Tsja, Bob Dylan zei het al "times, they are a changin"...
Ik kom oorspronkelijk uit Vlaardingen maar ging "vroegah"al naar Schiedam omdat daar de eerste Free record shop was gevestigd (samen met vaders achterop de fiets) om plaatjes uit te zoeken.... later kwam er in Vlaardingen ook eentje en nog geen 300 meter er vandaan zat notabene nog een Plato ook... en beide konden meer dan prima bestaan.
De platencollectie vertelde iets over de eigenaar en was ook iets waar je trots op was.... alles werd meestal eerst beluisterd voordat je tot aanschaf over ging en niets gaf een fijner gevoel dan met je nieuw gescoorde LP of single naar huis te gaan en die te beluisteren. Verder had je niet alleen een LP, je discussieerde ook nog eens over de cover, welke band of artiest nu eigenlijk beter was of de volgorde op de LP, in het algemeen wist je meer van een artiest of band ondanks dat informatie veel schaarser te krijgen was. Straks zet ik een stukje muziek op uit de era van het begin van keten en waan ik me nog eventjes achterop de fiets bij mijn vader.
Genoeg melancholische overpeinzingen... cause, times they are a changin.
.......
Is het de komst van de cd, SACD, DVD, is het de komst van de downloadbare media, het gemak van het opslaan en de beschikbaarheid, of is het de eeuwige zoektocht van de mens naar iets nieuwers,beters... of is het een simpel verhaal van kolenboer-in-gastijdperk?
De heren analisten mogen het zeggen.... Ik draai mijn "plaatjes" toch wel