set van Rudolf

Gestart door rudolf, augustus 25, 2011, 08:01:20

Vorige topic - Volgende topic

Marantz 81

Hele mooie Reference set  :kwijl:

veel luisterplezier  byebye

Eip

Topset veel luisterplezier.   :yes:
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

xander32

Nice. Mooie vintage set :-P.

:wink: Sander.

Dennis E36

Erg mooie set notworthy

Wat ik wel jammer vind is dat ze van de 14-serie geen eindversterkers hebben gemaakt :yes:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

rudolf

Inderdaad,dat vind ik nu ook. vandaar ook hier de vraag in een ander onderwerp of de pm 14 gebrugd kan worden.
In vergelijking met de pm 14 valt bij de pm 17 het geluidsbeeld eerder inelkaar als er wat harder gedraaid gaat worden.
Dus wist ik ook niet hoe dit experiment zou uitpakken,echter gebrugd op hoog hoor ik bovengenoemde nadeel niet.
Sluit ze echter niet aan op het basdeel dan zie je het verschil tussen de 14 en de 17 in het voordeel van de 14.
Veel meer controle en power,ook al zijn de getallen anders,of is het de dempingsfactor die het flikt?
Vermoedelijk kan de omega nog wel veel meer vermogen gebruiken,dan moet je echter het merk Marantz verlaten.
Maar twee keer pm 14 er bij kopen en de eindtrappen er van gebruiken is een gedachte geweest,alleen staan al de ongebruikte knoppen niet erg fraai en of het geluid er beter van gaat worden??

Dennis E36

Citaat van: rudolf op augustus 25, 2011, 23:21:05
Inderdaad,dat vind ik nu ook. vandaar ook hier de vraag in een ander onderwerp of de pm 14 gebrugd kan worden.
In vergelijking met de pm 14 valt bij de pm 17 het geluidsbeeld eerder inelkaar als er wat harder gedraaid gaat worden.
Dus wist ik ook niet hoe dit experiment zou uitpakken,echter gebrugd op hoog hoor ik bovengenoemde nadeel niet.
Sluit ze echter niet aan op het basdeel dan zie je het verschil tussen de 14 en de 17 in het voordeel van de 14.
Veel meer controle en power,ook al zijn de getallen anders,of is het de dempingsfactor die het flikt?
Vermoedelijk kan de omega nog wel veel meer vermogen gebruiken,dan moet je echter het merk Marantz verlaten.
Maar twee keer pm 14 er bij kopen en de eindtrappen er van gebruiken is een gedachte geweest,alleen staan al de ongebruikte knoppen niet erg fraai en of het geluid er beter van gaat worden??

Dan maar overstappen op de Marantz Reference  :wink:

Merk je nu veel voordeel met die 2 SM's erbij t.o.v. de PM14 alleen?
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

rudolf

Dat vraag ik me ook af,ofterwijl het verschil is niet erg groot,je moet echt gaan luisteren om de verschillen te horen.
Dan bedenk ik me het volgende,de pm17 gaat er wel op vooruit met twee keer sm 17,daar ben ik van overtuigd.
Bij de pm14 kon dit wel eens anders zijn?zou er daarom geen sm 14 zijn?
Wat voor prijs zou dat ook moeten worden?ik heb de rekening nog van de pm14 ki het was 7000 gulden..

En ja de genoemde set is wel wat,als er iemand is die wil ruilen?ik hoef niet eerst te luisteren we komen er zo wel uit :kwijl: :kwijl:

WimPeu

Mooie set hoor maar ik snap al die versterking op elkaar gestapeld niet zo  (heb het zelf in het verleden ook gedaan hoor :-P ). Zijn die speakers nou zo moeilijk aanstuurbaar ofzo? Dat moet de 14 toch in 99,9% van de gevallen met 2 vingers in de neus aan kunnen sturen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

rudolf

Hallo wim,wat ik vertel komt op hetzelfde neer,de pm14 is goed genoeg,hoe kom je daar achter?je haalt 2 keer sm17 van marktplaats en gaat luisteren.
Ik hoor echter ook geen nadelen dus laat ik het zo staan.
De omega is geen europese luidspreker,ik denk dat ze een 7 liter v8 in gedachten hadden bij de ontwikkeling byebye
Dus dan ben je benieuwd wat een en ander voor verschil maakt :kwijl:

WimPeu

Ziet er iig wel mooi uit al die Marantz metertjes... notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

rudolf

Tja het oog wil ook wat?
De set van Frits is dat wat los van het geluid?welke afdeling is het grootst binnen Marantz? styling of productontwikkeling?

Laten we het er op houden dat alles goed voor elkaar is hello

rudolf

Of zijn het lokdozen???????? HLP puke

rudolf

Gisteren de vollume potmeter met contactspray behandelt af en toe is dit nodig,alles is nu weer ok.
Ook een proef gedaan met het aan aarde leggen van de cd speler,dit bracht echter niets,alleen een bromtoon bij half geopende vollume knop.
Ben wel weer mooi een zomerdag doorgekomen clown1

JohnWx

Citaat van: rudolf op augustus 26, 2011, 10:30:16
Ik hoor echter ook geen nadelen dus laat ik het zo staan.

een uitspraak naar mijn hart  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

rudolf

Tja zo gaat dat als je ze in huis hebt.
De verschillen zijn niet wereldschokkend,voor iemand met een pm 14 en kriebels zou ik zeggen laat het zo of je moet al heel goedkoop aan iets leuks kunnen komen om te experimenteren.
Toch ben ik er blij mee ergens denk ik dat het net wat toevoegd.....