SR6005 Pre-outs defect?

Gestart door Ottovw, november 07, 2011, 16:38:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ottovw

Beste,

Wellicht dat hier nog iemand met fantastische idee komt hoe ik mijn sub weer werkend krijg. Ik heb een SR6005 van nog geen half jaar oud. Hierbij ik mijn 5.1 set aangesloten. Gisteren kwam ik ineens achter dat ik, bij het spelen van een videogame, geen geluid meer had over mijn subwoofer. Daarna meteen verschillende testen uitgevoerd zie hieronder.

Het gaat om een actieve subwoofer die met een kabel vanuit de uitgang van de Marantz "SW1" is aangesloten.


       
  • Doormiddel van functie "test tone" kan ik op alle kanalen een test tone sturen maar ik krijg geen tot heel zacht geluid te horen uit mijn sub.
  • Andere kabel geprobeert geen effect.
  • Op SW2 (2de subwoofer uitgang) geen geluid.
  • Om probleem uit te sluiten bij subwoofer heb ik mijn Ipod aangesloten en subwoofer werkt dan luid en duidelijk!
  • Op Marantz sr6005 hard reset naar fabriek instellingen waarna direct met default settings test tone uitgevoerd en wederom geen geluid uit subwoofer, wel uit mijn overige luidsprekers.
  • Op alle andere pre-out uitgangen geprobeerd maar ook daarop geen enkel geluid bron te horen.
Conclusie= Marantz pre-outs defect??

Wellicht weet iemand hoe ik pre-out kan meten met een multiemeter en wat voor juiste waardes hieruit moeten komen? Vind het zo raar dat een pre-out defect kan gaan, is namelijk geen kracht vanuit versterker nodig.

Marvin

Uiteindelijk kan alles natuurlijk een keer kapot gaan, doormeten en de waarden die daaruit moeten verschijnen zou ik niet weten. Maar daar kan SBMarantz of Hal (beide technische forumleden) misschien wat meer over kwijt.

Het enige wat ik niet zie is dat je het menu hebt doorlopen om te kijken of je hem niet toevallig uit hebt gezet?

Succes!

Ottovw

SW optie in menu staat aan en alles getest via Test Tone. Maar ook op andere pre-outs (linker kanaal, rechter kanaal, center etc) krijg ik geen geluid uit. Ik moet er wel bij zeggen dat als ik in menu van marantz subwoofer level vollop zet, en mjin subwoofer ook, ik heel zachtjes de test tone krijg te horen.

Om nogmaals bij aan te geven dat, zodra ik mijn ipod direct op mijn actief subwoofer aansluit, luid en duidelijk mijn subwoofer functioneerd.

Ook zit op mijn subwoofer een off/auto aan/aan optie via schakelaar. Staat normaal altijd op aan, maar bij auto aan behoord versterker van standby naar aan te gaan op moment van signaal. Dit gebeurd bij mijn ipod wel, maar via versterker niet. Uiteraart meerdere kabels geprobeerd.

Marvin

En als je de subwoofer gewoon aan laat staan?

Ottovw

Maakt geen verschil uit. Ik hoor heel zachtjes test tone geluid uit komen als ik dit uit laat voeren op marantz. Dat houd dus in volume vollop van zowel marantz en sw.

Marvin

Dan moet je even wachten tot er iemand met echte kennis van dit soort dingen zich meld, geduld dus even.

Stadium III

Via Audyssey ziet hij hem dan wel
En dan volume subwoofer ff half open zetten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Ottovw

Helaas ook niet via audisey. Het gaat ook niet alleen om subwoofer uitgang, andere pre-outs functioneren ook niet. Dit is een directe doorgang zonder aan en uit.

Ottovw

Vandaag even gebeld voor status reparatie.

Nieuwe onderdeel is besteld en word vervangen. HDMI printplaat schijnt vernieuwd te worden. Vind het erg vreemd wat dat te maken heeft met pre-outs. Wel is het zo dat , sinds een xbox360 is aangesloten, heel even heeft gewerkt en daarna pre-outs defect zijn gegaan.

Ik heb dan totaal 4 hdmi poorten gebruikt waarbij 1 voor de beamer is. Ik plaats hdmi altijd in apparatuur als deze beide kanten uit zijn. Wat kan hierdoor veroorzaakt zijn? Iemand idee?

In:
Blue-ray speler
HTPC
Xbox 360

out:
Beamer

Ben namelijk bang dat zodra ik alles weer aansluit het zelfde gaat gebeuren.

Marvin

Je hebt gewoon pech gehad, geen zorgen.
Dat wat je erop aansluit moet allemaal kunnen!
Wel vreemd, dat ben ik met je eens.

Succes, -en ik hoop dat je hem snel terug hebt.

Ottovw

Bedankt voor je reactie.

Net versterker opgehaald van reparatie center. En toch blij met snelle service. Voor zekerheid alleen mijn luidsprekers aangesloten en versterker test tone laten uitsturen zonder enige bron aansluiting.

Wat blijkt?! Nu werkt mijn linker voor kanaal en center kanaal ook niet meer! Met een luidspreker en kabel die wel werkt op de linker voor kanaal geprobeerd en uitgesloten dat het aan mijn kabels of luidspreker ligt.

Ook mijn pre-outs werken nog steeds niet. Ik ben nu nog verder van huis dan voordat mijn versterker ter reparatie is weg gebracht...

Morgen maar weer contact op nemen, kan wel zeggen dat ik echt gefrustreerd ben!

Marvin

Oh oh, een maandag ochtend product...
Zou eens bij de dealer navragen of er een mogelijkheid bestaat de versterker te ruilen voor een nieuwe.
En Marantz en de dealer of importeur het lekker laten uitvechten.
Dat behoort echt tot de mogelijkheid en is hier in IJmuiden en omstreken al vele malen bewezen. Je laat je klant niet schipperen daar waar je als
dealer makkelijker deuren opend...




Iphone4

Marvin

Je gebruikt wel de pre out en niet de pre in neem ik aan?!




Iphone4

Ottovw

Citaat van: marvin op november 11, 2011, 18:48:46
Je gebruikt wel de pre out en niet de pre in neem ik aan?!

pre-out (SW1 = subwoofer 1) daarnaast heb ik eerst getest zonder sub en kwam tot conclusie dat ik ineens 2 kanalen ontbreken. Daarna werd ik nieuwsgierig of uberhoud de eerste probleem, pre-outs, waren verholpen en dat is dus ook niet het geval.



sattie

Heel erg vreemd allemaal.
En als je de versterker reset dmv de 2 linker toetsen achter het klepje en dan aanzet.
Je ziet het display dan compleet even oplichten en dan is apparaat gereset naar fabrieks instellingen.
En dan gewoon alleen de 2 front speakers aansluiten en even een antenne kabel erin en dan eens kijken of je gewoon stereo geluid hebt.