blu-ray op CRT tv?

Gestart door QuattroNL, oktober 25, 2011, 22:50:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

QuattroNL

Even een duffe vraag: kan ik een BR-speler (BD5004) qua videosignaal aansluiten op een ouderwetsche CRT tv?
De BR heeft alleen component video out

Heb ik dus een component-to-scart converter nodig?
Hou je dan nog wat beeldkwaliteit over?
Of is de video-out (S-video?) een betere/makkelijkere optie? Want die kan wel direct op scart met zo'n super simpel convertertje.
Audio zal naar een 2-kanaals versterker (PM5003) gaan. Surround is niet nodig.
Ook zal er regelmatig een audio cd op gedraaid worden. Maar het is maar voor 'boven' dus mega kwaliteit is geen echte vereiste. Het moet gewoon leuk klinken.

Reden hiervoor is dat m'n vrouw op haar kamer wel eens een dvd-tje wil kijken (als ik beneden op de HT set en LCD tv een 1080p film kijk) en ik die PM5003+speakers al heb staan en ik, mogelijk, goedkoop aan die BD5004 kan komen. En mocht er ooit een kleine LCD tv bij haar op de kamer komen dan heeft de BR-speler alvast HDMI.
(ja, ik weet dat kleine LCD-tv's de wereld niet kosten maar die aanschaf stel ik nog even uit).
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

dmeerpa

Als je het mij vraagt is de composite video (gele fiche) de makkelijkere optie en misschien beter oplossing.
Wanneer je de component zou gebruiken, dan verwacht ik signaal verlies door verschillende factoren:
- extra connectoren door het plaatsen van de converter
- en vermoedelijk moet je het signaal (HD) ook gaan downgraden naar SD. Het resultaat zal afhangen van de kwaliteit van de converter. Maar hoe beter hoe duurder.

Je zal dan vermoedelijk wel een s-video signaal bekomen die beter is dan composite, maar slechter dan component. Maar als de conversie maar pover is gebeurt heb je er niet veel aan.

Bij de S-video wordt alles intern geregeld en heb je 2 connectoren en één kabel naar de TV.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

QuattroNL

Ja idd, ik denk dat ik voor de makkelijke manier ga en de video-out ga gebruiken. Beeldkwaliteit is in dit geval niet echt belangrijk, al helemaal niet op een CRT.
Nu eerst maar eens gaan kijken of ik die BD5004 voor een schappelijke prijs kan bemachtigen  clown1
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB