aansluiten klipsch subwoofer (KSW10)

Gestart door piet54, september 30, 2011, 16:39:40

Vorige topic - Volgende topic

piet54

Hallo,

Ik heb sinds 2 weken een sr 7005 gekocht en ingesteld. Wat ik naar mijn idee niet goed aangesloten krijg is mijn subwoofer (klipsch ksw 10). in de beschijving van de subwoofer staat dat  hij vanuit de sw 1 (vanuit de sr7005 dus) naar de sub via een zgn Y adapter op de linker en rechteringang op de sub moet worden aangesloten. Ik heb dat gedaan maar er komt geen geluid uit. Nu heb ik hem maar met luidsprekersnoer aangesloten op de front b speakers. Ik heb nu wel geluid, maar niet zo mooi.

Weet iemand wat ik fout doe??

dmeerpa

Citaat van: piet54 op september 30, 2011, 16:39:40
Hallo,

Ik heb sinds 2 weken een sr 7005 gekocht en ingesteld. Wat ik naar mijn idee niet goed aangesloten krijg is mijn subwoofer (klipsch ksw 10). in de beschijving van de subwoofer staat dat  hij vanuit de sw 1 (vanuit de sr7005 dus) naar de sub via een zgn Y adapter op de linker en rechteringang op de sub moet worden aangesloten. Ik heb dat gedaan maar er komt geen geluid uit. Nu heb ik hem maar met luidsprekersnoer aangesloten op de front b speakers. Ik heb nu wel geluid, maar niet zo mooi.

Weet iemand wat ik fout doe??

Wanneer je de sub via cinch (sw1) aansluit, moet je ook in de setup van de receiver meegeven dat je een sub hebt.
Via luidspreker snoer is inderdaad niet ideaal voor film, maar zo kan je de sub wel laten meespelen bij CD's in de stereo en Pure Direct stand. Dit kan handig zijn als je frontspeakers niet heel laag kunne n gaan zoals bij boekenstand luidsprekers.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

piet54

Bedankt voor je reactie.

Ik ga ermee aan de slag!!