PM15S1 icm SR7200 (surround) ?

Gestart door QuattroNL, augustus 12, 2011, 22:58:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

QuattroNL

Ik kan een 2e hands PM15S1 kopen voor een, naar mijn idee, leuk bedrag (zo'n 500,-...of is dat niet bijzonder weing?).
Deze komt dan in de woonkamer omdat ik daar m'n muziek luister.
Nou heb ik daar reeds mijn huidige HT setup staan: SR7200 met 5 speakers.
Kan ik de PM15 daarmee combineren?
De mainspeakers (nu nog Rogers LS2a maar die zijn duidelijk te min voor de mighty PM) komen dan op de PM en de 2 surrounds+center komen op de SR.
Luister ik stereo dan staat alleen de PM met z'n Rogers aan, wil ik surround dan schakel ik de SR bij zodat die de rears+center aanstuurt. Filmgeluid komt coaxiaal vanaf de tv op de SR (er zit geen HDMI op).

Bijgaand de achterkant van m'n SR. Hoe sluit ik dat aan? Ik begreep dat er pre-outs op moeten zitten en dat je de PM daarmee doorlust? Zijn dat de aansluitingen links?

'k Ben redelijk thuis in het audio gebeuren alleen pre-outs e.d. heb ik nooit bij de hand gehad.

Het feit dat de Rogers het never nooit zullen redden op de PM zal ik wel in een nieuw topic ter sprake brengen  :angel:
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

still life

denk dat je een S2 moet hebben voor de Power Amp Direct mode



CiteerEen andere interessante feature is de nieuwe Power Amp Direct mode. Dit vergroot de flexibiliteit van een geïntegreerde versterker voor gebruik in een stereo systeem of zelfs als eindversterker als onderdeel van een meerkanaals opstelling. Met de Power Amp Direct mode uitgeschakeld is de PM-15S2 een normale geïntegreerde versterker. Met Power Amp Direct ingeschakeld wordt het eindversterkingsgedeelte gebruikt om de linker en rechter voorluidsprekers mee aan te sturen binnen een meerkanaals opstelling, terwijl de surroundkanalen worden aangestuurd door je AV-receiver. De Power Amp Direct functie kan ook worden gebruikt voor stereo bi-amping in een traditionele hi-fi opstelling.
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WimPeu

#2
 stupid

Die PM15s1 wordt tegenwoordig ook gewoon tegen dump prijzen aangeboden zeg nopompom. Daar had je 2 jaar terug net een PM-7001 voor. Weliswaar nieuw maar toch...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Niber

Je kan toch ook wel de s1 aansluiten op de pre-outs? Zit je alleen met de volume regeling...

En dat de s1 voor wat minder weg gaat is voor de mensen met een wat kleinere beurs wel fijn...   :wink:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

WimPeu

Helemaal mee eens maar goed heb je eenmaal iets ben je ook wel weer blij dat het even later niet te grabbel wordt gegooid.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Citaat van: Niber op augustus 13, 2011, 14:58:58
Je kan toch ook wel de s1 aansluiten op de pre-outs? Zit je alleen met de volume regeling...

En dat de s1 voor wat minder weg gaat is voor de mensen met een wat kleinere beurs wel fijn...   :wink:
stupid
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

QuattroNL

Ok, 500 euro is dus niet teveel?  :wink:

Nu de noob-vraag: de pre-out van de fronts van de SR7200 (links-boven op de foto) gaat naar een lijningang op de PM?  redface
Volumeregeling wordt dus wat gecompliceerder maar daar is overheen te komen.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Stadium III

Idd pre out SR naar een Bron ingang op de PM

Dan volume regeling ff iets op verzinnen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Niber

Volgens mij heb ik hier gelezen dat dit wel vaker gebeurt, maar dat je na verloop van tijd je wel aan het volume verschil gaat ergeren...

Maar ik zou het doen hoor, voor 500 euro kun je haast geen miskoop doen met een PM15s1 (of het moet een zwaar misbruikt ding zijn). Mocht het dan toch niet je ding zijn of als je iedere dag wanneer je de radio aanzet je de tering schrikt van het volume gaat die voor 500 euro wel weer de deur uit!
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

WimPeu

Ik heb deze optie vaak gezien de laatste jaren en werkelijk iedereen komt er op terug....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drees62

#10
Citaat van: Niber op augustus 13, 2011, 18:28:08
of als je iedere dag wanneer je de radio aanzet je de tering schrikt van het volume
Citaat van: WimPeu op augustus 13, 2011, 18:42:35
Ik heb deze optie vaak gezien de laatste jaren en werkelijk iedereen komt er op terug....

Gaat geheid een keer mis, dag tweeters!  byebye

Barrett

Citaat van: WimPeu op augustus 13, 2011, 18:42:35
Ik heb deze optie vaak gezien de laatste jaren en werkelijk iedereen komt er op terug....

Heb ik nog geen last van.
Als de beurs het niet toe laat dan neem je met een aantal minpuntjes genoegen.

PM15 in combinatie met een SR5004. Volume ingeregeld met een geluidsmeter.
De PM staat bij film op -20 en de SR op -18.
Wanneer er alleen muziek gedraaid word (dat gebeurd hier dan het meest) dan staat de PM op -35.

Even kijken bij het inschakelen van de PM waar het volume op staat (je moet er toch heen lopen om hem in te schakelen)

maar goed.....het kan altijd beter

joep

Heb zo het e.e.a. gelezen hier. Het is net en beetje zo van ik kan voor 500 euro een PM-15 kopen dus moet dat maar. Helaas heb ik ook nog een SR7200 staan dus hoe wring ik e.e.a. in elkaar. Ik zou zeggen nooit doen. Wil je beter met het stereo geluid verkoop dan je SR7200, leg de 500 euro erbij en koop een betere SR versterker. Die zal ook een beter stereo geluid geven en je bend van al dat geprul met draadjes, volume e.d. af.

QuattroNL

Citaat van: joep op augustus 14, 2011, 10:49:30
Heb zo het e.e.a. gelezen hier. Het is net en beetje zo van ik kan voor 500 euro een PM-15 kopen dus moet dat maar. Helaas heb ik ook nog een SR7200 staan dus hoe wring ik e.e.a. in elkaar. Ik zou zeggen nooit doen. Wil je beter met het stereo geluid verkoop dan je SR7200, leg de 500 euro erbij en koop een betere SR versterker. Die zal ook een beter stereo geluid geven en je bend van al dat geprul met draadjes, volume e.d. af.
Ik snap je punt wel Joep.
't Is meer dat ik tot nu toe super tevreden ben met m'n oude SR7200. Tuurlijk, het kan altijd beter maar ik ben er tevreden mee.
Als er dan opeens een leuke aanbieding voorbij komt dan ga je denken. De PM zou ik niet op de zolderkamer zetten, da's zonde. In de huiskamer dus. Dna heb je dus mijn probleem. Ik kijk ook erg graag films maar wil ook genieten van goed stereogeluid. Om daar niet een dubbele set (ook qua speakers) te hoeven plaatsen dacht ik aan het doorlussen. Als dat simpel te doen is (en zo te lezen ís het simpel) dan is dat natuurlijk helemaal goed.
En ach, dat volumeprobleem zie ik niet echt als een probleem, net als wat Barett zegt. (als ik film heb gekeken staat het volume ook altijd hoger. Ik zet dat vóór he tuitzetten altijd weer lager dus nooit ene probleem gehad).

Het probleem wat ik wel zal gaan krijgen is dat m'n speakers het never nooit gaan redden met die PM. Wil ik daar een set neerzetten die de PM recht doet moet er ook weer flink in de buidel getast worden en dat gaat 'm momenteel even niet worden (sta op het punt een huis te kopen en heb moet je je qua andere aankopen even gedeisd houden  :-D).

Goed: plan gaat even in de ijskast maar ik weet nu hoe het (straks) moet. Thx for de reacties en tips :yes:
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

joep

Dat jouw speakers het niet gaan redden is nog maar de vraag. Een Kef iQ3 speaker op een PM-15 is toch al erg mooi om naar te luisteren. Bedenk ook dat een PM-15 iets heel anders is dan een PM-11. En toen ik laatst in Tilburg was bij ons aller Stadium III met zijn SR-7005 vond ik het geluid zeer acceptabel. Natuurlijk het is geen PM-11 maar er is zeker voor een HT liefhebber zeer goed om mee te leven. Meer dan dat zelfs als ik eerlijk moet zijn. Wat ik wil zeggen is dat het verschil tussen een goede HT versterker echt niet zo groot is als je hem vergelijkt met een PM-15. Vandaar mijn advies om voor een SR-7005 te gaan i.p.v. er een PM-15 bijnemen. Maar weet wel het is slechts advies, wat je gaat doen moet je helemaal zelf weten natuurlijk. Maar iets kopen omdat het alleenmaar goedkoop is moet je natuurlijk nooit doen.