Citaat van: Luckylane op oktober 12, 2011, 07:45:38
Misschien wil iemand nog een foto plaatsen van de informatie op het display en van de OSD
Plaatjes kun je toch vinden in de handleiding?
http://www.marantz.nl/nl/Support/Pages/Manuals.aspx(Zowiezo wel handig om goed te lezen voor aanschaf).
Over die kleine ronde display: Dat is erg weinig informatief. Dit leek me een beperking, maar ik heb eigenlijk niet de behoefte erop te kijken. Klein nadeeltje: op 3 meter of meer valt de MP3 informatie en tuner RDS data echt niet te lezen. Mis ik dit? -> Nee, ik niet.
Uitgebreidere informatie bij beeldbronnen kan wel nuttig zijn. Dan staat uiteraard de TV aan, zodat je OSD kunt gebruiken.
Over apps: Er is een android app: AVR-Remote
https://market.android.com/details?id=de.pskiwi.avrremoteDie doet het voor mijn SR5006. Ik zie alleen niet echt de toegevoegde waarde voor mij: Voor tuner en CD heb ik genoeg aan de AB, zonder dat de TV aanstaat. Voor alle overige input, ook MP3 (ik gebruik geen DLNA, maar stream met een mediaspeler met Samba vanaf een NAS) heb ik toch beeld op de TV nodig.
[Edit1] Een testje: Even een USB stick met een paar mappen met MP3's in mijn SR5006 gestoken. USB bron; mappen en nummers zijn perfect met deze app te kiezen.
[Edit2] Ook DLNA vanaf mijn NAS werkt met deze app. Dus bij afspelen van music via DLNA hoeft de TV niet aan om mappen en nummers te selecteren.
Toch maar even een fotootje (Kleur van de display klopt niet door flits):
Verder lees ik veel over 'heet', 'wordt te warm', en zo meer. Niet zozeer over deze modellen, maar meer in het algemeen. Maar ik lees vrijwel nooit over gemeten temperaturen. Allemaal erg subjectief dus.
Bovenop zie je (tijdelijk, alleen om even te meten) een insteek vleesthermometer liggen (Blokker: 2,99). Mijn SR5006 staat in een door een glazen deur afgesloten meubel, wel met geforceerde koeling (de thermostaat zie je links onder, de aangestuurde 12V 80mm fan is niet zichtbaar, de voeler ook niet, die ligt bovenop de receiver, Ook moest het schuifdeurtje even opengeschoven voor de foto). Na 2 uur spelen met een 5.1 bron op gemiddeld volume: ongeveer 43 graden. Niks mis mee dus.
Als er behoefte is aan een soort review van de SR5006 (icm 4x BA A25 en BK GeminiII), dan wil ik die wel hier in een apart topic schrijven.