Goede multi-speler

Gestart door MusicMaestro, oktober 13, 2011, 08:05:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

MusicMaestro

Ik overweeg een speler te kopen die alles af kan spelen wat op een zilveren schijfje staat. Het apparaat moet redlijk snel reageren en mechanisch solide zijn. Ik heb altijd CD-spelers van Marantz gehad en ook mijn DVD-speler is van Marantz, de DV6400. Ik vind deze speler langzaam reageren vergeleken met bijvoorbeeld een CD80.
Bestaat mijn ideale apparaat en levert Marantz die?
Oh ja, ook graag voorzien van mogelijkheden om andere digitale apparaten aan te sluiten...

JohnWx

Citaat van: MusicMaestro op oktober 13, 2011, 08:05:59
Ik overweeg een speler te kopen die alles af kan spelen wat op een zilveren schijfje staat. Het apparaat moet redlijk snel reageren en mechanisch solide zijn. Ik heb altijd CD-spelers van Marantz gehad en ook mijn DVD-speler is van Marantz, de DV6400. Ik vind deze speler langzaam reageren vergeleken met bijvoorbeeld een CD80.
Bestaat mijn ideale apparaat en levert Marantz die?
Oh ja, ook graag voorzien van mogelijkheden om andere digitale apparaten aan te sluiten...

Nee nadeel van multi spelers is dat hij elke standaard die hij kan afspelen afzoekt op het schijfje
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pameijer

Jouw ideale apparaat bestaat niet. Wat in de buurt komt is de UD5005 van Marantz, maar dat had je binnen de minuut ook zelf wel kunnen vinden?? Speelt alle schijfjes af, heeft USB-aansluiting maar geen optische of coaxiale digitale input.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Zoldar

oppo, cambrigde audio en marantz maken allemaal multi spelers. geen enkele is zo snel als een CD only speler.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

MusicMaestro

Ok, dat is helder. Bedankt voor de info. Ik zal eens kijken of er een multispeler is die niet al te langzaam is. Of ik.moet gewoon wat geduld hebben...

dmeerpa

Citaat van: MusicMaestro op oktober 13, 2011, 19:24:26
Ok, dat is helder. Bedankt voor de info. Ik zal eens kijken of er een multispeler is die niet al te langzaam is. Of ik.moet gewoon wat geduld hebben...

Alles is relatief...wat noem je langzaam ? De UD7006 is 1/2 tot 1/3 sneller dat voorgaande modellen. Ik schat de opstart tijd op iets van een 10 seconden.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround,
              SVS 4 x Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Sander

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Marantz 81

als men UD5005 moet opstarten kan ik eerst een bakkie koffie gaan zetten en dan is die opgestart  :gaap:

dmeerpa

Citaat van: Sander Nolden op oktober 13, 2011, 22:14:30
10 SECONDEN??!!!!  :schater:

Inderdaad de laadtijd van alle soorten schijven zit onder de 10 seconden.
Dat zal niet veel langer zijn dan de laadtijd van mijn CD6002 zijn.
Mss doe ik wel eens dit weekend een meeting tot op de seconde.

Behalve blu-ray waar je mag rekenen op 10 tot 15sec.
Vooral Blu-Rays starten in vergelijking met wat ik al zag razendsnel op.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround,
              SVS 4 x Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Sander

Citaat van: dmeerpa op oktober 13, 2011, 23:00:22
Citaat van: Sander Nolden op oktober 13, 2011, 22:14:30
10 SECONDEN??!!!!  :schater:

Inderdaad de laadtijd van alle soorten schijven zit onder de 10 seconden.
Dat zal niet veel langer zijn dan de laadtijd van mijn CD6002 zijn.
Mss doe ik wel eens dit weekend een meeting tot op de seconde.

Behalve blu-ray waar je mag rekenen op 10 tot 15sec.
Vooral Blu-Rays starten in vergelijking met wat ik al zag razendsnel op.

Lekker hoor!

Citaat van: Marantz 81 op oktober 13, 2011, 22:17:55
als men UD5005 moet opstarten kan ik eerst een bakkie koffie gaan zetten en dan is die opgestart  :gaap:

Verschil UD7005 UD5005 dus toch meer dan alleen de 7,1analoge output zoals je hier vaak gelezen hebt  :angel:
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Marantz 81

Het is verder een heel mooi apparaat  :yes: het is met name als je hem aanzet dat het zo lang duurt voodat er wat gebeurd ,laden gaat nog redelijk snel  byebye

Stadium III

Ik denk dat de UD 5005 en 7006 kwa laadtijden ver hetzelfde zullen zijn

Kwa blu ray laden is de UD 5005 sneller als de PS3 ! :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

jowa

Citaat van: Marantz 81 op oktober 13, 2011, 22:17:55
als men UD5005 moet opstarten kan ik eerst een bakkie koffie gaan zetten en dan is die opgestart  :gaap:

Heb je de internet connectie nodig? Zo niet, advies om deze uit te zetten via set-up, scheelt een hoop tijd qua opstarten van de speler.

still life

Citaat van: Marantz 81 op oktober 13, 2011, 23:37:21
Het is verder een heel mooi apparaat  :yes: het is met name als je hem aanzet dat het zo lang duurt voodat er wat gebeurd ,laden gaat nog redelijk snel  byebye

ff nieuwe fimware updaten, opstart is veel sneller geworden..  :wink:

Citaat van: MusicMaestro op oktober 13, 2011, 19:24:26
Ok, dat is helder. Bedankt voor de info. Ik zal eens kijken of er een multispeler is die niet al te langzaam is.

  UD5005   :yes:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Het blijft aanzetten naar de keuken Senseo maken en weer terug en dan hopen dat hij er klaar voor is


Heb liever een traag maar goed ding dan een snelle die tevens voor vliegtuig mee door kan gaan


Wat maakt 5 sec. nou uit als je film gaat kijken op 2 uur film  frusty
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.