Is de oude jbl l-serie of ti-serie nou echt zo goed?

Gestart door erikd, oktober 23, 2011, 23:38:27

Vorige topic - Volgende topic

erikd

Hallo, in de jaren negentig had ik op mijn marantz versterker een paar jbl l19 speakers. Deze klonken destijds op mijn gestoffeerde kamer met vloerbedekking erg, maar dan ook erg goed. Tegenwordig bezit ik de boston acoustics vs336 speakers die in een harde akoustiek gebruik. Mooie speakers met een dijk van een geluid. Toch blijft het geluid van de jbl's mij bij en zit het ahw ' tussen mijn oren'. Zijn deze speakers en dan bijv de l100 of de 5000 ti echt zo goed of zijn de boston's gewoon veel beter. Er zit immers 30 naar ontwikkeling tussen... Ik hoor graag jullie meningen. Groet, Erik
Usher MD2 DMD
Marantz pm 11s2
Marantz na 7004
Marantz sa 8003
Audioquest jaguar en king cobra interlinks
Twisted Pair Design Ascent

Marantz 81

Blijft altijd moeilijk omdat herinneringen van vroeger en de eerste keer zeg maar je het sterkste bijblijven  :yes:

En wat beter is dat is maar net wat je prefeert  :wink:

erikd

Ja klopt. Het is allemaal erg subjectief. Je moet geloof ik ook ergens tevreden zijn. Lastig als het geluidbeeld van 'scheurende bassen' en enorme dynamiek steeds roet in het eten van de Boston acoustics gooien. Desalniettemin heb je gelijk. groet, erik
Usher MD2 DMD
Marantz pm 11s2
Marantz na 7004
Marantz sa 8003

Marvin

Zou goed kunnen dat die oudere JBL gewoon een beter luidspreker is, er is in 30jaar eigenlijk vrij weinig veranderd aan dynamische luidsprekers. Aan de natuurwetten trouwens ook niet...  :-)
Boston is gewoon weer een merk wat pretendeerd voor niks heel veel te kunnen leveren. Dertien in een dozijn dus, want dat proberen alle merken in hun budget klasse.
Dat Marantz hier in meegaat door Kenny de filters te laten bewerken zegt opzich niets, deden ze met Monitor Audio ook.
Zet die MA tegenover een oudere luidspreker en je mist een heel pak laag, zal me niet verbazen als dat met Boston evenzo is.

Ter verduidelijking, ik heb ze nog nooit gehoord.  :-)

Marvin

Excuus, Monitor Audio moet natuurlijk Mordaunt Short zijn.    shutup

Marantz 81

JBL heeft een overtuigend geluid en bouwen zeer goede luidsprekers , ik ben niet thuis in hun type,s

mijn neef had eerst een paar 3 weg speakers van JBL  ongv 15 jaar oud  en die klonken echt waanzinnig met bijvoorbeeld een U2 DVD

Het is toch wel persoonlijk wat je het beste vindt klinken , wat voor en hoe je muziek luistert

Zo ben ik ook weg van Klipsch ,maar die kunnen ook vermoeiend zijn ,maar voor actie en in het geluid getrokken worden zijn ze echt  hello

Daarom heb ik nu Dynaudio  :-D

erikd

Boston vs336 klinken echt goed. Ik vind ze veel beter klinken dan bijvoorbeeld de a360. Deze laatste hebben erg lovende kritieken gehad. De vs 336 zijn vele malen duurder en bieden veel meer dynamiek en soundstage. Ruim voldoende bas. Het stomme is dat ik na het beluisteren van JBL's nog maar moet zien of het nog beter is. Het kan ook allemaal wishfull thinking zijn. Ben inmiddels via mp iemand tegen gekomen die meerdere speakers waaronder l100 en l80 verkoopt. Met hem gesproken over monitoren ipv staanders. Heb maar een kamer van ongeveer 25m2. Even kijken hoe dit uitpakt. Ben overigens erg benieuwd naar ervaringen met dynaudio. Groet, Erik
Usher MD2 DMD
Marantz pm 11s2
Marantz na 7004
Marantz sa 8003

erikd

Usher MD2 DMD
Marantz pm 11s2
Marantz na 7004
Marantz sa 8003

Marantz 81

Ik ben zelf een echte dynaudio liefhebber , heb zelf dynaudio 52SE Monitor speakers met pm15s1 en sa11s1 kamer is 30m2

klinkt als een klok ,maar kost ook nogal wat en het is ook per persoon verschillend wat je mooi vindt en voor eisen hebt hoe het moet klinken

Marvin

JohnWx

Citaat van: marvin op oktober 26, 2011, 02:05:38
Citaat van: Marantz 81 op oktober 25, 2011, 22:41:02
klinkt als een klok
Als ik de tijd wil weten kijk ik wel rechts onderin......  :- :-o

het is weer een briljant antwoord  notworthy :schater: notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81

Er zat natuurlijk een CD in van pink floyd - Time  clown1

erikd

Ben inmiddels de bezitter van een stel JBL L96 monitoren. Klinken fabuleus. Ze zijn open, geven een groot live gevoel en hebben natuurlijk de roemruchte JBL bassen. De WAF factor van deze monitoren is niet erg groot, maar goed. Hoe dan ook denk er over de Boston's te verkopen. Dank voor het meedenken!
Usher MD2 DMD
Marantz pm 11s2
Marantz na 7004
Marantz sa 8003

erikd

Nog even een nabrandertje... Over de JBL l96 is op internet niet heel veel te lezen. Weet iemand nog interessante wetenswaardigheden te vertellen over deze speakers?
Usher MD2 DMD
Marantz pm 11s2
Marantz na 7004
Marantz sa 8003

Marvin

Gefeliciteerd hoor, maar zo makkelijk kom je er niet van af... !

TTIWWP