Citaat van: dmeerpa op oktober 31, 2011, 17:50:16Ik wil ze wel gebruiken, maar zodra ik die stereo stand aanzet en dus ook die ADSY/D.EQ, die als je het mij vraagt één niet meer gedetailleerd is, en twee enorm afwijkt van het origineel.
de prestaties in stereo met ADSY & de EQ staan of vallen met de setup & gedane metingen
hoe het daarmee gesteld is, valt moeilijk te beoordelen
CiteerNeem nu de CD Roger Waters - Amused To Death, en luister eens naar track 1, waar hij zijn verhaal doet. Vergelijk deze tussen pure direct, en stereo stand. Hier is deze stem duidelijk te verstaan op laag volume. In de stereo stand wordt deze onverstaanbaar en wordt ze weggedrukt door andere geluiden die versterkt worden.
leest als: in pure direct heb je een serieuze bult op je midden, daarnaast is er vast wat afval boven & onderin
of je bent die sound mss zo gewend door de jaren dat je haast niets anders wil horen
opnieuw: een setje '11 (PM/SA) marantzen is geen garantie op een perfect geluid
CiteerMaar je mag me altijd proberen te overtuigen, en als je nu wil zeggen dat het pijnpunt de akoestiek is die ADSY/D.EQ kan aanpakken, waarom had ik die niet nodig op de SR8002 (Pure Direct), de akoestiek is nog steeds dezelfde? Trouwens de SR8002 deed het veel beter dan de SR7005 in stereo stand.
het kan best zijn dat je oude SR niet vies was van vervorming
ook in pure direct..
de 7005 klinkt dan in vgl natuurlijk erg fris of koud/hard, vandaar moet je imho verder met ADSY & de EQ
hoe klinkt het met als bron de UD digitaal (over hdmi) naar de SR (met als bron BD) in stereo ?
zo sluit je alle eventuele analoge vervorming vanuit de UD over RCA uit..
verder zou ik ook eens de speakers (fronts) kritisch bekijken/beluisteren
die introduceren immers op zich al behoorlijk wat vervorming (way more dan de THD v/d SR)