pm6010ose

Gestart door SmauG, oktober 26, 2011, 17:03:11

Vorige topic - Volgende topic

SmauG

Hallo Mannen en vrouwen van dit mooie forum!

Ik zal mij allereerst even voorstellen;
Ik ben Maxim, een 25 jaar jonge muziekluisteraar met ervaring op gebied van SQ caraudio welke sinds kort in het bezit is van zijn eerste mooie marantz spullen.

Lang verhaal kort.
Ik was bezig met een surround set compleet te maken, dit heeft geresulteerd in TWEE complete luidspreker sets*, daarbij moest nog een receiver + speler, en toen begon de elende. Gelukkig kon ik mijn schoonvader in de kar meetrekken en zijn we samen opzoek gegaan, ik heb hem mijn eerste set (Wharfedale valdus 500+200+center) kado gedaan en heb uiteindelijk zelf een B&W set overgehouden (dm640i dm600i en dm600ifs).
Het probleem lag in het eisenpaket. We kijken graag films, maar NOG liever luisteren we muziek! dit was zo belangrijk, dat al snel pijnlijk duidelijk werd dat we niet bevredigd zouden zijn met het budget dat beschikbaar was. Dit project is nu dus (tijdelijk) van de baan.
Ik besloot mijn Sansui A-E770 versterker en CD-E770 cdspeler met falende lade te vervangen voor iets anders moois.

Onderzoek en heel veel lovende reviews en gebruikerservaringen hebben mij doen kiezen voor marantz. En wel de CD6000ose. deze zou bovengemiddeld presteren in zijn prijsklasse, en voor ge prijs waar hij voor wordt aangeboden her en der, wilde ik die hebben!
Toen ik vervolgens een aanbod kreeg van een "nieuwe open box" cd6000ose icm. een in nieuwstaat verkerende pm6010ose was ik verkocht. 230,- inclusief verzenden  :angel: voelt nog steeds als een koopje!
En wat voor een. De set verkeerd werkelijk in onberispelijke en complete staat en staat nu een goede week te spelen.  De 1e dagen dag en nacht laten spelen want ik heb namelijk gelezen dat deze apparatuur behoorlijk veranderd na goed inspelen.
Ik heb geen spijt van mijn "blinde" aankoop! Wat een prettig geluid, zeer gedetailleerde klank en mooi 3dimensionaal.

Wat me alleen wel een heel klein beetje tegen valt is de bass sectie. Deze wordt net als het mid en hoog met veel detail weergegeven, groot koper is echt schitterend om te horen bij Howard Shore's soundtrack van LOTR. Snaren van de bassgitaar idem.
Popmuziek, dance en zelfs wat harder werk echter lijkt toch niet helemaal tot zijn recht te komen.
Het mist power! terwijl dat met speakers met een rendement van 91bd en 50watt klasse A-A/B toch voldoende gerealiseerd moet kunnen worden. (Ik speel met de korte basspoort voor een lage afstemming)

Waardoor zou dit kunnen komen.
Matchen mijn speakers niet? Heeft de versterker echt te kort? En wat zouden eventuele oplossingen zijn?
Ik heb al zitten denken aan een Pre-out mod, en dat met monoblokken erbij. Maar ben bang dat dat ten koste gaat van de qualiteit van de versterker.

Graag advies hieromtrend! Want ik wil hier zeker mee verder! ik luister dagelijks met zeer veel plezier naar deze setup! want ben werkelijk verkocht aan de klank van deze versterker.

lo

Hallo en welkom hier. Met welke speakers speel je nu?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

still life

welcome max..

denk dat je eens jouw akoestiek moet bekijken & je speakerplaatsing

kennelijk zit je met nogal wat afval in het laag  :angel:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Welkom hier

Het is zoals al word aangegeven, de akoestiek en je speaker geeft een bepaalde klankkleur en die bepaald je laag

De versterker doet niks behalve versterken tuurlijk zal de ene versterker door sommige als iets meer of minder ervaren word maar niet zulke grote verschillen zoals jij omschrijft

Gewoon gaan schuiven met je speaker

Het is geen klasse A versterker en je kan er geen mono blokken of wat dan ook op aan sluiten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SmauG

Citaat van: John Wx op oktober 26, 2011, 18:32:38
Welkom hier

Het is zoals al word aangegeven, de akoestiek en je speaker geeft een bepaalde klankkleur en die bepaald je laag

De versterker doet niks behalve versterken tuurlijk zal de ene versterker door sommige als iets meer of minder ervaren word maar niet zulke grote verschillen zoals jij omschrijft

Het is geen klasse A versterker en je kan er geen mono blokken of wat dan ook op aan sluiten

Goed om te lezen dat het niet aan de spullen ligt  :yes:
Klankkleur van deze luidsprekers ken ik heel goed, en hebben op de sansui versterker prima gepresteerd. De marantz klinkt echter VEEL opener. dit zal hoofdzakelijk door de cd speler komen verwacht ik.  :kwijl:
Stereo beeld is verbeterd door de opbouw van de versterker (dual mono vs enkele stereoversterker module)

Akoestiek is inderdaad niet ideaal. De ruimte waarin het heeft staan spelen is vrij groot, met open keuken en serre. ong. 75m2. Speakers staan op 4.5 mtr van de luisterpositie en staan 3 mtr uit elkaar.
Helaas, en onvoorkombaar, rechte wanden en de luidsprekers staan aan de lange zijde.

Dit gaat echter veranderen aangezien de zolder in gericht gaat worden als relax- en studeerruimte.

Klasse A/B versterkers spelen toch het eerste beetje in klasse A?  HLP redface

Citaat van: lo op oktober 26, 2011, 18:16:18

Bowers en Wilkins (B&W dm640i)

Bedankt voor de tips tot nu toe!
Grt. Maxim

JohnWx

Citaat van: SmauG op oktober 26, 2011, 19:09:30
Citaat van: John Wx op oktober 26, 2011, 18:32:38
Welkom hier

Goed om te lezen dat het niet aan de spullen ligt  :yes:
Klankkleur van deze luidsprekers ken ik heel goed, en hebben op de sansui versterker prima gepresteerd. De marantz klinkt echter VEEL opener. dit zal hoofdzakelijk door de cd speler komen verwacht ik.  :kwijl:
Stereo beeld is verbeterd door de opbouw van de versterker (dual mono vs enkele stereoversterker module)

Akoestiek is inderdaad niet ideaal. De ruimte waarin het heeft staan spelen is vrij groot, met open keuken en serre. ong. 75m2. Speakers staan op 4.5 mtr van de luisterpositie en staan 3 mtr uit elkaar.
Helaas, en onvoorkombaar, rechte wanden en de luidsprekers staan aan de lange zijde.

Dit gaat echter veranderen aangezien de zolder in gericht gaat worden als relax- en studeerruimte.

Klasse A/B versterkers spelen toch het eerste beetje in klasse A?  HLP redface

Citaat van: lo op oktober 26, 2011, 18:16:18

Bowers en Wilkins (B&W dm640i)

Bedankt voor de tips tot nu toe!
Grt. Maxim

Klasse A/B uitleg bij breem:

http://www.breem.nl/fldbgr/bgrk.htm
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

:yes: hello
Welkom hier, Maxim. Een mooie set voor een mooie prijs. 6000ose was ook mijn eerste marantz CDspeler. Mooie speler indeed. Maakte 2 jaar deel uit van mijn setup, daarna ingeruild bij de aankoop van een sa8400, mijn eerste super-audio-CDspeler. Opvallende kwaliteiten van de 6000ose zijn idd het zeer fraaie open en gedetailleerde midden en hoog en het iets minder geprononceerde laag. Dat zijn ook mijn ervaringen. Vergeleken met de CD-modus van de sa8400, is hij daaraan beslist niet de mindere. Het laag van bijvoorbeeld de sa8003 is alweer beduidend dieper, maar dat heeft ook nadelen: eerder en vaker 'staande golven'. (zie topic(s) op dit forum en 'de Breem' zal hierover ook berichten, John?)
Zoals je al gelezen hebt, ben ik meer leek dan deskundige op het gebied van audio.
Maxim, ik wens je heel veel plezier op dit forum en met je huidige set en de hopelijk velen daarna.
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 27, 2011, 05:35:14
:yes: hello
Welkom hier, Maxim. Een mooie set voor een mooie prijs. 6000ose was ook mijn eerste marantz CDspeler. Mooie speler indeed. Maakte 2 jaar deel uit van mijn setup, daarna ingeruild bij de aankoop van een sa8400, mijn eerste super-audio-CDspeler. Opvallende kwaliteiten van de 6000ose zijn idd het zeer fraaie open en gedetailleerde midden en hoog en het iets minder geprononceerde laag. Dat zijn ook mijn ervaringen. Vergeleken met de CD-modus van de sa8400, is hij daaraan beslist niet de mindere. Het laag van bijvoorbeeld de sa8003 is alweer beduidend dieper, maar dat heeft ook nadelen: eerder en vaker 'staande golven'. (zie topic(s) op dit forum en 'de Breem' zal hierover ook berichten, John?)
Zoals je al gelezen heb ben ik meer leek dan deskundige op het gebied van audio.
Maxim, ik wens je heel veel plezier op dit forum en met je huidige set en de hopelijke velen daarna.
Groet, Cor.

Leek zijn betekend objectief eerlijk niet bevooroordeeld dus eigenlijk een kenner

SmauG

Ik denk dat cor het zeer juist verwoord.

CiteerOpvallende kwaliteiten van de 6000ose zijn idd het zeer fraaie open en gedetailleerde midden en hoog en het iets minder geprononceerde laag.

Heb gister bij wijze van test even de kleinere broertjes (B&W dm600i) aangelosten. deze spelen een stuk minder laag als de dm640i
Snel werd duidelijk dat het laag wel degelijk aanwezig is en iets toevoegt aan de muziek, maar dat dat niet te nadrukkelijk gebeurd.
Dit klinkt helemaal perfect met machtige muziek a-la LOTR, of de ondersteuning in muziek van diana krall, of Harry Connick Jr.
Bij sommige popmuziek en (harde)house muziek is het helaas wel eens gewenst.

Desalniettemin, ernstig blij met mijn mooi strakke marantz set en deze zal nog lang blijven spelen!
Bedankt voor het warme welkom op dit mooie forum.

Cornelis1921

:roll: byebye :yes:
John en jij, Maxim, bedankt voor de complimenten. Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *