Hallo Allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum, en had gelijk een vraag op de marantz sr7005.
afgelopen week heb ik deze gekocht inclusief de kef q900 , de sub 400b, center 600c, en de 800ds surround speakers.
De versterker heb ik ingeregeld met de audyssey, en 6 luisterpunten aangehouden in de woonkamer.
Tevens nog wat zaken handmatig daarna aangepast omdat de audyssey me front speakers de q900 op full range had gezet hierdoor was het geluid in de lage en midden tonen erg overheersend boven de hoge tonen.
Dit heb ik opgelost door de de crossover handmatig op 60 hz te zetten, en de speakers op small te zetten en de lfe en small speakers dan te laten door verwijzen naar de sub onder de 60 hz, dit heeft het grotendeels opgelost voor het film kijken, dat is nu met nog wat aanpassingen aan de center een heel stuk beter.
Het probleem treed daar in tegen pas echt op als ik stereo ga luisteren.. nergens in een nummer overtuigd het geluid, en weer vooral op het hoog, ik heb alles geprobeerd om dit aan te passen handmatige eq, crossover aanpassen, lfe aanpassen, maar niks bereikt het resultaat van een zuiver helder hoog waarbij midden echt de kamer in komt en dat om het maar zo teggen kippenvel gevoel geeft, is het hoog compleet de andere kant op..
Ik zou het dan ook heel fijn vinden als jullie me hier in zouden kunnen helpen met wat advies, want toen ik de kef serie in de winkel had beluisterd met het nummer Andrea Bocelli Con te Partiro was het perfect zuiver de kef speakers waren ook aangesloten op de marantz sr 7005.
Stand was auto en eq was aktief, pure direct modus had ik ook geprobeerd maar dat is heel zacht en heel dof kwa klank.
Alvast heel erg bedankt,
Gr,
Dennis