Jullie hulp nodig i.v.m. Pink Floyd nieuwe remasters 2011/2012

Gestart door DoctorJacoby, augustus 21, 2011, 23:10:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DoctorJacoby

Binnenkort komen de ongelooflijk dure boxsets van Pink Floyd uit ...

Maar deze zijn natuurlijk weer onvolledig.

- Enkel "Wish You Were Here" zal een hybrid sacd versie krijgen (Analogue Productions) (afzonderlijk te kopen, niet in de boxset!).

- "Dark Side of the Moon" nu verkrijgbaar op sacd zal als "gewone remastered cd" verkocht worden, dus een serieuze stap terug ...

- andere albums krijgen geen multichannel (o.a. The Wall)

- enkele mutichannel mixen op Wish You Were Here blu-ray zullen "lossy" zijn.


Kortom veel geld voor alweer "half werk"

Daarom zijn Pink Floyd en sacd-fans (maar ook vinyl en dvd-a / bd-a aanhanger) zich massaal aan het verenigen en beginnen met het posten van berichten op Pink Floyd's EMI releaseblog.

Ik zou het heel erg leuk vinden als jullie ook een berichtje nalieten i.v.m. high resolution audio, sacd, vinyl, multichannel, loudness wars,...

Ieder berichtje is een kleine overwinning ... en misschien interessant voor de toekomst. EMI heeft nog enkele leuke backcatalogues: Beatles, Kate Bush, David Bowie, Roxy Music, Bat for Lashes, Kraftwerk, Goldfrapp,...


Laat jullie bijdrage na op volgende link:
Klik deze link

1000 x thanks!!!

Musicman

Citaat van: DoctorJacoby op augustus 21, 2011, 23:10:46
Binnenkort komen de ongelooflijk dure boxsets van Pink Floyd uit ...

- "Dark Side of the Moon" nu verkrijgbaar op sacd zal als "gewone remastered cd" verkocht worden, dus een serieuze stap terug ...


De SACD "Dark side of the moon" was al een serieuze stap terug!!

Meerkanaals staat er wel leuk op, maar heeft voor de 2 kanaals (serieuze luisteraar) ECHT geen meerwaarde.
Tevens klopt het stereobeeld (volgens mij) niet helemaal, bij een aantal nummers.

Ik heb dit album op 3 verschillende uitvoeringen, waaronder ook de SACD.
Maar de MFSL versie blijft echt voor mij de beste!!

Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

DoctorJacoby

Als Analogue Productions de kans krijgt om de sacd's te doen, zal het wel een degelijke mix worden voor alle PF-albums.

Daarom dat ik ook verkies dat dergelijke albums door MFSL of AP gedaan worden.

Bij de majors is het niets dan miserie  shutup

Cornelis1921

 :yes: 'Complaintive comment' achtergelaten bij EMI.
Doctor bedankt voor de info en de link,
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Totofan

Ik heb net de prijzen gezien op bol, die zijn niet mis, voor die prijs heeft het voor mij geen meerwaarde meer.
Voor de echt Pink Floyd fan/verzamelaar, is het mischien wat, maar dan moet je wel diep in de buidel tasten.
Ik hou het wel bij mijn huidige cd's van Pink Floyd.

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Zoldar

die prijzen slaan nergens op. ik koop wel de LP hoewel ook die aan de gortige kant zit.

moneeeehhhhyyyy!!!!!!!!  :-P
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

DoctorJacoby

#6
De sacd is 35$ (LP zal ook ongeveer die prijs hebben vermoed ik). Met de huidige wisselkoersen valt het dus nog mee.

De actie was ook bedoeld om de labels te pushen: opnieuw degelijke mastering, high resolution audio,...

Of wil je binnenkort allemaal albums "specially mastered for iTunes" zoals de Red Hot Chili Peppers:
I'm With You

DR waarden gebaseerd op een opname van de iTunes pre-release stream, maar vermoed dat het eigenlijke album niet veel zal verschillen.  frusty Daar betaal ik zelf geen 1 € voor.


Lars86

Heb alles al in een box van een paar jaar terug. Vind het leuk geweest met die jongens!
Bijna al mijn dubbele cd's weggegeven aan die ouwe van me. Dan nog wat dubbel op vinyl.

Ik heb me voorgenomen geen nieuwe uitgaves meer te kopen hoe leuk ze ook zijn... Er is zoveel mooie muziek te koop dat ik voor diversiteit ga en niet voor enkele bands.

Zoldar

gisteren mee in mijn handen gestaan bij plato. het deed me helemaal niets.......je voelt je als een melkkoe op de cover van meddle.

die box van 180 euro is al helemaal een lachertje. ik heb alles al op CD.

waar zijn de high rez downloads of een goede re-issue op vinyl van de originele master tapes.

ik ben nog steeds een fan van de muziek. maar die marketeers erachter mogen van mij  shutup shutup shutup. facebook pagina opgezegd, weg ermee.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden