Netwerk problemen NR1602

Gestart door Scorpio_king, oktober 02, 2011, 09:17:18

Vorige topic - Volgende topic

sattie

Heb je de receiver kunnen updaten in de tijd dat het wel werkte ?

Scorpio_king

Update:

Alles werkt de afgelopen twee dagen stabiel en normaal!  hello hello hello

Geweldig dat het nu zo goed werkt maar ik eigenlijk is technisch alles exact hetzelfde als toen ik de receiver de eerste maal aansloot. Hij zit aangesloten op dezelfde switch, zelfde poort, zelfde kabels. Instellingen van de Router heb ik mee geexpirimenteerd maar had ik intussen al terug gezet omdat niets hielp.  stupid?

De receiver heeft wel een firmware update gedaan sinds de eerste problemen, zal dit zo goed geholpen hebben?
Ik ben erg blij dat alles nu goed functioneert maar blijf nog wel wantrouwig omdat ik geen idee heb waardoor alles nu goed werkt!

Als er nog nieuws is post ik dit nog wel (voor anderen met misschien hetzelfde probleem) en tot zover zeer bedankt voor jullie hulp en inbreng  :-D

sattie

Robert T

Ik zou toch echt even contact opnemen met de verkoper. Er is niks veranderd maar het werkt wel dus wie zegt dat het permanent is opgelost. (jaren root cause analysis engineer geweest, this will come back and bite you...)

lemon

Citaat van: Robert T op oktober 07, 2011, 11:01:29
Ik zou toch echt even contact opnemen met de verkoper. Er is niks veranderd maar het werkt wel dus wie zegt dat het permanent is opgelost. (jaren root cause analysis engineer geweest, this will come back and bite you...)

Zoals ik een en ander lees ligt het echt aan de switch. Die zou ik voor de zekerheid vervangen. Zelf heb ik bemerkt dat de reciever (NR 1602) soms enige tijd niet bereikbaar is als ie een nieuwe mediaserver op je netwerk waarneemt. Het kan zijn dat de switch soms netwerkverbindingen van apparaten in de stand-by zet. Zit daar een computer bij dan denkt de reciever dat er een nieuwe mediaserver bijkomt zodra de switch dat apparaat weer op actief schakelt.

Staat zo'n mediaserver eenmaal in het geheugen van de 1602 dan heb je dit euvel niet meer. De update zal ongetwijfeld ook geholpen hebben....

Scorpio_king

Update:

Probleem blijkt er nog steeds te zijn. Receiver werkt soms twee dagen probleemloos en heeft dan weer het netwerkprobleem. Ik heb behalve een homeserver die 24x7 aanstaat alleen een laptop die niet als mediaserver ingesteld staat. Ik heb er ook al een andere switch tussen gehad en ook rechtstreeks op de router, met hetzelfde probleem. Ik heb de receiver ook al gepingt vanaf een managed switch en de reactietijd is heel kort, en soms krijgt de switch een tijdje geen reactie. Als hij wel een reactie krijgt zijn er geen corrupte pakketjes o.i.d.

Ik heb nog steeds geen idee waar het probleem nu echt zit, vooral omdat het vaak wel werkt zonder dat ik kan ontdekken wat er dan gewijzigd is.

Ron van D

Is het geen IP-conflict ? Als twee apparaten hetzelfde ip adres hebben (bijv doordat ze allebei hetzelfde vaste ip adres hebben) zal er maar één van de twee verbinding met het netwerk hebben.
Marantz SR6005
Marantz DV7010
Driade D80
Solid HCM-2

Robert T

IP conflict kan het niet zijn, het probleem is fysiek en waarschijnlijk loopt de onderhandeling van de link tussen switch en NR fout. Aangezien al meerdere switches gebruikt zijn acht ik de kans klein dat de switch het probleem is.

Raar verhaal.. zou toch even de dealer opzoeken. Grote kans dat jij echt niet de enige bent hiermee.

Robert T

Nog even over het pingen.. je zegt dat je vanaf een managed switch pingt.... wat op zich wel interessant zou zijn om te zien is wat er daadwerkelijk gebeurt met de packets.

Is het mogelijk om de counters van de switchpoorten te resetten en kijken bij tijden van problemen dat de packets nog wel de juiste interface uitgaan? Aangezien je een managed switch hebt ga ik uit van wat netwerkkennis..?

Wat ook goed is om te doen is op dezelfde switch even je laptop aan te sluiten met een kabeltje en gewoon even een continuous ping opzetten naar het IP adres van de receiver en ondertussen even een tcpdump laten lopen op je laptop. (je kan gewoon wireshark even downloaden hiervoor) Wat ik vermoed dat gebeurt is dat de receiver gewoon fysiek een probleem heeft waardoor een arp van je laptop niet meer wordt beantwoord.