De cd80 was destijds ver buiten mijn budget! ik heb geluisterd naar de cd 62 en de cd 72 en die 62 deed me niets maar die cd72 die had het wel! Ook zijn prijs van dfl.1200,-... slik... Denon (via koptelefoon) vond ik nik: veel te schel/hoog.
Per ongeluk liep ik toen tegelijk tegen een 2ehands philips cd624 aan (dfl.250,-) en die gebruik ik nog steeds. Ben daar best tevreden over. T is geen Accuphase of cd72 maar ja.... het is er daarna nooit meer van gekomen.... life imposes it s own demands on my budgets....
Wel heb ik analoog de uitgang van de cd vergeleken met die van mijn dvd ph 728; die van de 728 deugt niet helemaal: veel te zacht oa. Ben wel benieuwd of de digitale uitgang van de cd het goed zou doen op een nieuwere versterker.... Inderdaad dat zei ik.... (ik hoorde destijds ook een Denon 1500 of zo (ongeveer dfl1500) en die gaf een heel rustig soundje (zeg maar gecontroleerd) op Driades 91 (ook net iets boven mijn budget destijds). Impulse vond ik niets. Linn vond ik niets en B&W had ik nog op mijn lijstje staan om te luisteren maar daar kwam ik na de Driade 82 niet meer aan toe.
Wel heb ik nooit mijn geluid "los" horen komen van de speakers... Wel bij een vriend met zijn Pied Pipers. Mijn Driades zijn directer en ik ben er over het algemeen genomen nog steeds blij mee. Soms "loopt het geluid dicht" bij sympohnische stukken maar ik heb geen idee waar het aan licht.... het wordt dan een beetje een brei....
? bekend verschijnsel?
Ook met of zonder spikes hoor ik trouwens vrijwel geen verschil van mijn Driades.
m.vr.gr.
merlin
[/quote]
Als het geluid niet los komt van je luidsprekers zou je eens kunnen gaan spelen met de luidsprekeropstelling, dat wil in dat geval nog wel eens helpen