Eigenlijk heb ik een hekel aan het beluisteren van een surroundsysteem.

Gestart door joep, augustus 29, 2011, 14:33:27

Vorige topic - Volgende topic

joep

"Eigenlijk heb ik een hekel aan het beluisteren van een surroundsysteem in combinatie met beeld, omdat het verwerken van optische informatie in onze hersenen zo'n 80% van de 'processorkracht' vergt, en er dus nogal weinig overblijft voor het vaststellen van de audiokwaliteit."

Quote uit de beschrijving van een Lyngdorf systeem in HiFi.nl. door Max Delissen.

drees62

Citaat van: joep op augustus 29, 2011, 14:33:27
"Eigenlijk heb ik een hekel aan het beluisteren van een surroundsysteem in combinatie met beeld, omdat het verwerken van optische informatie in onze hersenen zo'n 80% van de 'processorkracht' vergt, en er dus nogal weinig overblijft voor het vaststellen van de audiokwaliteit."

Quote uit de beschrijving van een Lyngdorf systeem in HiFi.nl. door Max Delissen.

Laat die Max lekker gaan genieten van een filmpje i.p.v. zich zorgen te maken over de capaciteit van "zijn processor". Typisch weer zo'n uitspraak van iemand die alleen technisch luistert en niet (meer) kan genieten van een mooi stukkie film (-muziek).  violent1
Als het werkelijk waar zou zijn wat hij stelt (ik geloof er geen bal van, is dit wetenschappelijk onderbouwd?) is er immers geen probleem, klinkt dan altijd goed  HB HB

TurboMarco

Ik vraag mij af hoe die grapjurk van een Max aan die info komt ,straks gaat er nog een malloot verkondigen dat je voor een surroundsysteem een dualcore proccesor in je kop moet hebben  :schater:

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

jowa

QuattroNL

-1
Tuurlijk is de beeldkwaliteit belangrijk (is voor mij een belangrijk criterium) maar goed geluid idem.
Een film kijken met 2-kanaals geluid is voor mij not done. Klinken de 5 kanalen dof of zitten er tikken in (ik noem maar iets) dan delete ik de film ook gelijk (idd, ik ben een downloader).
Ik kan ook erg genieten van goeie/sfeervolle filmmuziek bij de film. Kan de film behoorlijk opwaarderen (ik noem Underworld in Trainspotting: subliem!)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

TurboMarco

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303