dali ikon 2 of monitor audio bs2

Gestart door komopi, oktober 09, 2011, 21:17:17

Vorige topic - Volgende topic

komopi

Hallo,

Deze week wil ik de sr5023 met cd5004 aanschaffen maar dub over de speakers. Welke matchen betet met de genoemde receiver? Dali ikon 2 of monitor audio bs2. De dali kan ik nieuw voor 169 per stuk kopen en dus een scherpe prijs.

pietjepc

Je kunt het beste zelf gaan luisteren. Het is een kwestie van smaak.
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

komopi

Zoek een open en sprankelend geluid. Heb ook de wharfdale diamond 10.1 overwogen.  Bij raf heb ik de monitor audios bs2 gehoorf en dat klonk erg goed. Dali ken ik ook en denk dat de dali ikon 2 net ff beter zijn dan de monitor audio bs2.

Marvin

Buiten dat je blijkbaar al heel goed weet welke van de twee het zou moeten worden, ben ik het het helemaal met je eens.
Die Dali lijkt me zeker de betere luidspreker, ziet er in ieder geval een stuk strakker uit.
Maar dat is net als met de uiteindelijke klank nogal persoonlijk.  :-)

Open en sprankelijk moet vast wel lukken met die ribbon/dome combi, voor een stevig laag zal je denk ik iets forsere luidsprekers nodig hebben of een subwoofer(tje).
Maar al met al denk ik dat je al gelijk zeer tevreden zal zijn.

Matchen zullen die Dali's wel en die Monitor Audio trouwens ook, het zijn beide geen slechte merken en totaal geen moeilijke luidsprekers voor een versterker.
Let wel dat geluid heel persoonlijk is en daardoor de keuze voor een luidspreker ook.
Daar kom ook nog eens bij dat de ruimte waarin de luidsprekers staan voor het grootste deel bepalen hoe het uiteindelijk allemaal gaat klinken.

komopi

Vandaag nog wat testen lezen. Denk toch aan dali. Het is vo stupidor een kleine woonkamer in een apartementencomplex. Staanders gaan zo en zo niet.

RP

Ik denk als je een open geluid zoekt beter af bent met de Dali.
De M.A heeft een wat donkerder geluid maat in tegenstelling is de basweergave weer erg goed voor een monitorspeaker.
Die vind ik bij de eerste weer iets minder.
Wil je toch naar de Monitor Audio toe dan raad ik je wel aan om ze te biwiren.(gewoon ofc koper doet het prima)
Als je in middenfrequentie wat wilt opkrikken dan kan je het beste de baspoorten afsluiten.
Let wel dat de M. A een lange inspeelperiode nodig heeft voor het geluid een beetje los komt van de speaker.
Maar het beste is nog altijd om zelf eens te gaan luisteren.
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

Marantz 81

Als ik het zo lees lijkt mij Dali,s de beste keuze ,de ikon 6 se ( vloerstaander ) die ik gehad heb waren wat terughoudend in het laag maar verder hele goede speakers voor die prijsklasse  :yes:

en plaats ze op goede Stands scheelt echt heel veel  :wink:

Gentleman

Wat is het geworden?
Ben benieuwd omdat ik mijn ouders mijn "oude" set, zijnde een SR5023 en een CD5004 hebt gegeven en op zoek ben naar dit soort luidsprekers.