Voedingsproblemen SR6004

Gestart door Raymonddeniet, augustus 28, 2011, 21:16:39

Vorige topic - Volgende topic

Raymonddeniet

Hallo,

Nu kom ik net terug van vakantie en mijn receiver doet het niet meer.

Voordat ik wegging heb ik alles uitgezet en de stekkers uit het stopcontact gehaald ivm evt blikseminslag.

Nu we weer terug zijn deed ik alle stekkers er weer in en alles werkte. De marantz aangezet en die ging ook aan maar hij kreeg geen input. De speakerweergave bleef ook leeg.

Weer uitgezet en weer aangezet. Uitgevoer en werkt nog niet.

Hij gaat aan en geeft niets weer, geen enkel apparaat.
Ook gaat hij uit zichzelf uit, soort standby maar daar is hij niet uit te halen door de standby knop in te drukken. Wel door weer hard uit te zetten en weer aan.

Ook gaat ie nadat ik de powerknop heb ingedrukt uit en weer aan uit zichzelf.

Ik ben bang dat door een of andere reden de voeding defect is.
Maar misschien is het iets anders en kan het zo verholpen worden.

Kan iemand mij verder helpen met tips?

Alvast bedankt
Raymond

Vlearmoes

Al in de stoppenkast gekeken?

er is veel onweer geweest   misschien de stoppen eruit  :wink:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Maurice

Ik had hetzelfde met mijn eindversterker.
Naar Audioservice gebracht en daar bleek het een condensator te zijn die was gaan lekken.
Kan best zijn dat er wat schade is, maar heb je al wel je bekabeling allemaal gecontroleerd? Niet toevallig een kabel die ergens los zit?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Raymonddeniet

In de stoppenkast staat alles goed en omhoog (aardlekken).
Klopt inderdaad dat er veel onweer was heb ik gehoord. Er is denk ik wel een stroomstoring geweest want onze wekkerradio's waren uitgeweest en de oven ook. In ieder geval tijdelijk zonder stroom.

Maar de receiver zit op een stekkerblok met alle andere av apparaten. Deze heb ik uitgezet, toen het stekkerblok uitgezet en daarvan de stekker uit het stopcontact gehaald.

De kabels (HDMI) heb ik allemaal gechecked. Ze zitten er goed in, ook in de apparaten waarvoor ze zijn. Dus weerzijde.

gisteravond kwam ik 1x in het setupmenu op het scherm, maar kon niets doen. Het scherm zat ook vol met strepen. Toen werd klapte hij weer uit.

Vannochtend weer een geprobeerd en kwam ik er niet in. Hij blijft ook op analoog staan en kan digitaal niet benaderen.
Kwam niet in het menu en kreeg vannochtend wel ergens een muziekje maar ik weet niet wat het was.Was ook van zeer tijdelijke aard.

Straks Marantz ook maar bellen.

Maurice

Lijkt mij verstandig. De bliksem kan ook via de antenne inslaan, terwijl je alle stekkers eruit hebt. Via interlinks etc is ook alles verbonden.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Raymonddeniet

Helaas, ik ben hem een periode kwijt. Moet hem opsturen :no:, maar gelukkig valt het nog onder garantie pompom

xander32

Citaat van: Raymonddeniet op augustus 29, 2011, 20:15:17
Helaas, ik ben hem een periode kwijt. Moet hem opsturen :no:, maar gelukkig valt het nog onder garantie pompom
Dan gaat het vast helemal goed komen :yes:.

Sander.

Raymonddeniet

Daar ga ik ook gewoon van uit.
Hoop alleen niet dat het lang zal duren. Om nu mijn blu rays te kijken op de tv met gebruik van de tv-speakers.... :-(

Maargoed, ik vind het gewoon super dat ze netjes afhandelen aan de telefoon en eerlijk zeggen je niet te kunnen helpen dus moet opsturen en de garantie van 2 jaar.
Morgen gelijk wegbrengen...

Raymonddeniet

Vandaag naar de winkel gebracht en daar nog voor de zekerheid getest.

Alleen met stroom bleef hij aan en gebeurde er niets.
Maar toen hij via HDMI op een tv werd aangesloten viel hij gelijk in de veiligheidsstand.

Lag het denk ik aan de in/uitgang van de HDMI.
Ik zal het wel horen wanneer hij gerepareerd terug komt.

WilliamB

Tijdens onweer maak ik mijn app. ook los van de voeding en CAI.
Werk zelf bij een netwerkbedrijf, en ik weet wat voor schade bliksem kan toe brengen aan app.
Maar meestal is er dan meer stuk, dan alleen je versterker.

Hoppelijk komt het allemaal weer goed.

Gr.William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Raymonddeniet

Wij waren op vakantie en dan haal ik altijd overal de stekker van uit. Nu dus ook, maar ik was de CAI er vergeten uit te halen.

Maar blikseminslag geloof ik niet zo omdat het hele blok nergens last  van heeft gehad en het hier in het Westen wel mee viel met het onweer. Alle andere apparaten werken nog wel en geen enkele aardlek lag eruit.

Komt vast wel goed.

Weten jullie hoe het zit met verzendkosten?
De winkel waar ik hem gekocht had is failliet en bracht hem nu naar een andere winkel. Die rekent een paar tientjes handling. Zijn die voor mij of voor Marantz omdat hij nog onder garantie valt?

JohnWx

Citaat van: Raymonddeniet op augustus 31, 2011, 09:53:12
Wij waren op vakantie en dan haal ik altijd overal de stekker van uit. Nu dus ook, maar ik was de CAI er vergeten uit te halen.

Maar blikseminslag geloof ik niet zo omdat het hele blok nergens last  van heeft gehad en het hier in het Westen wel mee viel met het onweer. Alle andere apparaten werken nog wel en geen enkele aardlek lag eruit.

Komt vast wel goed.

Weten jullie hoe het zit met verzendkosten?
De winkel waar ik hem gekocht had is failliet en bracht hem nu naar een andere winkel. Die rekent een paar tientjes handling. Zijn die voor mij of voor Marantz omdat hij nog onder garantie valt?

die zijn voor jouw

jij hebt dat ding bij die winkel gekocht dat was jouw risico

maar een beetje winkel doet het gratis met een mooi verhaal en ze hebben er een klant bij
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Raymonddeniet

Nouja dat is dan inderdaad het risico.
Dat ben je direct weer vergeten wanneer je hem weer aansluit.