Monitor Audio Platinum

Gestart door JackieBrown, september 08, 2011, 19:17:42

Vorige topic - Volgende topic

JackieBrown

Je hebt dingen waarvoor je wilt werken, sparen; dat vind ik deze MA geluidmakers zeker.
Gewoon, lekker "geil" ding!!!  HB

Love it, want it!

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

Zodra een grotere luisterkamer in zicht is staan de Monitor audio GX200 en de Triangle Genese Lyrr bij mij op de lijst.

Prachtige speakers en dat ultra open top end lijkt me ideaal.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JackieBrown

Correctie: Bijzonder, lekker "geil" ding!!!  HB

Cornelis1921

:yes:
Citaat van: JackieBrown op september 09, 2011, 02:57:11
Correctie: Bijzonder, lekker "geil" ding!!!  HB
Je haalt/kaapt de woorden uit mijn mond...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

notworthy
Citaat van: Zoldar op september 09, 2011, 01:11:37
Zodra een grotere luisterkamer in zicht is staan de Monitor audio GX200 en de Triangle Genese Lyrr bij mij op de lijst.

Met smaak, meer muziek!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Zoldar op september 09, 2011, 01:11:37

Mwah ...  :roll:, ben zelf niet zo snel onder de indruk van "veel drivers" ...
Het zijn niet de speakers waarvoor ik zelf zou gaan sparen maar werden deze mij aangeboden dan ...

Sander.

still life

Citaat van: JackieBrown op september 08, 2011, 19:17:42
Je hebt dingen waarvoor je wilt werken, sparen; dat vind ik deze MA geluidmakers zeker.
Gewoon, lekker "geil" ding!!!  HB

Love it, want it!

welcome back, good ol' JB..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JackieBrown

Never gone, Just sleeping a while  :gaap:

robert15

heb de rx6 staan op een pm 7004 met een sonos systeem en kan alleen maar zeggen dat dat al een magistraal geluid geeft hello hello hello hello hello pompom pompom

Zoldar

mooi hoor. hoe klinken ze?

yummie

i-DSI

Ziet er inderdaad indrukwekkend uit....maar het is het laatste dat ik me zou aanschaffen. Ik heb geen vertrouwen in zo een pak drivers met bijhorende filters.  Heb je naar mijn mening helemaal niet nodig om een mooi 'beeld' te krijgen.  Ik zou er heel misschien eens naar luisteren uit nieuwschierigheid.
Ik ben een aanhanger van kleine kasten, 2-weg. Reden: minimale klankkleuring door de behuizing en maximale 'plaatsing' door slechts één filter. A là type Dynaudio Contour 1.3 of M.A. Studio Monitor 2SE (m'n eigen speakers).
Maar alle begrip: er moeten liefhebbers zijn van alle soorten spul. Mijn strekking is 'less is more'.
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1

xander32

Vind persoonlijk die Triangle`s er nogal goedkoop uitzien 8-).
De Monitor Audio`s spreken wat dat aangaat mij veel meer aan. Echter, wanneer ik in de markt was voor speakers in betreffende prijsklasse, hadden andere merken mijn voorkeur.

Sander.

Zoldar

Beide zitten ongeveer in dezelfde prijsklasse. De Monitors heb ik nog niet in het echt gezien. De Triangles hebben in ieder geval een hoge WAF factor gezien de reacties hier thuis en bij een maatje van mij met Genese Quartet.

Ik heb hier B&W CDM 7 SE gehad en weer verkocht. Die waren absoluut goed. Maar na een een luistersessie met PMC, Opera, Triangle Quartet  en mijn eigen CDM 7 SE  kwam voor mij de Triangles als winaars uit de bus. Let wel dit was met een Cary Audio Design LSI 80 buizenversterker. De PMC's waren super strak en gingen ook lekker hard. Mijn eigen CDM 7 vond ik super in het midden, lekker in het laag en iets terughoudend in het hoog. Dat gold ook voor de opera's. Wat laid back. De Triangles zijn uitgesproken en forward en op het randje van scherp. Genoeg om bij pink floyd kippenvel te krijgen bij gitaaruithalen. Dat zingt dan in de kamer rond. Met sommige 'scherpe' versterkers wordt dat uitvergroot en heb je een te scherp hoog. Ze zijn ook ultra revealing in het midden, stemmen en zang zijn zeer expliciet hoorbaar. Nog meer dan de kevlar midden toner van B&W. Maar ook wat gekleurder. Ik zou ze aanraden als je van dynamiek en levendigheid houd en als je de rest van je set al niet al te scherp is (buizen, marantz cd spelers). Niet de meest neutrale wel lekker levendige muziek.

Qua kleuring van de filter heb ik nog niet veel nadeel kunnen ondervinden. Ik heb hier de 2 weg Genese Trio draaien ondersteund met een BK sub. Maar als ik ga luisteren naar de Genese Quartet/Audio Research combo van mijn maatje merk ik geen extra kleuring of zo. Ik heb helaas geen ruimte voor full range speakers maar ik ben ervan overtuigd dat je ook beter die papieren midden toner geen lage frequenties kunt geven zodat hij zijn werk kan doen: in het midden gebied. 

Ik verwacht ook iets dergelijks van de Monitors. Veel detail, levendig. Stakke bass. Ik wil verhuizen zodat ik dit kan testen :mrgreen: