De set van Group1850

Gestart door group1850, september 22, 2011, 18:30:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

group1850

Even voorstellen. Ik ben Bob, zelfstandig ondernemer en 51 jaar. Heb in de jaren 70 in een hifiwinkel in Den Haag gewerkt en o.a. Marantz verkocht.  Dit heeft me later bewogen na wat werkervaring te hebben opgedaan een eigen hifiwinkel te beginnen. Deze heb ik in 2006 opgeheven.
IK heb destijds een Marantz set gekocht te weten de 3200 voorversterker, 140 eindversterker en de 112 tuner. Een tijdje later heb ik het uitgebreid met de houten behuizingen.
De voorversterker staat op dit moment bij forummer HAL9000 om gerepareerd te worden , zie http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,7456.0.html

Hier 2 fotos van de set zoals die er nu bij staat. Op de plaats van de 3200 voortrap staat een 1060 geintergreerde versterker als voorversterker dienst te doen. De luidsprekers zijn De Richard Allen RA 8 en de platenspeler een Thorens TD 320




still life

welcome bob

beetje druk/opeengepakt zo te zien, maar mooie spulletjes..  8-)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

jowa

Welkom op dit te gekke (letterlijk en figuurlijk  :wink:) Marantz forum.

Hele mooie vintage set   :kwijl:

Marvin

Mooi hout is niet lelijk.....
Beetje 'rommelig' oogt het wel, maar ik hou er wel van.   :-)

group1850

Dank voor de reacties. De bekabeling is overigens siltech luidsprekerkabel en van den hul interlinkjes. Er is een aparte groep voor netstroom met een afgeschermde KEMP kabel van meterkast naar de set toe. Ik vind het "rommelige"wel meevallen zelf. Past alleen net op de kast die van massief teak is en goed zwaar en "dood". De luidsprekers zijn een gesloten systeem welke niet verder als 40 cm van een harde achterwand geplaatst moeten worden. Het "stereobeeld" is breed en de stage bijzonder diep. Mijn platencollectie van ongeveer 3500 lps staat op zolder. Cd's draai ik weinig op deze set, maar heb wel een bijzonder mooie philips CD 303 als cd speler in de kast staan. Op zolder staat mijn 2e (hoofd) set waar ik met een marantz CD 12 speel op Diapason luidsprekers en Graaf OTL buizenversterkers.

Marvin

Rommelig ook niet voor niets tussen de aanhaling, 20x netter dan bij mij... !  :-D

group1850


pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

xander32

Ik heb zelf niet zoveel op met vintage componenten maar ik moet toegeven dat dit er wel erg mooi uitziet :yes:.

Sander.

Marvin

Ach, in deze zware tijden in ieder geval voldoende hout voor de openhaard....  :-D

Janver

Welkom!!!

Erg mooie apparatuur  hello !!! ik ben niet echt fan van de houten omkasting.

De platenspeler valt een beetje buiten de boot.

enjoy!!!

Gr.

Jan
Hier kan uw reclame staan!

group1850

Citaat van: Janver op september 22, 2011, 20:18:58
Welkom!!!

Erg mooie apparatuur  hello !!! ik ben niet echt fan van de houten omkasting.

De platenspeler valt een beetje buiten de boot.

enjoy!!!

Gr.

Jan

Uiteraard mogen smaken verschillen als het om de houten behuizingen gaat, ik vind het juist mooi omdat het niet zo alledaags is. De draaitafel wil ik nog eens vervangen voor iets wat er beter bij past (marantz 6300). Liever had ik die Thorens in de kast gezien en heb dat ook geprobeerd door een uitschuifbaar plateau erin te maken, maar echt lekker werkte dat niet en was niet stabiel genoeg voor een draaitafel.

Marvin

Ze zijn gewoon jaloers....  :-P

renes59

Mooi spul, ik mag die houten behuizing wel, jaren 70.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.