Advies slaapkamersetje

Gestart door Gentleman, september 20, 2011, 17:35:30

Vorige topic - Volgende topic

Gentleman

Ben benieuwd wat de meesten in hun slaapkamer hebben staan als stereo?
Meestal minder ruimte voor boxen, voordeliger dan wat in de woon- of luisterkamer staat. Volstaat dan een mindere kwaliteit?
Wie wil er niet in slaap vallen of wakker worden met een mooi muziekje op de achtergrond.

Ben aan het oriënteren, dus ben nieuwsgierig.

Marvin

Laptop, waterbed en een livingcolor van Philips.
En de mogelijkheid van een sat/sub systeempje aan de multi-room.
Nog nooit gebruikt.

joep

Citaat van: marvin op september 20, 2011, 17:46:21
Laptop, waterbed en een livingcolor van Philips.
En de mogelijkheid van een sat/sub systeempje aan de multi-room.
Nog nooit gebruikt.

Maar die 1080 pixels low light sony camera voor onder de dekens toch wel zeker?

Janver

Sonos ZP120 met Wharfedale 10.2 speakertjes.

Binnenkort nog op zoek naar andere speakertjes bij Speaker & Co. Dit in het kader van zelfbouw. Lijkt me wel een leuk projectje. Voor dezelfde prijs als de Wharfedale's een zelfbouw setje zoeken, mits de luistersessie positief is.

In slaap vallen met gevarieerd maar wel rustige muziek(quiet nights van Diana Krall staat minimaal 1 keer per week op en Calma Radio staat ook regelmatig op) en wakker worden met de klanken van Radio 2; De Heer Ontwaakt.

Voor de rest eigenlijk geen advies, maar sleep timer en alarm met radio vind ik wel belangrijk.

Groeten,

Jan
Hier kan uw reclame staan!

Gentleman

Klinkt goed. inderdaad ook oog op streaming. Maar dan mis je de alarm

Audiotic

Logitech Squeezebox Radio. Prima geluid, integreert perfect met al bestaande SqueezeServer netwerk. Radio, al mijn muziek, ...
:-)
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Janver

Citaat van: Gentleman op september 20, 2011, 19:50:32
Klinkt goed. inderdaad ook oog op streaming. Maar dan mis je de alarm

me no comprende...

Alarm missen?

Ik kan kiezen tussen een alarm deuntje of radio. Misschien wel beide, maar nooit geprobeerd.

Gentleman

ik ging van de Sonos uit. daar zit toch geen alarm bij?

Janver

Natuurlijk wel.

Het apparaat wekt mij elke ochtend om 06:15. Nog geen één keer verslapen.

Zonder alarm had de Sonos niet lang gebleven. Dit vind ik toch wel een heel erg belangrijk bij een set in de slaapkamer.

Volgens mij heeft toch wel elk stream apparaat een alarm modus. Ik zou vreemd vinden van niet.

Gr.

Jan

Gentleman

klinkt goed.
Morgen al de Synology DS211 aanschaffen. Dus de set up nadert jou configuratie.
Ik snap alleen niet wat je nou precies nodig hebt. Je hebt de ZP90, ZP120, S5 en de ZoneBridge  :?

Janver

De synology is een zeer goede keuze. Heel veelzijdig en toch vrij eenvoudig mocht je alle poespas niet willen hebben. Ik hoop wel dat je de 211 of hoger kiest en niet 211j. Die is heel erg traag en een 210 zal bijvoorbeeld sneller zijn.

Over de Sonos, let wel op dat er één Sonos apparaat aangesloten moet zitten op het bedraad netwerk, dat kan wel een nadeel zijn. Of je moet de Sonos Bridge kopen voor 50 Euro.

De ZP90 is de streamer zonder eigen versterker(de speakers moeten of actief of via versterker)
ZP120 is streamer met eigen versterker.
Play 3: de kleine streamer met eigen speaker
Play 5: de streamer met grotere speaker.

Ik heb mijn Sonos als BU250(ZP90, ZP120 & Controller) gekocht, een heel erg goede deal, laat ik zeggen.

Een andere optie waar veel mensen ook tevreden over zijn is Logitech squeezebox. Ik kan de philips Streamium apparaten in ieder geval niet aanbevelen.

Gr.

Jan

xander32

Logitech dock & IPod Classic.

Sander.

Cornelis1921

stupid byebye
Citaat van: Audiotic op september 20, 2011, 20:02:33
Logitech Squeezebox Radio. Prima geluid, integreert perfect met al bestaande SqueezeServer netwerk. Radio, al mijn muziek, ...
:-)
Valt bij jou de server wel eens (regelmatig) weg? Bij mijn maat John wel. Ook een LogitechSqueezeboxRadio.
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Audiotic

Vroeger wel eens. Heb nu de nieuwste software, en alles draait op een MacMini, tot nu toe probleemloos. Fingers crossed...
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek