De SR5006 en UD5005 zijn binnen

Gestart door pietr, augustus 28, 2011, 02:59:04

Vorige topic - Volgende topic

lo

Mooie foto's hoor, en voor wat betreft de speakers; Ik zou idd denken dat ze "uit de kast" beter zouden moeten klinken maar dat heb je al geprobeerd. Heb je ze toen je dat experiment deed een behoorlijk stuk uit de kast gehaald, zeg zo'n 50cm en bijv ook nog eens een cm of 25 naar binnen? Of alleen maar recht voor de kast gezet?
Leuk detail trouwens met die schuifdeuren.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Citaat van: lo op augustus 28, 2011, 19:19:25
Mooie foto's hoor, en voor wat betreft de speakers; Ik zou idd denken dat ze "uit de kast" beter zouden moeten klinken maar dat heb je al geprobeerd. Heb je ze toen je dat experiment deed een behoorlijk stuk uit de kast gehaald, zeg zo'n 50cm en bijv ook nog eens een cm of 25 naar binnen? Of alleen maar recht voor de kast gezet?
Leuk detail trouwens met die schuifdeuren.

Als je 'uit de kast komt' moet je het ook goed doen.. :-P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Mooie set zo bij elkaar  pompom

Je moet de kritiek niet vekeerd begrijpen en dat je ook niet zo te lezen ,ik kreeg het idee dat je het vondt tegenvallen vandaar ook die opmerkingen die SR5006 is gewoon een hele mooie reciever  :yes:

Ik zou ze nog eens voor de kast zetten het is wel beter als er niks tussen de speakers zit  byebye

Covi

Nmm prima set, het is natuurlijk niet de top van Marantz, maar het is wel waar voor je geld.
Ik heb van 2004 tm 2006 een audio winkel in oa high end geexploiteerd. Zowel Onkyo als Marantz waren een aantal van de merken die ik voerde. Nadeel van de Onkyo, erg klinisch geluid, soms trok dat door naar een  onnatuurlijk hardheid. Met Marantz ben je dan wel beter af zeker omdat het een van de weinige merken is die bijv in 5.1 een duidelijke garantie geven mbt het wattage. 100 W in stereo is geen 100 W in 5.1.

Mbt de luidsprekers buiten de kast zetten, daar hebben de andere forum leden al adviezen voldoende over gegeven. Gewoon doen, de ruimtelijkheid in geluid wordt door de in kast opstelling heel erg sterk negatief beïnvloed.

Uiteindelijk gaat het hoe je je set goed ingesteld krijgt, de plaatsing van je luidsprekers, etc. Daar kan veel tijd aan besteedt worden, maar hè leert daar zeer veel door.

Succes en geniet, daar gaat het om.

Stereo: 2 x PM11S1, SA11S1, B&W 804S, Project 6, AudioQuest type 8, Burmester Silver XLR interlink.
HT: Marantz SR6014, Denon DVD-3800BD, B&W 600 serie, Yamaha sub 350, AudioQuest HDMI Chocolat, type X, AudioQuest Bedrock.

pietr

De speakers heb ik toen voor de kast gezet, niet echt helemaal vrij. Let wel: de basreflexpoort zit aan de voorkant. Ze produceren best wel wat laag. Voldoende voor mij. T.z.t. komt er nog een bescheiden sub bij. REL T5 schijnt het bij muziek nogal goed te doen. Maar, deze aanschaf duurt nog wel even. Misschien komen de speakers nog eens uit de kast, maar dat is een heidens karwei. Die kast weegt tonnen en al die boeken moeten eruit en weer erin. Misschien deze winter. De kast is door mijn schoonvader gemaakt. We overwogen om hem weg te doen (staat er al bijna 10 jaar), maar we kwamen tot de conclusie dat we hem nog steeds mooi vonden.

Ik begrijp jullie kritiek niet verkeerd hoor, maar omdat ik zelf vooral de minpunten aanstipte, was jullie reactie logisch.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

pietr

Citaat van: Covi op augustus 28, 2011, 19:52:17100 W in stereo is geen 100 W in 5.1.

Hoeveel dan?

Citaat van: Covi op augustus 28, 2011, 19:52:17Mbt de luidsprekers buiten de kast zetten, daar hebben de andere forum leden al adviezen voldoende over gegeven. Gewoon doen, de ruimtelijkheid in geluid wordt door de in kast opstelling heel erg sterk negatief beïnvloed.

Ook al zit de basreflexpoort aan de voorkant?

Enne... deze Tannoys produceren zelf een wat warmer geluid, dan zou dat toch wel kunnen bij Onkyo?

Covi

100 W in stereo is geen 100 W in 5.1.

Ongeveer 70%, dezelfde voeding die stereo levert dient ook 5 luidsprekers in een 5.1 situatie van stroom te voorzien.

Mbt de luidsprekers buiten de kast zetten, daar hebben de andere forum leden al adviezen voldoende over gegeven. Gewoon doen, de ruimtelijkheid in geluid wordt door de in kast opstelling heel erg sterk negatief beïnvloed.

Basreflex aan voorkant kan wat schelen maar het is de opbouw van het geluid rondom de kast die beperkt wordt door het 'in kast' zetten. Ruimtelijkheid kan hierdoor beperkt worden. Los komen van de stemmen, etc..

Uit eindelijk heeft alles te maken met hoe iemand eea zelf vindt. Steek veel tijd in het fine tunen, oa het vinden van de juiste stand van je speakers, vb recht vooruit, iets naar binnen en hoeveel dan, daar gaat veel tijd maar ook plezier in zitten. Een goede tuning is alles en de basis voor veel luister plezier in de toekomst.

Stereo: 2 x PM11S1, SA11S1, B&W 804S, Project 6, AudioQuest type 8, Burmester Silver XLR interlink.
HT: Marantz SR6014, Denon DVD-3800BD, B&W 600 serie, Yamaha sub 350, AudioQuest HDMI Chocolat, type X, AudioQuest Bedrock.

lo

Citaat van: pietr op augustus 28, 2011, 19:59:50
Ook al zit de basreflexpoort aan de voorkant?

:yes: Yep, je moet je speakers eens werkelijk de ruimte geven ( dus rond de 50 cm of meer) eventueel nog experimenteren met indraaien. Heb je nu geen langere speakerkabel d'r aan zitten waardoor dit toch te proberen is? Eventueel tijdelijk je speakerdraad verlengen met bijv. een 220V snoertje met een kroonsteentje. ( wel zorgen dat er geen kleine draadjes contact kunnen maken tussen de twee aders)

pietr

Ok, het eerstvolgende 'project' is bekend. Wordt vervolgd, alleen de komende weken niet i.v.m. drukte.

lo

We hebben de tijd hoor, we zitten hier nog wel even verwacht ik zo. Succes :yes:

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

lo

battumboy

net nieuw hier en heb ook net de UD5005 en de SR5006 staan en ondervindt geen probleem met de schakeling tussen de apparaten. Ook met de plasma TX46gt30 geen enkel probleem.
Ben het overigens wel eens dat het niet fijn is dat de guide via de tv gaat.
Marantz SR5006/Marantz UD5005
Boston a25/a225/asw250
Panasonic TX46GT30
Amino 532

64frank

Ik heb de sr5006 gekocht, echter heb ik geen HDMI aansluiting op mijn plasma. Ik kan nu niet in de setup wizard komen.
Advies graag.

Ik zit met het volgende idee maar weet niet of het mogelijk is.

Ik wil het HDMI out signaal aansluiten op bijvoorbeeld de HDMI 3 ingang en dan zo via component naar de plasma sturen. Kan dit kwaad of maak ik dan misschien sluiting in de receiver. De aangesloten dvd speler bijvoorbeeld geeft namelijk wel beeld via component.
Voor dat ik het op deze manier wil proberen graag advies.

Groeten Frank