Cassiopeia e.a. speaker cables

Gestart door Xplod, oktober 10, 2011, 13:17:30

Vorige topic - Volgende topic

Xplod

Hoi iedereen,

gisteren was ik op de New Music show in Brussel aan de praat geraakt met de man, denk ik, achter de Cassiopeia bekabeling, blijkbaar "made in holland"

Ik heb daar wat voorbeelden van netkabels, speaker-cables, interlinks e.d. zien liggen en ik moet zeggen dat die dingen er allemaal héél mooi afgewerkt uit zien.
Ze maken alle kabels op maat, mooi afgewerkt en met de eindpluggen, -spades e.d. naar keuze.
Sommige zijn zelfs hol en gemaakt uit een materiaal genaamd Beryllium.
Prijzen lijken allemaal best wel mee te vallen.
De man kwam me ook te zeggen dat ze naar meerdere merken kabels leveren die ze dan op hun beurt aan soms belachelijk véél hogere prijzen door verkocht worden.

Heeft er iemand hier ervaring met spullen van Cassiopeia  :roll:

Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

JohnWx

Citaat van: Xplod op oktober 10, 2011, 13:17:30
Hoi iedereen,

gisteren was ik op de New Music show in Brussel aan de praat geraakt met de man, denk ik, achter de Cassiopeia bekabeling, blijkbaar "made in holland"

Ik heb daar wat voorbeelden van netkabels, speaker-cables, interlinks e.d. zien liggen en ik moet zeggen dat die dingen er allemaal héél mooi afgewerkt uit zien.
Ze maken alle kabels op maat, mooi afgewerkt en met de eindpluggen, -spades e.d. naar keuze.
Sommige zijn zelfs hol en gemaakt uit een materiaal genaamd Beryllium.
Prijzen lijken allemaal best wel mee te vallen.
De man kwam me ook te zeggen dat ze naar meerdere merken kabels leveren die ze dan op hun beurt aan soms belachelijk véél hogere prijzen door verkocht worden.

Heeft er iemand hier ervaring met spullen van Cassiopeia  :roll:

Is van Ronald Overbosch word niet in Holland gemaakt koop je in China als OEM en je laat je merk erop zetten en hier zet je de pluggen erop wat je wilt

zal absoluut goed zijn maar probeert al vanaf 2006 er tussen te komen alleen die markt is al over vol met kabels

Via Bleu W&M komt van uit dezelfde fabriek
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

cz79

Ik heb een stekkerblok van ze, de Black Power X1, dat is een prima degelijk blok met een 'netfilter', is eigenlijk hetzelfde blok als 'jouwhifi' en vele andere merken, maar dan met netfilter(tje) en een mooi afgewerkt stuk Lapp (5G 2.5mm) eraan gemonteerd met een ferietkern en een Bals Schuko.

Xplod

Heeft er iemand speaker cables van Cassiopeia  :|
Ik wacht op wat extra info via e-mail van de man.
Ik ben nl. aan het overwegen om me een setje bi-amping speaker cables van dit merk aan te schaffen.
Ik heb ze in mijn handen gehad .... mooi en degelijk afgewerkt. Hoe ze klinken is weer een andere vraag. :roll:
W&M Audio LS-03 LS cable

Xplod

Ik heb op de beurs ook nog een man van hifisupply.nl gesproken.

Na wat rondkijken op hun site zie ik dat er bij hen ook een mogelijk is om er speakercables te laten samenstellen op maat. Ze verkopen blijkbaar ook spullen van viablue.

Iemand hier ervaring daarmee, met de shop en producten van hen ?

W&M Audio LS-03 LS cable

JohnWx

Citaat van: Xplod op oktober 12, 2011, 09:47:08

Na wat rondkijken op hun site zie ik dat er bij hen ook een mogelijk is om er speakercables te laten samenstellen op maat. Ze verkopen blijkbaar ook spullen van viablue.

Hij verkoopt veel aan mensen op het HT forum daar vind je veel over de firma
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

cz79

Is daar forumsponsor! Is wel goed zaken doen met die man!

SMarcel

Citaat van: Xplod op oktober 12, 2011, 09:47:08

Ik heb niet de ervaring met de Viablue, maar wel met de eerder genoemde W&M en die is echt goed. Een kennis van mij had een behoorlijk dure MIT kabel aan zijn Electrocompaniet eindversterker en Thiel speakers maar toen hij de W&M er tussen probeerde heeft hij de MIT kabels meteen in de verkoop op USEDCABLES.COM gezet.
Dus als het e.e.a. uit dezelfde stal komt, zal het qua kwaliteit elkaar niet of niet veel ontlopen.

Succes met de keus.

Groeten,

Marcel

Xplod

Marcel,

je hebt me nieuwsgierig gemaakt en ben wat opzoekwerk aangaande die W&M cables beginnen doen.

Ik kwam uit op een topic van htforum.nl forum :

W&M Audio bekabeling

Zo kwam ik terecht bij Roderick van HiFi123.nl waarmee ik nu reeds heen en weer mee aan het mailen ben.
Die kabels zien er dik OK uit en klinken blijkbaar volgens vélen daar op het forum ook dik OK  :lol:
.... en voor de prijs ....  :kwijl:
Ik sta op punt van er mee een bi-amping setje aan te schaffen  :yes:
W&M Audio LS-03 LS cable

cz79

W&M luidsprekerkabels worden ook veel aangeboden op MP, wellicht de moeite waard om daar ook eens te kijken

SMarcel

Je zult er geen spijt van krijgen. Ik draai al jaren met deze kabel (LS 01) en ben nog steeds tevreden.

Succes,

Marcel

cz79

Ik ben er persoonlijk niet weg van, maar goed dat geldt voor mijn set en voor de prijs waarvoor je de kabel hebt kun je het gerust eens uitproberen. Mocht het dan onverhoopt toch niets zijn dan is de kabel zo weer verkocht.

Kijk anders eens bij deze; http://link.marktplaats.nl/491860560

Sander

Citaat van: cz79 op oktober 13, 2011, 13:32:25
Ik ben er persoonlijk niet weg van, maar goed dat geldt voor mijn set en voor de prijs waarvoor je de kabel hebt kun je het gerust eens uitproberen. Mocht het dan onverhoopt toch niets zijn dan is de kabel zo weer verkocht.

Kijk anders eens bij deze; http://link.marktplaats.nl/491860560

2 x 3.5m was volgens mij niet ruim 200,-   :|

Ik heb mijn 2 x 2,5m LS-1 2e Hands gekocht voor 85 Euro incl verzenden.
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

cz79

Nee, klopt de nieuwprijs van de LS01 is 180 euro voor 2x3.5m, dus als je het een beetje verstandig aanpakt dan kun je die van MP wel hebben voor 100 euro incl verzenden.

Sander

Citaat van: cz79 op oktober 13, 2011, 15:16:48
Nee, klopt de nieuwprijs van de LS01 is 180 euro voor 2x3.5m, dus als je het een beetje verstandig aanpakt dan kun je die van MP wel hebben voor 100 euro incl verzenden.

stupid
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink