koelprofiel gelijkrichter

Gestart door mountainbiker, augustus 24, 2011, 14:17:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mountainbiker

Tijdens mijn reparatieproject afgelopen winter kwam ik erachter dat mijn Marantz pm40 en Denon pma-300v geen koelprofiel hebben op de gelijkrichter.De marantz pm 35 heeft echter wel een aluminium koelprofieltje op de gelijkrichter zitten die vastgemonteerd is met een schroef en een soort pasta. Kan het kwaad dat deze er niet op zitten en is het zinvol om er eventueel een koelprofiel(tje) op te zetten. Hoe kan deze eventueel het beste gemonteerd worden?
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

HAL9000

2x40watt 2x50watt en lager hebben vaak gen koelprofiel. De gelijkrichter word alleen maar warm als er veel  stroom doorheen loopt door  hard volume of  klasse A stand.

Opzich nietm kan/mag wel maar  weinig  effect zal het hebben op levensduur; Meestal  gaat een gelijkrichter alleen defect als  er een eindtrap defect raakt.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

mountainbiker

#2
De beide Marantzen zitten onder de 2 keer 50 watt maar de Denon zou 2 keer 60 watt zijn.Zou ik daar een koelprofieltje op monteren/lijmen? Hoe kan ik dit eventuel het beste doen?Ik zag namelijk dat je voor een paar euro bij Conrad een soort pastalijm kon kopen die warmte geleid.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE