopen (heb ik ook net gedaan, klinkt heerlijk).

Losse cd/dvd-speler en surround- en centerspeakers kan dan altijd later nog. Alles op z'n tijd.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Marvin

Citaat van: Kathan op november 11, 2011, 19:51:44
en god... die achterkant ziet er leuk uit. Hopelijk krijg je er een handleiding bij  clown1

Die zit er bij, zo'n 'handleiding'. Enkel het ontcijferen ervan blijkt in de praktijk nog niet zo simpel.  :-D

Ik denk dat als je een rustige dag uitzoekt bij de MM dat je best een aardige indruk kan krijgen, de laatste keer dat ik daar ben geweest stond er toch best wel leuk spul om mee te stoeien.

Digitaal is vrij simpel, geen gebruik maken van de rood/witte tulpjes maar van HDMI, coax of glasvezel/spdif.
Maar dat is allemaal latere zorg en allemaal geen probleem.

En als je wat meer info wilt weten, gebruik de zoekfunctie van het forum eens. Er staat hier op het forum echt een hoop goede informatie 'verscholen' in de vele topics.

still life

Luister eens naar de Eltax lijn.

:yes:

dit zijn bvb kleine schatjes..

http://www.eltax-nederland.nl/index.php/eltax-monitor-serie.html

de monitor III is nu de shine 4 geworden

shine surround setje bij eltax:

zou een mooie start kunnen zijn..  :wink:

rexp

Voor 3D en HDMI: wat voor TV heb je?