sr 8001 en bi-wire

Gestart door tom1957, september 09, 2011, 13:41:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tom1957

Hallo,,
ik ben al even lid maar ik heb me nog nooit voorgesteld,,
mijn naam is Tom en ik ben 54 jaar,,
en woon in het mooie Brabant ,,vlakbij Eindhoven,,

ik heb een sr 8001 en die is 5.1 aan gesloten,,
nu lees ik dat je dan de 2 versterkers die overblijven kunt gebruiken voor bi wire,
nu zie ik kabels te koop bi-wire met aan  1 kant 4 en aan de andere kant 2 pluggen,,
ik heb altijd gedacht dat je dan aan beide zijde 4 pluggen zou moeten hebben?
of ik zie het verkeerd?

en mijn volgende vraag is hoe doe je dat ,, de 2 overgebleven versterkers aansluiten ?
krijgen die versterkers dan de info die de 2 voorste kanalen krijgen ?
of moet je  dan in de mode soure direct draaien?
want ik kan me voorstellen dat als ik echt 5.1 ga draaien die versterkers niet mee doen?
maw ik snap er geen hout van  :-D

ohja ik heb als frontspeakers scanspeak Ultimo's

mvrgr Tom

still life

hi & welcome tom..

zoek eens op bi-wire op dit forum & je kan een pak nalezen

maar slotsom = niet doen  nonono


Citeernu zie ik kabels te koop bi-wire met aan  1 kant 4 en aan de andere kant 2 pluggen,,
ik heb altijd gedacht dat je dan aan beide zijde 4 pluggen zou moeten hebben?
of ik zie het verkeerd?

zie je goed, dat is een bi-wire kabel (of dubbele kabel all in one)
2 pluggen in de amp, 4 naar je speakers (hoog & laag)


Citeeren mijn volgende vraag is hoe doe je dat ,, de 2 overgebleven versterkers aansluiten ?
krijgen die versterkers dan de info die de 2 voorste kanalen krijgen ?

is een functie (bi-amp) op de SR: je backs worden omgezet naar fronts (je verliest dus 7.1)
vervolgens kun je het hoog & laag appart gaan aansturen vanaf die outputs..

ben er niet voor  :no: vanuit dezelfde avr, met een flinke eindtrap kom je verder..  :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

lo

Kun je met jou reciever een 7.1 opstelling maken waarmee fronts, mids en rears (los van je center en sub)  appart aangestuurd kunnen worden? Als dat zo is en je hebt nu een 5.1 opstelling kun je volgens mij de twee "vrije" speaker aansluitingen NIET voor biwire met een ander stel aansluitingen gebruiken omdat deze beide verschillende signalen uitsturen. De kabel die jij hebt gezien met aan 1 zijde twee en aan de andere zijde 4 pluggen kun je eventueel wel gebruiken om van uit 1 set terminals op je reciever naar twee paar speaker aansluitinge per speaker te gaan. Zo als still-life zegt zal het niets uitmaken :no:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

tom1957

Hoi,,

ik kan het niet vinden ,,
ik heb ook de manual doorgespit
ik zie geen functie pre-amp ,,
en ik heb 5.1 dus dat ik 7.1 mis geef ik niks om,,
en toch in de reviews op internet moet het mogelijk zijn,,
er staat helaas niet bij hoe,,
en het schijnt toch goed te klinken??

mvrgr Tom

JohnWx

zit ook pre-amp op zie foto

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: tom1957 op september 09, 2011, 21:33:05
Hoi,,

ik kan het niet vinden ,,
ik heb ook de manual doorgespit
ik zie geen functie pre-amp ,,
en ik heb 5.1 dus dat ik 7.1 mis geef ik niks om,,
en toch in de reviews op internet moet het mogelijk zijn,,
er staat helaas niet bij hoe,,
en het schijnt toch goed te klinken??

mvrgr Tom

functie pre amp krijg je als je er een eindversterker op de pre out zet en de frontspeakers los maakt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Perfect_audio

Dag Tom,

Over bi-wire staat op pag 20 van de manual het e.e.a. beschreven. Zie ook plaatje.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

tom1957

Citaat van: Perfect_audio op september 09, 2011, 22:14:30
Dag Tom,

Over bi-wire staat op pag 20 van de manual het e.e.a. beschreven. Zie ook plaatje.

ron

dank je wel Ron,
dat is wat ik zocht,,
ik zal laten weten of het goed klinkt,,
mvrgr Tom

Marvin

Je kan de back surronds toch als extra front aanwijzen, om zodoende een soort bi-amp functie te creeeren?

Ik zeg maar 'een soort' voordat er gevallen wordt over het feit dat nog steeds dezelfde voeding gebruikt wordt.

JohnWx

Citaat van: marvin op september 09, 2011, 22:53:01
Je kan de back surronds toch als extra front aanwijzen, om zodoende een soort bi-amp functie te creeeren?

Ik zeg maar 'een soort' voordat er gevallen wordt over het feit dat nog steeds dezelfde voeding gebruikt wordt.

semi biamp  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

Citaat van: marvin op september 09, 2011, 22:53:01
Je kan de back surronds toch als extra front aanwijzen, om zodoende een soort bi-amp functie te creeeren?


:yes: => dat is die spkr C functie/switch, was toen nog/slechts bi-wire voor marantz..  :-D

Citeerohja ik heb als frontspeakers scanspeak Ultimo's

deze 2-wegs?



Afmetingen  100 x 24 x 37,5 cm (HxBxD)
Frequentie 30-50.000 Hz
Rendement 87 dB/W/m
Impedantie 8 Ohm
Volume  35 liter

daarbij ga je een full-range signaal voorzien (vanuit de back of front kanalen) om de tweeter specifiek aan te sturen
=> deze zal op zijn beurt weer +- 99% van dat aangeboden signaal in het wisselfilter verstoken..  :wink:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

tom1957

#11
jep,,maar dan zijdeglans zwart,, :-D

Citaat van: still life op september 10, 2011, 16:37:06
Citaat van: marvin op september 09, 2011, 22:53:01
Je kan de back surronds toch als extra front aanwijzen, om zodoende een soort bi-amp functie te creeeren?


:yes: => dat is die spkr C functie/switch, was toen nog/slechts bi-wire voor marantz..  :-D

Citeerohja ik heb als frontspeakers scanspeak Ultimo's

deze 2-wegs?



Afmetingen  100 x 24 x 37,5 cm (HxBxD)
Frequentie 30-50.000 Hz
Rendement 87 dB/W/m
Impedantie 8 Ohm
Volume  35 liter

daarbij ga je een full-range signaal voorzien (vanuit de back of front kanalen) om de tweeter specifiek aan te sturen
=> deze zal op zijn beurt weer +- 99% van dat aangeboden signaal in het wisselfilter verstoken..  :wink:

Marvin

Maakt voor de aansluitingen niet uit...  clown1

tom1957

Citaat van: marvin op september 12, 2011, 13:58:31
Maakt voor de aansluitingen niet uit...  clown1

nee dat snap ik  :-D

maar ff serieus,, wat heeft bi ampen dan voor voordelen ?
of heeft het geen voordelen?
ja mischien voor electrostaten?
mvrgr Tom

Stadium III

Biamping kan zeker voordelen hebben dat de reciever wat makkelijker zijn vermogen kwijt kan hebben
Achter op de reciever zit als het goed is eens schakelaar waarmee je speaker C kunt aansturen
Dan heb je A en C voor de front
A eventueel naar hoog/midd en C naar laag
WEL ALTIJD BRUGGEN TUSSEN DE TERMINALS UITHALEN VAN DE LUIDSPREKER !
Verder zou het goed moeten komen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4