AV7005 + MM7055

Gestart door Robert T, september 07, 2011, 15:38:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Marvin

De kunst is om op een gegeven moment tevreden te zijn met wat je hebt, dit is een hobby zonder eind.
Het kan namelijk altijd mooier, beter en vooral duurder. Maar de rust in je tevredenheid is onbetaalbaar.

Robert T

Zeau... vandaag de bestelling gedaan... duurt nog wel een maandje voordat het binnen is... das wel ff jammer maar hopelijk is het de moeite waard.

Het is overigens de combi geworden, AV7005/MM7055

Later nog maar eens naar een speakerupgrade gaan kijken.. maar eerst die 3D beamer... dure hobby dit... shutup

WimPeu

Gefeli...wat heeft de doorslag nou gegeven?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

dmeerpa

Citaat van: Marco op september 09, 2011, 10:30:50
De meeste receivers hebben toch een pre-out(s) ,dus wanneer het uitgangsvermogen toch nog tekort schiet kan je alsnog gebruik maken van een eindversterker(s)  :wink:

Ja dat doe ik hier, maar de elektriciteitsfactuur gaat ook e lucht in. Al gebruik ik de pre-out van de receiver, die verbruikt evenveel als ik de receiver ook als EV gebruik. De receiver staat de laatste tijd op van 's morgens 9uur tot middernacht, en kan zeggen dat ik tussen de 5 en de 8 kwh verbruik per dag, enkel voor de Audio/Video installatie  violent1
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

dmeerpa

hello proficiat mooie set.
mss net iets te laat, maar er staat sinds gisteren een AV8003/MM8003 combi te koop op marktplaats.

Ik denk ook dat het grote voordeel van de combi het extra vermogen is. Mijn SR7005 is ook besteld, en deze zal vermoedelijk iets te licht zijn voor mijn fronts, dus ik kan verder stroom verbruiken met de extra Rotel EV  :angel:

Later de AV upgraden zal niet goedkoper zijn dan een SR upgraden. Vraag die je tegenwoordig ook kan stellen is, zal Marantz nog AV's maken. De KI signature reeksen zijn er al uit, en de top uit de premium reeksen ook. Verder is het ook hopen dat de design en kleur niet snel weer gaat veranderen. Ik vindt het sowieso spijtig dat er in design nog steeds een verschil is tussen de premium en de range. Anders is deze veel mooier (esthetisch) als je beide gaat mixen.

Nu ik hoop echt dat de voeding mss beter is dan de SR8002 en de rotel uit de set kan, dan reduceer ik deze van 5 componenten naar 2, maar ik zal wel nog kijken of er nog veel extra te halen is op CD weergave door een high end CD speler (KI Pearl Lite) of een Stereo set uit de premium reeks te integreren in de surround set. In het laatste geval gaat de Rotel er sowieso uit.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Robert T

Wat Still Life heeft gezegd op pagina 2, die duizend euro extra heb ik er wel voor over en het gaat niet van mijn budget af voor de rest van de upgrade plannen.

De reden is voornamelijk gescheiden voedingen, ik verwacht toch wel wat verschil te gaan merken, met name na een speaker upgrade. Verder is het ook een beetje een gevoelskwestie en vind ik de looks erg mooi van de combi.

WimPeu

Citaat van: Robert T op september 30, 2011, 17:09:24
Wat Still Life heeft gezegd op pagina 2, die duizend euro extra heb ik er wel voor over en het gaat niet van mijn budget af voor de rest van de upgrade plannen.

De reden is voornamelijk gescheiden voedingen, ik verwacht toch wel wat verschil te gaan merken, met name na een speaker upgrade. Verder is het ook een beetje een gevoelskwestie en vind ik de looks erg mooi van de combi.

Genoeg reden zeg ik dan...mooie set... pompom

Citaat van: dmeerpa op september 30, 2011, 16:25:10
hello proficiat mooie set.
mss net iets te laat, maar er staat sinds gisteren een AV8003/MM8003 combi te koop op marktplaats.

Ik denk ook dat het grote voordeel van de combi het extra vermogen is. Mijn SR7005 is ook besteld, en deze zal vermoedelijk iets te licht zijn voor mijn fronts, dus ik kan verder stroom verbruiken met de extra Rotel EV  :angel:

Later de AV upgraden zal niet goedkoper zijn dan een SR upgraden. Vraag die je tegenwoordig ook kan stellen is, zal Marantz nog AV's maken. De KI signature reeksen zijn er al uit, en de top uit de premium reeksen ook. Verder is het ook hopen dat de design en kleur niet snel weer gaat veranderen. Ik vindt het sowieso spijtig dat er in design nog steeds een verschil is tussen de premium en de range. Anders is deze veel mooier (esthetisch) als je beide gaat mixen.

Nu ik hoop echt dat de voeding mss beter is dan de SR8002 en de rotel uit de set kan, dan reduceer ik deze van 5 componenten naar 2, maar ik zal wel nog kijken of er nog veel extra te halen is op CD weergave door een high end CD speler (KI Pearl Lite) of een Stereo set uit de premium reeks te integreren in de surround set. In het laatste geval gaat de Rotel er sowieso uit.

Dat denk ik niet...die mooie ringkern is weg bezuinigd tbv allei stream snufjes..Kijk maar eens naar het gewicht van beide SR's. Gewicht zegt ook niet alles natuurlijk maar ik denk niet dat de 7005 op dat gebied een upgrade gaat worden.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Robert T

Ik zal tzt misschien ff een "reportage" posten met mijn bevindingen e.d.

still life

Citaat van: dmeerpa op september 30, 2011, 16:25:10Nu ik hoop echt dat de voeding mss beter is dan de SR8002 en de rotel uit de set kan, dan reduceer ik deze van 5 componenten naar 2,

de clou bestaat erin om een stuk LFE of het diepste laag weg te nemen uit je fronts
& dit vanaf een goed geïntegreerde sub te laten weergeven:

zo ontlast je de AVR een stuk qua energie & klaart je geluid (upper/mid bass) tegelijk van op..  pompom


Citaat van: Robert T op september 30, 2011, 18:29:58
Ik zal tzt misschien ff een "reportage" posten met mijn bevindingen e.d.

altijd fijn..  :yes:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Robert T

Zeau... bijna een maand moeten wachten maar dan was het van de week eindelijk zo ver...! Inmiddels gisteravond de apparaten alvast neergezet en een audyssey setup gedraaid..

Out of the box klonk het vergelijkbaar met met oude SR7500 receiver... na audyssey klonkt het opeens enorm veel beter (en helderder) dan de 7500. Echt enorm verschil.

Nu vanochtend even aan het tunen geweest en heb de sub nu meedraaien in stereo en ben een hele tijd bezig geweest met de juiste kantelfrequenties en settings. Audyssey is erg goed maar er is nog een heleboel winst te halen met manual tweaks..

Het grote verschil is de hoeveelheid kracht en gemak deze setup de speakers lijkt aan te sturen, met name in het laag en midden klinkt het nu veel voller. Het laag van de sub klinkt ook heel beter, ik denk omdat ik echt nu alleen de sub voor de heeeele lage frequenties laat meedraaien, toch power genoeg in mn amp en de speakers hebben er klaarblijkelijk geen moeite mee..

Nu maar even verder lezen, dit gaat nog wel even duren voordat alles werkt zoals ik wil.. Tot dusver geen spijt van de aankoop i.e.g.!

joep

  TTIWWP

Hoe vaak moet ik het nog zeggen? zucht.......

Robert T

Yup, ik heb al foto's.. alleen nog even niet ge-upload.. Dat zal ik een dezer dagen zeker even doen. Hoe ik ook m'n best heb gedaan de kabels netjes weg te werken... was het toch weer knap lastig.. Oh well, binnenkort zelfbouw audio meubel op maat maken als de zaagtafel binnen is.


Arjan70

#42
Ik heb enkel de AV7005 + Vincent monoblokken (SP-998) en ben er zeer tevreden over. In het begin gebruikte ik de Marantz enkel voor HT doeleinden, maar inmiddels is hij goed ingespeeld en gebruik ik hem ook voor mijn cd's. Ik laat mijn subwoofer licht meedraaien (crossover op 60 Hz) en moet zeggen dat ik nu net zo geniet van stereo geluid als via mijn analoge (Vincent) voorversterker. Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt met een processor.

WimPeu

Citaat van: Arjan70 op november 06, 2011, 16:58:34
Ik heb enkel de AV7005 + Vincent monoblokken (SP-998) en ben er zeer tevreden over. In het begin gebruikte ik de Marantz enkel voor HT doeleinden, maar inmiddels is hij goed ingespeeld en gebruik ik hem ook voor mijn cd's. Ik laat mijn subwoofer licht meedraaien (crossover op 60 Hz) en moet zeggen dat ik nu net zo geniet van stereo geluid als via mijn analoge (Vincent) voorversterker. Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt met een processor.

Paul...lees je mee.... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

dmeerpa

Citaat van: WimPeu op november 06, 2011, 17:55:04
Citaat van: Arjan70 op november 06, 2011, 16:58:34
Ik heb enkel de AV7005 + Vincent monoblokken (SP-998) en ben er zeer tevreden over. In het begin gebruikte ik de Marantz enkel voor HT doeleinden, maar inmiddels is hij goed ingespeeld en gebruik ik hem ook voor mijn cd's. Ik laat mijn subwoofer licht meedraaien (crossover op 60 Hz) en moet zeggen dat ik nu net zo geniet van stereo geluid als via mijn analoge (Vincent) voorversterker. Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt met een processor.

Paul...lees je mee.... :-D

Jaja...Momenteel gebruik ik de SR7005 bij stereo ook als VV, en gebruik ik de Rotel RB991 als EV. Heb ook wat geschoven met de speakers. En ik ben tevreden. Morgen ga ik de Rotel er nog eens van tussen halen om te horen of er (veel) verschil is. 
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150