Gefeliciteerd met de aanschaf van de PM 14 en de ST 17. Ik heb zelf vorig jaar de PM 17 MK 2 M gekocht, samen met de ST 17 M en de CD 17 MK 2 M. De ST 17 is een erg fijne tuner, ook op de kabel. Vol lof ben ik over de PM 17. Ik neem aan dat de PM 14 nog een stapje hoger (beter ?) is. Maar wat betreft de CD 17. Ik heb deze speler via MP gekocht voor € 300,00. Ik heb 2 CD spelers, zoals gezegd de 17 en nog een Marantz SACD 8400. Als ik een SACD afspeel en deze vergelijk met de 17 dan is het beeld van de 17 erg goed en gedetailleerd, zeker voor delicate vioolmuziek e.d. Je kunt wel horen dat de 17 een klasse hoger is dan de 8400. De DAC in de 17 is nog steeds een erg goede. Ik heb alleen problemen gehad met de lade: deze ging niet meer goed dicht (bleef een halve cm uit staan). In het begin ratelde de lade min of meer bij het in- en uitschuiven met genoemd resultaat als gevolg Ik heb de speler laten maken in Elst (kosten ca. € 125,00), is nu weer goed.
Conclusie: voor een prijs zo rond de € 300,00 moet je deze speler kunnen kopen, erg veel meer zou ik er niet voor geven.