Hdmi Path through sr6005 icm satbox en Samsung plasma

Gestart door muld1529, augustus 23, 2011, 19:51:38

Vorige topic - Volgende topic

muld1529

Ok, dat is het niet.
Ik trek alles van de muur en wil kabels wisselen maar er is natuurlijk alleen een hdmi tv out richting tv en verder geen tv in.

Vreemd dat de sr6005 tijdens het opstarten dan (vanuit standbystand!!) naar tv trekt.
Marantz Eindhoven en stassen dachten beide dat het aan het arc signaal zou liggen dus dat heb ik uitgeschakeld maar dat mag niet baten

Ook ik moet de ingangsbron op sat zetten om beeld en geluid te krijgen en dat gebeurt ook wel maar alleen voor tien seconden en dan trekt ie hem naar 'tv'.  Terwijl dat dus niet eens een ingangsbron is.

Frusterend als je er zo weing verstand van hebt en het wil maar niet lukken, ben er al dagen mee bezig.
En ik wil/moet nog zoveel andere zaken uitzoeken, waarom krijg ik bv geen dts HD bij een blu ray die wel zo is opgenomen??
En waarom krijg is schokkerig beeld als ik 1080p instel terwijl de film zo is opgenomen?.

Haha wat een stress toch, echt leuk een nieuwe set :-))
Sr6005/sr7500 dv4001/cd7300 ud5005

muld1529

In de instellingen van de sr heb ik nog de tv toegewezen aan de hdmi waar sat op zat. Dat kan op zich.
Dan moet je echter hdmi control op 'on' zetten om te regelen dat de sr in standby als hdmi hub werkt en dan streept ie de tv weer weg, staat ook in handleiding dat met hdmi control op on de tv niet kan worden toegewezen aan een hdmi ingang

Dus weer terug bij af, morgen maar weer bellen maar heb er weinig vertrouwen in, zit ik zometeen met een nieuwe sr6005 waar ik qua hdmi net zo weinig mee kan als met mijn sr7500 die verder vele malen mooier geluid geeft en die wel te koop staat!! Balen !!
Stress, dat levert het op want ik zie hier niet zomaar een oplossing komen

still life

vooreerst zou ik niet teveel wijzigen, of dat in elk geval goed bijhouden..  :wink:

CiteerVreemd dat de sr6005 tijdens het opstarten dan (vanuit standbystand!!) naar tv trekt.

denk dat hij bij opstart terug naar de input gaat waar hij afgesloten werd
druk je hem uit op cd, komt hij daarop terug wakker ?

CiteerDus weer terug bij af, morgen maar weer bellen maar heb er weinig vertrouwen in, zit ik zometeen met een nieuwe sr6005 waar ik qua hdmi net zo weinig mee kan als met mijn sr7500

dat zal niet zijn..  :-D

Citeermijn sr7500 die verder vele malen mooier geluid geeft en die wel te koop staat!! Balen !!

dat kan, maar zal je kort bijkomen indien je de nieuwe hap een beetje correct instelt & afregelt..  :angel:

Citaat van: muld1529 op augustus 23, 2011, 19:59:14
Omdat ik dan niet meer het voordeel van de sr6005 heb en dus met aparte Audiokabel moet gaan klungelen

Daar kocht ik nu net vorige week deze set voor, ik heb een goede sr7500 maar deze mist hdmi dus heb ik die aan de kant gezet en de sr6005 gekocht omdat dit geweldige voordelen zou bieden op beeld en geluid.

Bovendien moet het zo werken want zowel marantz eis hoven als stassen tegelen en de boekjes vertellen toch duidelijk dat je het best op deze manier kunt aansluiten, nu op zich ook met prima resultaat afgezien van dit probleem

een voordeel dat niet werkt ?  :-D
nee, wat wil je nu bereiken ? tv met je SR & de optie om ook tv te zien zonder..

lastig omdat de SR is opgevat als mediacenter & om altijd aan te liggen
wat je nodig hebt voor de andere optie is: een 2de directe hdmi-link naar je tv..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

muld1529

Hoe eenvoudig het was;

Cec in de tv uit schakelen en klaar, dit werkte sowieso al niet dus daar is niets mee verloren en nu verloopt het in stanby doorzetten van het signaal perfect, blij toe.

Nu nog uitvinden waarom ik dts HD master van de blu ray niet doorgezet krijg naar de receiver?
Deze ontvangt van de blu ray alleen een PCM signaal en maakt daar dan multichannel van, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Alle instellingen van beide apparaten al doorlopen maar zie geen optie die dit oplost??

still life

Citaat van: muld1529 op augustus 24, 2011, 18:40:29
Hoe eenvoudig het was;

Cec in de tv uit schakelen en klaar, dit werkte sowieso al niet dus daar is niets mee verloren en nu verloopt het in stanby doorzetten van het signaal perfect, blij toe.

8-)

CiteerNu nog uitvinden waarom ik dts HD master van de blu ray niet doorgezet krijg naar de receiver?
Deze ontvangt van de blu ray alleen een PCM signaal en maakt daar dan multichannel van, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Alle instellingen van beide apparaten al doorlopen maar zie geen optie die dit oplost??

bluray op bitstream (encoded uitvoer) instellen ?
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Rha007

WimPeu

Citaat van: Rha007 op augustus 24, 2011, 19:47:41
Wat bedoel je met cec uitzetten?

Citaat van AVBlog.nl

HDMI CEC is een gedefinieerde functionaliteit binnen HDMI, om de bediening van meerdere apparaten te vergemakkelijken. Via pin 13 van de connector wordt het Consumer Electronics Control kanaal verstuurd. De bedrading hiervoor is aanwezig in alle kabels (dat is verplicht), maar het daadwerkelijke gebruik ervan is optioneel.

Zodra je Blu-Ray speler een disc laadt stuurt deze ook het commando naar televisie en av-receiver om aan te gaan, de juiste ingangen te selecteren, en de correcte video- en audio instellingen te maken. En dat alles zonder een afstandsbediening te gebruiken.

Op een zelfde manier kan dergelijke apparatuur geprogrammeerd worden om automatisch op stand-by te gaan zodra de film is afgelopen na een bepaald tijdstip. Als het later is dan half twaalf bijvoorbeeld, en de gebruiker doet niets met de afstandsbediening, gaat het complete av-systeem uit met een commando vanaf de dvd-speler.

Eén voordeel wordt maar weinig genoemd: omdat de bedieningscommando's via de hdmi-kabel gaan, kun je alle apparaten in een kastje zetten, en kun je deze toch nog bedienen via de televisie.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

sattie

Hoe kom je bij die info om CEC uit te zetten ? Vanzelf gevonden of gelezen op internet ?
Ik dacht dat het met CEC juist makkelijker moest zijn, maar blijkbaar kan het dus ook verpesten.

muld1529

Ik had contact opgenomen met de audio service van marantz, deze wisten me dat zo te vertellen, blij toe na bijna een week stressen haha door de cec Trok de tv de marantz naar zich toe. Deze even afvinken bij de instellingen en klaar was Kees. Nu boodt cec toch ook wel wat voordelen, tv op stanby tegelijk met sr en zo en volume gezamelijk regelen was toch wel handig, maar uitzetten biedt toch meer voordeel. Vreemd eigenlijk dat dat Path through bij standby ingesteld wordt door hdmi control op on te zetten want dit zijn 2 verschillende functies en toch moet je de ene inschakelen om van de ander gebruik te kunnen maken, hdmi control op off en de sr werkt niet als doorgeef hub in standby.

Dts HD is nu inderdaad ook in orde,door de stress met de hdmi had ik de handleiding van de ud5005 niet goed genoeg doorgenomen, ik moest onder 'mode' HD audio out kiezen.

muld1529

Nu nog het schokkerige beeld bij afspelen bd , ik ga eerst highspeed hdmi kabels halen, deze zouden moeten voldoen volgens verkoper maar ik wil even onzekere variabelen wegstrepen

Dus even shoppen en dan verder prutsen

muld1529

Men verkocht mij nu kabels met de aanduiding 'standard hdmi cable' erop, deze had men getest en ze gaven ook bij 3 d en dergelijke geen problemen, toch blijft dan in mijn achterhoofd spelen dat er toch standard op de kabel staat en er theoretisch dus een beperking van 1080i is en er feitelijk dus met 1080p24 en deep color e.d. Toch problemen zouden kunnen ontstaan, zoals nu schokkerig beeld bij 1080p ???

Vlearmoes

Tjonge    allemaal instellings fouten

als je met hdmi nu eens rechtreeks naar je tv gaat
en de humax verbind met optisch naar de SR   daar de juiste instellingen maakt In humax en SR
speelt het als een tirelier
beter beeld want je gaat rechtstreeks     geld ook voor geluid

Theo
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

muld1529

omdat ik daar nu net deze set vorige week voor heb aangeschaft, dat ik niet meer met allerhande losse kabels op en neer hoef wat dan weer verschil in video en audio oplevert, (valt ook wel weer bij te regelen maar toch)

ik had vorige week de samsung plasma nog aan een marantz sr7500 hangen waar ik met uitzondering van het ontbreken van hdmi nog altijd super blij mee was (toch een mooier voller geluid), maar toch omgezet naar de sr6005 om dan toch met 1 kabel alles aan te sluiten, en zoals het nu werkt is het perfect, leek even erg ingewikkeld maar zoals zo vaak was het uiteindelijk weer eens 1 vinkje wat alles oploste, en nu perfect beeld en geluid, ik kan me niet voorstellen dat er beter beel en/of geluid uit deze set kan komen dan nu, tis fotografisch en bijna audiofiel dus dat gaat met optisch retour denk ik geen verbetering opleveren.
dit is hoe de sr6005 bedoelt is, alles middels hdmi aan elkaar knopen (ook lekker rustig achter het apparaat :-) )

muld1529

ik ga het wel even op die manier in elkaar steken trouwens, je moet altijd open staan voor suggesties, dus dat doe ik dit weekend toch even
zal dan even posten wat ik ervan vind,

Vlearmoes

Het voordeel van mijn voorbeeld is al ff genoemd kwa beeld en geluid

het is trouwens geen optisch RETOUR  maar van humax NAAR SR   heen dus
er zijn niet altijd 5.1 uitzendingen    zijn ze er wel kun je er altijd de SR bij aan zetten
scheelt in stroomverbruik

maar het is ook makkelijk voor de kinderen die toch de SR niet gebruiken
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v