Netwerk problemen NR1602

Gestart door Scorpio_king, oktober 02, 2011, 09:17:18

Vorige topic - Volgende topic

Scorpio_king

Sinds afgelopen week ben ik in het bezit van een Marantz NR1602 receiver. Deze heeft ook een netwerkaansluiting en bij dit laatste begint mijn probleem.

Ik krijg geen netwerkverbinding! Als ik op mijn switch kijk is het lampje vaker uit dan aan en ik heb heel af en toe heel kort een verbinding, de receiver meld dan meteen dat er een firmware update is maar als ik die wil uitvoeren is de verbinding al weer weg.

Ik heb alles al geprobeerd, andere netwerkkabels, router en switch reset, apparaat reset, afgeschermde netwerkkabel, direct op de router.....niets helpt!?

Op internet kan ik niemand met een soortgelijk probleem vinden en ik heb geen idee meer wat ik moet proberen. Ohja, de receiver is intussen ook vervangen door een nieuw exemplaar, zelfde probleem! Vooral dit laatste maakt het vreemder omdat ik niet geloof dat twee apparaten hetzelfde probleem hebben.

Wie heeft er nog een goede tip?

Robert T

Zou niet moeten werken maar misschien eens een cross kabeltje proberen.

Om te testen kan je 'm ook even direct aan de NIC van een PC/Laptop hangen, kijken of dat werkt. (normaliter zou je dat ook met cross kabeltje moeten doen maar meeste netwerk kaartjes doen autocross)

Stadium III

Denk dat je toch in de router moet zoeken
Hier nergens geen problemen mee met SR en UD
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Scorpio_king

Citaat van: Robert T op oktober 02, 2011, 09:35:48
Zou niet moeten werken maar misschien eens een cross kabeltje proberen.

Om te testen kan je 'm ook even direct aan de NIC van een PC/Laptop hangen, kijken of dat werkt. (normaliter zou je dat ook met cross kabeltje moeten doen maar meeste netwerk kaartjes doen autocross)

Heb hem aan mijn laptop gehangen en dan maakt hij verbinding en na een tijdje krijg ik de melding verbinding verbroken terwijl de kabel er nog netjes inzit en ik niets aan de instellingen gewijzigd heb. Lijkt toch echt een hardware netwerk probleem in de receiver maar dan heb ik het al bij twee exemplaren!

Robert T

Kan je je NIC forceren op 100Mbit half duplex?

sattie

Maak je gebruik van DHCP of een vast ip ?
En ook al eens bij de winkel geprobeerd of een vriend met een ander modem ?

Scorpio_king

Ik moet terug komen op mijn eerdere reactie, via de laptop werkt alles prima!

Waarom lukt de combinatie Marantz en D-Link DIR-855 niet? Ik heb in huis nog acht apparaten (via switch) aangesloten die allen probleemloos werken. Naast de Marants staan een PopcornHour die al een jaar probleem draait en als ik die kabel verwissel met de Marantz heb ik hetzelfde probleem.

sattie

Wel erg vreemd ja, maar kun je het bij iemand proberen met een ander modem ?

Robert T

Welke settings heb je op de laptop? Speed/duplex settings...?

Gebruik je dezelfde kabel voor de laptop <-> NR als de switch <-> NR? If so, er vanuit gaande dat er iets mis gaat met autocross zou dat een connectie probleem kunnen opleveren. Check de kabel(s) even of ze straight of cross zijn (stekkertjes even naast elkaar houden, dan zie je het direct)

Voor de laptop connectie heb je cross nodig, voor de connectie met de switch straight (maar nogmaals, met autocross zou dat niet zoveel uit moeten maken. Verder geen koppelstukjes gebruikt ergens?

Verder vermoed ik dat autonegotiate mis gaat... zou mooi zijn als je een switchport even op 100/half kan zetten maar de meeste switches kunnen dat niet.

Scorpio_king

Citaat van: Robert T op oktober 02, 2011, 12:02:04
Welke settings heb je op de laptop? Speed/duplex settings...?

Gebruik je dezelfde kabel voor de laptop <-> NR als de switch <-> NR? If so, er vanuit gaande dat er iets mis gaat met autocross zou dat een connectie probleem kunnen opleveren. Check de kabel(s) even of ze straight of cross zijn (stekkertjes even naast elkaar houden, dan zie je het direct)

Voor de laptop connectie heb je cross nodig, voor de connectie met de switch straight (maar nogmaals, met autocross zou dat niet zoveel uit moeten maken. Verder geen koppelstukjes gebruikt ergens?

Verder vermoed ik dat autonegotiate mis gaat... zou mooi zijn als je een switchport even op 100/half kan zetten maar de meeste switches kunnen dat niet.
Ik had nog een managed switch liggen en alles geprobeerd. 10Mb half duplex/full duplex, 100Mb half duplex, full duplex....steeds geen stabiele verbinding. Waarom zou ik af en toe wel een verbinding hebben als het een cross-cable zou moeten zijn?
De kabel die nu aan de laptop hangt heb ik trouwens ook direct in de switch en in de router gehad, zonder success. Heel soms een bruikbare verbinding maar meestal niet.

Robert T

Als er iets mis gaat met autonegotiate zal de NIC in de marantz waarschijnlijk defaulten naar 100/half maar ik weet niet welke NIC marantz gebruikt...dus weet dit niet zeker.

Wat bedoel je met af en toe een verbinding? Dat het af en toe stabiel werkt of dat de link af en toe heel even "up" is... in het geval van het laatste is dat waarschijnlijk de autodetect (voltage) op de kaarten. Uit jouw verhaal begrijp ik dat je sowieso in de switch nooit lang een verbinding hebt.

heb je al naar de kabels gekeken? Cross/straight? Heb je ook al gekeken naar de settings op je PC/Laptop? Je kan even testen wat er gebeurt met verschillende settings dus ook bijvoorbeeld 100/half op de NIC op de PC/Laptop en dan proberen te verbinden met de marantz. Standaard zal die nic op auto/auto staan..

Scorpio_king

Even een update, probleem is nog niet echt verholpen  :oops:

Gisteren de reciever rechtstreek aan een laptop aangesloten en .... HET WERKT!

Daarna weer aangesloten op de switch en alles werkte ook, heb ruim twee uur internet radio geluisterd en alles via de browser ingesteld zonder problemen!
...
Tot ik de receiver uit heb gezet en weer heb ingeschakeld, weer geen verbinding. Als ik de receiver ping vanuit mijn Router zie ik een reactie van een pakketje of 5 en dan paar minuten onbereikbaar en zo gaat dat door.
Aangezien het soms zelfs een paar uur werkt geloof ik niet in cross of gewone kabel of dat het aan de bekabeling ligt mar toch werkt het niet en moet het ergens aan liggen. Ik heb de kabel die ik aan de laptop heb gehangen (straight kabel) ook rechtstreeks in de router gehad maar dan heb ik nog de problemen.

Robert T

Gaat de link echt helemaal down (als in lights out) of krijg je er gewoon geen data overheen wanneer de pings niet meer aankomen?

Scorpio_king

Lampje op de switch gaat ook uit, dat verbaasd me juist zo!

Ik heb er al twee andere switchen tussen gehad (waaronder een managed switch waarvan ik de snelheden lager heb gezet en half/full duplex heb geprobeerd).

Robert T

kunnen het powersaver opties zijn op de switches?

Aangezien de lampjes ook uitgaan vermoed ik dat dit niet een mac-address probleem is.. mocht het kunnen kan je nog een static mac address mapping aanmaken

Aangezien de connectie met de PC wel werkt en de PC-switch connectie ook werkt is het vrijwel zeker een onderhandelingsproces wat niet goed gaat tussen marantz en switch.

Wat is het verschil tussen PC en Switch? beide Gbps? werkt de PC-marantz zowel met straight en cross kabel?