NA8005 of NA9005 ooit?

Gestart door Audiotic, augustus 26, 2011, 20:15:10

Vorige topic - Volgende topic

Audiotic

Dat kunnen we vast regelen! Als jij een Squeezebox regelt dan testen we die naast mijn Transporter en de UD9004.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Zoldar

Ik ben in de markt voor een streamer. kijk al een tijdje naar MP voor een touch. De dac en nas heb ik al (ik stream via de flaptop).

de transporter ken ik niet. wat is het verschil met een SB touch?

Ik kan wel een Moon 300D Dac regelen voor het vergelijk. Ben wel benieuwd naar de UD9004.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

Citaat van: WimPeu op augustus 29, 2011, 23:00:00
Zou ze wel eens naast elkaar willen horen

Citaat van: Audiotic op augustus 29, 2011, 23:11:20
Dat kunnen we vast regelen! Als jij een Squeezebox regelt dan testen we die naast mijn Transporter en de UD9004.

Ik bedoel de Transporter en de Touch op de zelfde DAC. Dat de Transporter dac beter is dan de dac van de Touch gelooft mijn opa ook nog wel.  :wink: Gaat mij dan puur om het gestreamde materiaal, de digitale outputs vergelijken. Als daar een minimaal verschil tussen zit (wat ik verwacht) dan is het veel flexibeler om een Touch te hebben om zo een bijpassende dac te kunnen kopen/upgraden zo nu en dan. De UD 9004 heeft er verder niks mee te maken. Geloof ook wel dat een CD op de 9004 beter klinkt dan de Squeezebox (de UD is 20 keer zo duur). Mijn theorie is dat de verschillen in digitale outputs erg klein zullen zijn. Het gaat om de Dac.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Audiotic

Citaat van: Zoldar op augustus 30, 2011, 19:50:34
Ik ben in de markt voor een streamer. kijk al een tijdje naar MP voor een touch. De dac en nas heb ik al (ik stream via de flaptop).

de transporter ken ik niet. wat is het verschil met een SB touch?

Ik kan wel een Moon 300D Dac regelen voor het vergelijk. Ben wel benieuwd naar de UD9004.
De Transporter heeft een audiofiele analoge sectie en een hele goede DAC. De Touch is een simpele versie daarvan. Ze gebruiken dezelfde streaming server.
We kunnen daar off-line wel eens verder over hebben. Dit verhaal wordt te lang anders.
Maar in het kort: als je een goede DAC hebt heb je geen Transporter nodig, dan is de Touch wat je nodig hebt, je gebruikt dan zijn digitale (S/PDIF) uitgang om de DAC aan te sturen.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Audiotic

Citaat van: WimPeu op augustus 30, 2011, 20:01:44
Citaat van: WimPeu op augustus 29, 2011, 23:00:00
Zou ze wel eens naast elkaar willen horen

Citaat van: Audiotic op augustus 29, 2011, 23:11:20

Ik bedoel de Transporter en de Touch op de zelfde DAC. Dat de Transporter dac beter is dan de dac van de Touch gelooft mijn opa ook nog wel.  :wink: Gaat mij dan puur om het gestreamde materiaal, de digitale outputs vergelijken. Als daar een minimaal verschil tussen zit (wat ik verwacht) dan is het veel flexibeler om een Touch te hebben om zo een bijpassende dac te kunnen kopen/upgraden zo nu en dan. De UD 9004 heeft er verder niks mee te maken. Geloof ook wel dat een CD op de 9004 beter klinkt dan de Squeezebox (de UD is 20 keer zo duur). Mijn theorie is dat de verschillen in digitale outputs erg klein zullen zijn. Het gaat om de Dac.

Deze vat ik niet zo. De digitale output van de streamers is (per definitie) gelijk, gewoon het CD digitale signaal. Dus, aan dezelfde DAC zullen ze exact hetzelfde klinken. De DAC met zijn analoge output deel maakt de muziek :-)

Audiotic

Oh en ja, ben het uiteraard helemaal met je eens, de DAC is het cruciale punt.

WimPeu

Daar ging het mij om. Ik geloof natuurlijk wel dat de Transporter veel beter klinkt als stand alone dan een Touch. Maar de transporter is zo belachelijk duur vanwege de Dac. Als ik 2000 Euro uit zou geven voor streaming audio dan zeker niet de transporter of andere streamers waar je veel voor de DAC betaald. Dan heb ik liever een Touch met daar achter een DAC naar keuze. Er staat bv nu een Classe DAC op het HT forum en die is echt beter dan de Transporter dac. Je hebt dan een beter geluid met en geld in je zak. Maar desalniettemin is de Transporter een  :kwijl: ding...
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Audiotic

Citaat van: WimPeu op augustus 30, 2011, 21:24:29
Daar ging het mij om. Ik geloof natuurlijk wel dat de Transporter veel beter klinkt als stand alone dan een Touch. Maar de transporter is zo belachelijk duur vanwege de Dac. Als ik 2000 Euro uit zou geven voor streaming audio dan zeker niet de transporter of andere streamers waar je veel voor de DAC betaald. Dan heb ik liever een Touch met daar achter een DAC naar keuze. Er staat bv nu een Classe DAC op het HT forum en die is echt beter dan de Transporter dac. Je hebt dan een beter geluid met en geld in je zak. Maar desalniettemin is de Transporter een  :kwijl: ding...
Je hebt gelijk. Maar 4 jaar geleden was de keus nog niet zo grot, en was de Transporter top-of-the-bill. Nu zou ik het ook anders doen. Maar nu staat-ie er toch...
Overigens, er staat een Transporter te koop voor 1000 op hifi.nl/tweedehands.

WimPeu

Heb eerst andere prio's en de Touch in de kamer is mij ruim voldoende. Met coax naar de Onkyo...standje Pure-Direct en het klinkt allemaal als een klok. Als ik wil haai-enden ga ik naar de 11 set. pompom

jowa

Even een oudje boven tafel tillen.
Was op het buurtforum aan het browsen toen ik de aankondiging zag van de NA 8005.
Even aan het Googlen geslagen en hij blijkt al te worden aangeboden via hifi-regler.de: Marantz NA 8005 SW

Prijs wordt tegen de €1300.

Nog een foto van een complete 8005 set:

Op een andere site wordt aangegeven dat de NA8005 eind 2013/begin 2014 komt.

pameijer

Mooi apparaat, maar voor EUR1.300 mag er wel echt een dijk van een DAC inzitten!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Zoldar

Mijn vrouw is om. Nu nog een 2de hands na11 vinden!
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

xander32

Citaat van: jowa op november 17, 2013, 15:34:59
Even een oudje boven tafel tillen.
Was op het buurtforum aan het browsen toen ik de aankondiging zag van de NA 8005.
Even aan het Googlen geslagen en hij blijkt al te worden aangeboden via hifi-regler.de: Marantz NA 8005 SW

Prijs wordt tegen de €1300.

Nog een foto van een complete 8005 set:

Op een andere site wordt aangegeven dat de NA8005 eind 2013/begin 2014 komt.
... en via een forumsponsor bij de buren zal die dan op zo`n € 1000,- komen schat ik. Da`s nog een x een bedrag wat ik over zou hebben voor een alles-in-een oplossing betreft het streamen.