Is streaming iets voor de audiofiel?

Gestart door QuattroNL, augustus 30, 2011, 10:35:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: ronnydepony op augustus 30, 2011, 12:17:09
SACD is wel te kopieeren, via een PS3 firmware versie 3.55 maximum .
Er zijn reeds heel wat sites te vinden die hierover een studie hebben gemaakt.
Downloaden kan ook reeds.

Alleen de spelers die SACD-r's blijven voorlopig beperkt.

Een lijst kan je vinden op http://code.google.com/p/sacd-ripper/wiki/SACDRCompatiblePlayers

Wordt constant upgedated

hoe ga je dat doen dan ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: ronnydepony op augustus 30, 2011, 12:17:09
SACD is wel te kopieeren, via een PS3 firmware versie 3.55 maximum .
Er zijn reeds heel wat sites te vinden die hierover een studie hebben gemaakt.
Downloaden kan ook reeds.

Alleen de spelers die SACD-r's blijven voorlopig beperkt.

Een lijst kan je vinden op http://code.google.com/p/sacd-ripper/wiki/SACDRCompatiblePlayers

Wordt constant upgedated

heb je voor een linkje waar ik sacd kan downloaden en hoe moet ik het afspelen dan ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Lees ik net dat het ook weer geen nieuwe PS3 mag zijn maar een ouder type dan haak ik al af
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

ronnydepony

Nog vergeten te vermelden, foobar2000 heeft een plugin die deze sacd-r iso bestanden kan afspelen en converteren.
En ik moet vermelden dat hetgene ik reeds heb beluisterd zeker heel goed klinkt.
Marantz PM15-S1
dENON 3910
Panasonic DMP-BD60

Scan-Speak Reference Plus

Kimber Hero interlink
Van den Hul CS-122 ls-kabel

Zoldar

foobar converteerd DSD naar wat? analoog? of downsamplen naar pcm?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

QuattroNL

We kunnen geloof ik beter een nieuw topic openen met daarin een handleiding hoe SACD files te downloaden, te converteren en af te spelen  :wink:
Kunnen ook de non-believers dat eens proberen  :angel:

Back to the question: is streaming audio (dus ook de high-res 24 bits flacs) audiofiel te noemen? Hoe zien de puristen dat? Is dat vloeken in de kerk of gewoon een logische (door)ontwikkeling van de techniek?
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Niber

Citaat van: QuattroNL op augustus 30, 2011, 15:41:40
We kunnen geloof ik beter een nieuw topic openen met daarin een handleiding hoe SACD files te downloaden, te converteren en af te spelen  :wink:
Kunnen ook de non-believers dat eens proberen  :angel:

Back to the question: is streaming audio (dus ook de high-res 24 bits flacs) audiofiel te noemen? Hoe zien de puristen dat? Is dat vloeken in de kerk of gewoon een logische (door)ontwikkeling van de techniek?

Geen audiofiel of purist hier, maar is een normale/goede (door)ontwikkeling.

Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

WimPeu

#22
Streamen kan audiofiel zijn maar ook gewoon makkelijk. Een Cd kan ook op een wekker radio maar ook in een speler van €20.000. De manier van streamen bepaald of een audio purist er ook mee kan leven. Vaak zijn de audio puristen niet erg progressief eerder conservatief HLP. Daarom waagt een merk als Marantz zich volgens mij ook nog niet aan een streamer op het niveau van de SA7. Over een paar jaar...geef die oude mannen even omschakel tijd.. :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :yes: :yes: :yes:
Citaat van: QuattroNL op augustus 30, 2011, 15:41:40
We kunnen geloof ik beter een nieuw topic openen met daarin een handleiding hoe SACD files te downloaden, te converteren en af te spelen  :wink:
Kunnen ook de non-believers dat eens proberen  :angel:

Back to the question: is streaming audio (dus ook de high-res 24 bits flacs) audiofiel te noemen? Hoe zien de puristen dat? Is dat vloeken in de kerk of gewoon een logische (door)ontwikkeling van de techniek?
Volgens mijn defenitie van 'audiofiel' welzeker, maar mhsschien dat ik tot een minderheid behoor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

QuattroNL

Citaat van: WimPeu op augustus 30, 2011, 16:18:35... Vaak zijn de audio puristen niet erg progressief eerder concervatief ...geef die oude mannen even omschakel tijd
:-D Ja daar zit wat in. Bij de komst van cd had je de vinyl-liefhebbers moeten horen...phoe!
Dat zelfde lijkt zich nu te gaan herhalen met streaming. Onbekend maakt onbemind.

Maar zo te lezen is het niet de tendens hier dat 'iedereen' tegen is  :-P
(ik noem de leden hier maar voor het gemak even audiofielen....even alles over 1 kam scheren dus)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Cornelis1921

Citaat van: QuattroNL op augustus 30, 2011, 16:39:28
Citaat van: WimPeu op augustus 30, 2011, 16:18:35... Vaak zijn de audio puristen niet erg progressief eerder concervatief ...geef die oude mannen even omschakel tijd
:-D Ja daar zit wat in. Bij de komst van cd had je de vinyl-liefhebbers moeten horen...phoe!
Dat zelfde lijkt zich nu te gaan herhalen met streaming. Onbekend maakt onbemind.

Maar zo te lezen is het niet de tendens hier dat 'iedereen' tegen is  :-P
(ik noem de leden hier maar voor het gemak even audiofielen....even alles over 1 kam scheren dus)
In hoeverre zal de markt hier niet een dictaat in opleggen, zoals het bij en na de introductie van de audio-CD ook is gebeurt. En in hoeverre kunnen diverse formaten en systemen dan niet tegelijkertijd naast elkaar bestaan?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: ronnydepony op augustus 30, 2011, 12:52:28
Nog vergeten te vermelden, foobar2000 heeft een plugin die deze sacd-r iso bestanden kan afspelen en converteren.
En ik moet vermelden dat hetgene ik reeds heb beluisterd zeker heel goed klinkt.

maar dan speel je dus af via een pc / laptop ?

maar krijg je er nooit sacd uit of je moet het weer aanbieden naar een apparaat wat een sacd decoder heeft

tis allemaal zo omslachtig naar mijn mening

dan maar even naar bol.com een cdtje bestellen of via Spotify luisteren
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: QuattroNL op augustus 30, 2011, 15:41:40
We kunnen geloof ik beter een nieuw topic openen met daarin een handleiding hoe SACD files te downloaden, te converteren en af te spelen  :wink:
Kunnen ook de non-believers dat eens proberen  :angel:

Back to the question: is streaming audio (dus ook de high-res 24 bits flacs) audiofiel te noemen? Hoe zien de puristen dat? Is dat vloeken in de kerk of gewoon een logische (door)ontwikkeling van de techniek?

Geloof het allemaal wel maar het is niet logisch en zo omslachtig

En ik heb altijd geleerd dat converteren verlies inhoud maar waarom al die hi-res als men heeft aangetoond geen verschil te kunnen horen tussen gewoon 16 bits en 24 bits of weet ik veel wat bits ,mits het beide dezelfde bron heeft anders is het weer peren met appels vergelijken 

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

zal vast wel een keer komen dat het standaard is maar ik hoef het niet
:-P

vr gr een stereo overlever en geen mp3 generatie  :schater:


denk ook dat onbekend maakt onbemind  :yes:

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.