PM15S1 icm SR7200 (surround) ?

Gestart door QuattroNL, augustus 12, 2011, 22:58:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

QuattroNL

Citaat van: joep op augustus 14, 2011, 11:49:24Maar iets kopen omdat het alleenmaar goedkoop is moet je natuurlijk nooit doen.
Dat was de insteek ook niet hoor. Ik weet dat de PM15S1 een 'leuke' versterker is en daar ben ik niet vies van (wie wel?). 't Begon dus even te kriebelen  :-D
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

500 euro is wel erg goedkoop ja  :yes:  laatste tijd zaten ze allemaal tussen de 650 en 800 op marktplaats ,wat ook al niet duur is als je kijkt naar de nieuwprijs en ervoor terug krijgt   :wink:

QuattroNL

Grmbl, de PM is reeds verkocht  nopompom
Tja, bij zo'n aanbieding moet je natuurlijk gelijk toeslaan.

Maargoed, altijd leuk om er even over gedacht te hebben en jullie opmerkingen erover gelezen te hebben. Zeker handig voor een mogelijke toekomstige aankoop  notworthy
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Stadium III

Toch opzoek gaan naar een leuke nieuwe SR ? :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Musicman

Hoi Quattro.

Ik weet niet wat je wilde bereiken met je geluid, en waarom je je SR met een PM15 wilde koppellen.

Ik zelf heb een redelijk stabiele Denon AVC-A11SR versterker....puur voor het video gedeelte.
Destijds heb ik deze gekoppeld gehad aan een stabielere stereo eindversterker.
(via de pre-out uitgang)

Ik wilde meer definitie in m'n geluid hebben, als ik muziek luisterde. (stereo dus)
Wat ik kreeg, was iets meer definitie maar wel veel meer "stage en kracht" in het geluid.
Ik ging er dus wel iets op vooruit, maar (voor mij) niet genoeg.

Vandaar dat ik nu 2 gescheiden sets heb........1 voor audio en 1 voor video.
Ik zou zelf kijken voor idd een andere meerkanaals versterker, of anders een stereo amp kopen en deze apart op je systeem zetten.

Tenzij je geld zat heb...........want dan zijn er mooiere oplossingen  redface

Gr, Pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

lo

Het blijft natuurlijk de vraag wat je wensen zijn of worden en wat je hiervoor wil doen. Wil je kwalitatief beter in stereo of niet? Indien je dit wel wil ontkom je volgens mij niet aan een dedicated stereo systeem. Ik ben me ervan bewust dat je in die situatie misschien ook weer naar je fronts zou moeten kijken of die "passend" zijn en de "opstelling" hiervan. Blijft dus de vraag: wat wil je en met welke kwaliteit tegen welke prijs.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

TurboMarco

Of Quattro andere luidsprekers kopen  :-) ,daarmee is de grootste winst te behalen ......ik wil daarmee niet zeggen dat je huidige speakers niet goed zijn hoor ! maar een grote winst of verandering is daarmee wel te bewerkstelligen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

QuattroNL

Citaat van: Marco op augustus 14, 2011, 18:52:36
Of Quattro andere luidsprekers kopen  :-) ,daarmee is de grootste winst te behalen ......ik wil daarmee niet zeggen dat je huidige speakers niet goed zijn hoor ! maar een grote winst of verandering is daarmee wel te bewerkstelligen.
Dat speelt inderdaad al een tijdje door m'n hoofd. Ik heb nu het gevoel dat er meer in zit maar dat dat niet uit de Rogers wil komen.
De sound van de Rogers bevalt me opzich wel: sprakelend hoog, lekker transparant en fris. Er mist wat laag maar daarvoor heb ik per speaker een Final sub parallel staan welke het geluid veel voller, completer maakt.
Maar toch: er mist wat, het is te ingetogen.

Ik heb het vermoeden dat Tannoy mij wel kan bekoren maar ben nog niet actief aan het zoeken.

En ja Lo: wie wil er kwalitatief niet op voorruit? Ben dus altijd wel aan het struinen naar iets leukers/beters.
Maargoed, heb ook geen haast, huidige setup voldoet (voor nu).
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

WimPeu

Die Rogers speakers zijn imho de zwakste schakel in je geheel. Zou daar eens een betere speaker voor gaan zoeken... Een versterker is als ie goed gebouwd is slechts een versterker. Als die iets aan het geluid veranderd is de bouw niet goed. Aangenomen dat de Marantz gewoon zijn werk doet is elke vorm van onvrede te wijten aan je luidsprekers.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81


JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.


Marantz 81

snap ook niet dat ze nog steeds niet wegzijn voor die prijs , heb er div reviews over gelezen ,hele mooie speakers  :yes:

QuattroNL

Citaat van: Marantz 81 op augustus 14, 2011, 21:00:23
http://link.marktplaats.nl/469153966   :-)  pompom
Zag ze staan ja. Lijkt me wel wat. Thx.
Nu nog 'even' de tijd vinden om te gaan luisteren  8-)
En inruilen doe ik niet. Rogers kunnen ook mooi als surround dienen, ipv de 20 jaar oude Magnats of ze komen bij de zolderset ipv de AE's (die hebben toch wel érg veel bass).

Maargoed, eerst een huis kopen en dan pas speakers. Kijken hoe de akoestiek daar is  :-o
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB