SR7005 in combinatie met Wadia Iphone doc en DAC

Gestart door mac, oktober 16, 2011, 13:24:26

Vorige topic - Volgende topic

mac

Ik heb afgelopen weekend de SR7005 aangeschaft.
Ik heb een Dacmagic van Cambridge en een Wadia Iphone Dock.
Nu is mijn vraag hoe ik de DAC moet aansluiten op de SR 7005? Ik heb hem nu op DVD aangesloten en het werkt, maar ik weet niet of dit de juiste manier is.

Ik heb geen surround set maar twee Impuls boxen. Moet ik deze ook instellen via Audyssey auto setup? Of geld dit alleen als je een surround set hebt?

Hoe regel ik mijn hoge en lage tonen mbt. het audio gedeelte?
Kan ik ook nog andere instellingen gebruiken?

Heb de handleiding al verschillende keren doorgelezen, maar ik kom er niet uit.

Alvast bedankt...

still life

welcome mac..

Citaat van: mac op oktober 16, 2011, 13:24:26
Nu is mijn vraag hoe ik de DAC moet aansluiten op de SR 7005? Ik heb hem nu op DVD aangesloten en het werkt, maar ik weet niet of dit de juiste manier is.

gebruik 1 v/d digital inputs achterop de SR, de naam kun je in de setup evt veranderen..

CiteerIk heb geen surround set maar twee Impuls boxen. Moet ik deze ook instellen via Audyssey auto setup? Of geld dit alleen als je een surround set hebt?

:yes:

ook in stereo bekom je zo een optimale freq respons van je fronts..
tip: gebruik enkel D.EQ  :yes: & dyn vol niet..  :no:

CiteerHoe regel ik mijn hoge en lage tonen mbt. het audio gedeelte?

dan moet je manueel de multiband EQ instellen, dat wordt echter al gauw een guessing game
als je ADSY goed inmeet heb je er geen nood aan  :wink:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WimPeu

Citaat van: still life op oktober 16, 2011, 13:46:24
welcome mac..

Citaat van: mac op oktober 16, 2011, 13:24:26

gebruik 1 v/d digital inputs achterop de SR, de naam kun je in de setup evt veranderen..

Denk niet dat je een DAC op de digitale inputs moet stoppen...dan heeft een DAC niet veel zin nl.  :-D

Vraag is zowiezo of een Dacmagic beter is dan de Dac's van de SR7005. Lijkt me erg sterk dat die nl iets toevoegd..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

zinvolle aansluitingen/combi's in audioland ?  :-D

die dac's analog output wordt 9/10 weer door de adc/AD v/d SR gehaald..  :angel:

Citaat van: wimVraag is zowiezo of een Dacmagic beter is dan de Dac's van de SR7005. Lijkt me erg sterk dat die nl iets toevoegd..

stupid

nee, die wadia dock direct op een digital input..

Citeerthe first certified iPhone dock to offer pure digital output from Apple's smartphone and the iPod Touch.

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WimPeu

Weet niet hoe het binnen in een SR is aangesloten allemaal maar ik hoor zeker verschil in een bron of ie digitaal of analoog op de Onkyo aangesloten. Tot dus ver klinkt de Dac van de Onkyo in alle gevalle superieur.
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

denk dat het sowieso onzin is van aparte dac's te gaan combineren met receivers..
as said, die hebben prima omzettingsmogelijkheden aan boord  & een zee van aansluitingsmogelijkheden/inputs..

met digital vs analog is het steeds weer opletten dat je niet naar volumeverschillen zit te luisteren
ipv kwaliteitsverschillen.. (luider wordt haast altijd als beter ervaren)

ps: ook de SR7005 is goed voorzien, maar de input blijft belangrijk (crap in/crap out)
evenals wat je eraan knoopt van speakers & de integratie daarvan in je akoestiek..

WimPeu

Weet wel dat ik de hele afstelling van mijn HT set heb gedaan met de dac's van de Onkyo. Dus zowel de Audyssey als wel de hele speaker plaatsing. Als ik nu een andere bron analoog aansluit en dus de dac van het desbetreffende apparaat gebruik, ik meteen mijn stereo beeld (zoals ik dat het mooist vind) kwijt ben. Dat is me opgevallen met de MF M1 Dac en nu weer met de Oppo. In beide gevallen was de plaatsing helemaal weg. Met de Dac van de Onkyo heb ik de stemmen mooi in het midden en de muziek daar mooi breed overheen. Maakt niet uit wat voor apparaat ik aansluit zolang ik de Dac van de Onkyo maar gebruik. Als ik een andere dac gebruik moet ik weer opnieuw de boel verschuiven...wat ik dus voorlopig maar even niet ga doen.

still life

Citaat van: wimAls ik nu een andere bron analoog aansluit en dus de dac van het desbetreffende apparaat gebruik, ik meteen mijn stereo beeld (zoals ik dat het mooist vind) kwijt ben

je bedoelt dat je analoog in pure direct beluistert ?
gaat je speaker optimalisatie idd de mist in..

met ADSY op, haalt de onkyo m.i. alles nog eens door zijn ADc-DAc
is die analoge input op peil, is dat geeneens zo'n probleem..

in elk geval kan hij enkel verder rekenen met wat er aangeboden wordt,
vandaar is een digital input de aangewezen & meest eenvoudige keuze voor een receiver..

mac

Pfff...wat een reacties allemaal op mijn vraag. Maar nu weet ik nog niet wat te doen.
Moet ik mijn DAC nu aansluiten, of heeft dat geen zin?
Is het dan het beste om deze analoog(zo ja, op welke aansluiting) dan wel digitaal aan te sluiten?

still life

je dock direct (digitaal) via toslink (optisch) of coaxiaal op je SR..

je kan evengoed je dac analoog via cinch aansluiten op een vrije input,
bvb: die analoge dvd input (kan je renamen naar ipod)

grote kans dat je geen verschil zal horen.. (zie bovenstaande replies)

dmeerpa

Citaat van: still life op oktober 17, 2011, 15:42:28
Citaat van: wimAls ik nu een andere bron analoog aansluit en dus de dac van het desbetreffende apparaat gebruik, ik meteen mijn stereo beeld (zoals ik dat het mooist vind) kwijt ben

je bedoelt dat je analoog in pure direct beluistert ?
gaat je speaker optimalisatie idd de mist in..

met ADSY op, haalt de onkyo m.i. alles nog eens door zijn ADc-DAc
is die analoge input op peil, is dat geeneens zo'n probleem..

in elk geval kan hij enkel verder rekenen met wat er aangeboden wordt,
vandaar is een digital input de aangewezen & meest eenvoudige keuze voor een receiver..

Zoals ik het begrijp gebruikt Wim enkel de Digitale ingangen en juist niet de analoge.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

WimPeu

Precies. Het is de Dac van de Onkyo die een in mijn oren prachtig plaatje maakt. Heb onlangs nog de veel bejubelde Oppo analoog aangesloten maar snel weer terug gekoppeld naar alleen de HDMI. Ging me niet om het geluid op zich maar wel om de plaatsing. Nooit geweten dat een dac daar zo veel invloed op heeft.

still life

ben er niet van overtuigd dat de dac in de oppo bvb zo minderwaardig is..

wat wel kan, is dat er analoog 'wat' gebeurt/verandert in de signaalweg naar de AVR toe  :wink:
Citeeris die analoge input op peil, is dat geeneens zo'n probleem..

bij mij alvast niet, de UD klinkt gelijk op beide aansluitingen, analoog dus ook gewoon lekker..   HB

maar beetje off-topic allemaal, naar de TS toe:
* zeer belangrijk van uw SR goed af te (laten) stellen om optimaal te presteren
Citeereen digital input (is meestal) de aangewezen & meest eenvoudige (storingsvrije) keuze voor een receiver..