Vertraging in dvd (film) met dv7000

Gestart door Stefan, mei 29, 2007, 19:54:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stefan

Heeft iemand ervaring met mijn probleem vermeld in de topic?

Ik heb sinds kort een dv 7600 en een sr8300. Als ik een film kijk loopt het beeld en geluid met regelmaat niet gelijk.

kortom...HELP

Stefan
SR-7008
DV-6400
Focal 836V
Focal CC 800
REL Q-200

minguel

Als ik het goed heb noemen ze dit lypsinc. Als je dvd of sr de lypsinc functie heeft, kan je volgens mij het geluid vertragen zodat deze weer gelijk loopt met het beeld. Op mijn sr8500 heb ik wel de mogelijkheid om dit te corrigeren dmv de ab (rc1400).

Check dit effe in je handleidingen.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Stadium III

het is de lipsync functie jah
Als het goed is zit die niet op de 7600
Maar wel op de 8300 volgens mij
Net wat minguel zegt ff naarkijken

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Stefan

mm ok ...ik kan me niet herinneren dat ik daar iets over in de handleiding heb gelezen...maar ik gaat op onderzoek uit

tnx
SR-7008
DV-6400
Focal 836V
Focal CC 800
REL Q-200

Stefan

Lip Synch zit dus niet op de 8300
SR-7008
DV-6400
Focal 836V
Focal CC 800
REL Q-200

Stadium III

heb je de speaker afstanden ingevuld in de setup van de reciever ?

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Vlearmoes

In mijn combinatie(handtekening) nog nooit gezien  :wink:
mits alles goed staat afgesteld (afstanden)
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stefan

Ik heb idee dat jullie me wellicht verkeerd begrijpen.

Het is niet zo dat het continu niet synchroom loopt....

het gaat een aantal seconden goed.....dan ziet je het beeld een beetje vertragen....dan loopt het niet synchroom en dat hersteld zich dan later weer.
SR-7008
DV-6400
Focal 836V
Focal CC 800
REL Q-200

Stadium III

Als et zich weer hersteld dan is het toch goed !?

Ik heb het hier ook wel eens dat ik denk van huh maar over het algemeen altijd goed

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Stefan

Als het eenmaal of tweemaal zou voor komen in de film dan zou het prima zijn als het zicht hersteld.

Echter als je film 2 uur duurt en het is om de 5 a 10 seconden ......dan kijk je de film niet af.

Ik heb samen met een vriend, dat wil zeggen voornamelijk hij, een en ander nu anders aangesloten en het lijkt erop dat het probleem verholpen is.

Alles klinkt nu ook wel bijzonder moet ik zeggen....

SR-7008
DV-6400
Focal 836V
Focal CC 800
REL Q-200

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Stefan

7.1 aangesloten.

scarttroep er tussenuit. S-vhs aangesloten
SR-7008
DV-6400
Focal 836V
Focal CC 800
REL Q-200

dubbelo7

Uit de topic "ook mijn spul"

Een en ander is iets anders, maar de aansluitingen en aansturing is hetzelfde:

Gr.
sander


Gisteren ook op advies van Marantz de apparatuur anders aangesloten:

de dvd gaat met een optiche kabel naar de receiver, en met cinch stekkers van de dvd naar de 7.1 input op de receiver.

De dvd op multikanaal ingesteld voor direct geluid voor dvds en sacd. Ook de afstanden en speakerformaten op de dvd ingesteld. Daarna hetgeen fine getuned op de sr8300. Oftewel de levels aangepast.

Bij 7.1 kanaals geluid : De sub ( kef psw3000 )klinkt wat zacht dus die heb ik op de sub hardergedraaid. Hierdoor is het op auto-sound via de versterker vrij hard. Dus in het menu van de sr8300 de sub wat dichtergedraaid (- volume )

Hierdoor klinkt de sub via 7.1 net zoals bij auto-sound of de level test op de sr8300.

Zelfs een slechte dvd zoasl Marco Borsato ( in rosso ), klinkt redelijk op de sr8300 via auto sound of pure direct. Maar via 7.1 multi klinkt het werelds. Tis wat vlak, maar dat is de dvd.

Een dvd van Burt Baccharach, Trijntje Oosterhuis, Simply Red en Lee towers, klinken stukken beter op 7.1 dan via auto sound of pure direct.

Het verschil is te horen in de strakheid van de snaren, drums en andere instrumenten. De bass is minder overheersend en dieper, maar iets zachter. Het is net alsof de sub de sub is en bij auto-sound of direct komt er lijkt wel nog een stukje vervuiling van stemmen of instrumenten mee. Ondanks de frequency goed staat.

Ook de Piedpipers werken heel goed op dit systeem.

Echter, als de bron (dvd of cd) niet goed is, komt het er belabberd uit. Is de bron goed, dan krijg je kippevel zo mooi is het.

Gisteren, dinsdag overleg gehad met Piedpiper en Marantz.

Dat het een zo mooi is en het ander zo slecht, ligt aan de kwaliteit van de reciever en de speakers. Beide geven een zo natuurgetrouw geluid weer, zoals het zou moeten zijn. De reciever of de speaker voegt niets tot weinig toe.

Dus de receiver geeft pure geluid en de speakers ook. Dus slechte opnames komen er slecht uit en goede heel goed.

Speakers zoals bv tannoy of magnat of Hepta, voegen iets toe, waardoor het slechte geluid iets beter lijkt. Maar niet zoals het echt op de "bron" staat.......

Tja, het is een keuze. Slecht is slecht maar goed is erg mooi

Ik ben er blij mee.
Groeten,
Sander.



SR-9200, Dv-6400, Showcenter Pinancle, Digitenne hd recorder, 4 piedpipers, 1 piepipers center, 1 kef psw3000s sub

Maurice

Mooi dat beiden nu eindelijk kunnen gaan genieten  notworthy
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4