welke dvd/sa-cd speler matched mijn SR7200?

Gestart door QuattroNL, augustus 19, 2011, 10:46:10

Vorige topic - Volgende topic

QuattroNL

Voor de weinige cd's die ik nog draai (zit echt into streaming) lijkt het me gewoon leuk om er nog een cd-speler in de huiskamer bij te hebben.
Ik heb een SR7200. Is uit 1998 dus 13 jaar oud maar doet het perfect en hoeft ook niet geupgrade te worden.
Welke dvd/cd-speler (liefst ook sa) uit die tijd past er qua looks bij mijn SR? En dan heb ik het over de topmodellen, zeker geen instapmodelletje  8-)
Ik heb alleen een folder van de versterkers/receivers uit die tijd dus kan het niet nakijken.

Heeft er iemand wat typenummers voor me?
Op MP wordt genoeg aangeboden maar al die (oude) typenummers zeggen me weinig  redface
Zijn er ook types uit die serie die niet aan te raden zijn vanwege bekende problemen?

Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

JohnWx

toen was er nog geen SACD  8-)

Dv6400

Weet alleen niet of het een topper is voor cd en sacd
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

JohnWx

Die zwarte 6600 op MP was nieuw 199 eurootjes en geen 700 zoals de verkoper zegt

Die 7600 is wel fatsoenlijk denk ik die was 6/7 jaar geleden nog 800 euro

QuattroNL

Thx John!  pompom
Ik weet nu tenminste in welke type-range ik moet zoeken.

'k Zie op MP ook een DV8300. Nummer is hoger dus dan is ie natuurlijk ook beter  :angel:
Minpuntje daarvan schijnt een center channel probleem te zijn bij DVD's.

Een vM gemodificeerde is dan natuurlijk nóg leuker  :kwijl:

Als iemand nog iets leuks in deze klasse voorbij ziet komen (wel in het zwart!) danhou ik me aanbevolen.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.

JohnWx

Citaat van: QuattroNL op augustus 19, 2011, 12:07:35
Thx John!  pompom
Ik weet nu tenminste in welke type-range ik moet zoeken.

'k Zie op MP ook een DV8300. Nummer is hoger dus dan is ie natuurlijk ook beter  :angel:
Minpuntje daarvan schijnt een center channel probleem te zijn bij DVD's.

Een vM gemodificeerde is dan natuurlijk nóg leuker  :kwijl:

Als iemand nog iets leuks in deze klasse voorbij ziet komen (wel in het zwart!) danhou ik me aanbevolen.

maar die doe je dan toch via digitaal naar je receiver en sacd 2 channel  8-)

QuattroNL

Citaat van: John Wx op augustus 19, 2011, 12:09:21maar die doe je dan toch via digitaal naar je receiver en sacd 2 channel  8-)
Allicht, dus zal voor mij ook niet zo'n probleem zijn.
Noemde het meer zodat anderen die iets soortgelijks zoeken het later ook weten  :-P

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

QuattroNL

Citaat van: Stadium III op augustus 19, 2011, 18:02:01
Zoek een Dv 7001 klaar met alles  8-)
Maar hoe is de cd kwaliteit daarvan? Want daar zal ik 'm voornamelijk voor gebruiken. DVD slechts zelden (if at all).
Steekt ie in 2 kanaals stereo duidelijk boven de rest uit?
'k Heb wel wat reviews gelezen en daar kwam ie niet slecht uit maar is ie echt goed?

En o ja, de looks komen zo te zien aardig overeen met de SR7200. Al zal de DV7001 duidelijk nieuwer zijn gezien z'n hdmi aansluiting (die was er nog niet in 1998).

Marantz 81

Stadium III

Ik heb de DV 7001 zelf gehad en was er zeer tevreden over !
Cd's end kwam ie voor mij zeker goed uit de bus
Volgens mijn heeft Theo hem vergeleken met een CD 6002

Als je een alles in 1 speler wilt dan zie ik de DV 7001 de juiste kanshebber
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marantz 81

ow dacht dat je alleen cd speler zocht  :schater:

DV7001 is wel een mooi apparaat lijkt me ,werden begin van het jaar nog gedumpt voor 250 euro nieuw

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op augustus 20, 2011, 09:38:07
ow dacht dat je alleen cd speler zocht  :schater:

DV7001 is wel een mooi apparaat lijkt me ,werden begin van het jaar nog gedumpt voor 250 euro nieuw

dacht reageer maar niet op je 3 MP links  8-)