NR1602 Ervaringen?

Gestart door Carlo, augustus 12, 2011, 14:09:18

Vorige topic - Volgende topic

Carlo

Beste forumleden,

Omdat in mijn nieuwe meubel de SR6005 waarschijnlijk niet gaat passen, denk ik er over om voor de nieuwe 1602 te gaan. Met name de hoogte is een probleem.

Bij deze 1602 wil ik de Monitor Audio HD set gaan aanschaffen. Als fronts de 270hd, als center de 225 en als rears de 90hd's. Als subwoofer overweeg ik de Rel T5; vind ik een mooi kubusje en, ik begreep ook dat die kwalitatief beter zou zijn dan de sub van Monitor Audio.

Heeft iemand van jullie ervaringen met de NR1602, welicht in cominatie met de genoemde speakers? Ik heb momenteel een set van Dali staan - Royal Tower serie, waarvan ik helaas afscheid ga nemen :-( :x.

Hoop op reacties.

Vrgr.
Carlo

sattie

Volgens mij is de NR1602 nog niet in de handel,de NR1402 heb ik al wel voorbij zien komen.

Stadium III

Hoeveel ruimte heb je ?
Want waarschijnlijk is nog al waarschijnlijk
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Carlo

Citaat van: Stadium III op augustus 12, 2011, 19:14:14
Hoeveel ruimte heb je ?
Want waarschijnlijk is nog al waarschijnlijk
Ruimte is 26 cm hoog , en 1 meter breed. Mijn idee was om de versterker en de (later nog aan te schaffen UD5005 of UD7006) op elkaar te plaatsen. Dan kan er namelijk nog andere apparatuur naast staan.

Is behoorlijk lastig een tv-meubel vinden, wat betaalbaar is en ook nog eens voldoende ruite biedt.

Grtz.
Carlo

Audiotic

Zelf constueren? Bijv van Lundia, evt verzwaren met mooie steenplaten van bij de zerkermaker? Is een kosten-gunstige oplossing. Als je dan ook nog naar bijv tweedehandslundia gaat hou je helemaal geld over voor een mooie tweak of 2 ;-)

(zelf ook gedaan, zie mijn set)
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

JohnWx

Citaat van: Audiotic op augustus 13, 2011, 09:07:15
Zelf constueren? Bijv van Lundia, evt verzwaren met mooie steenplaten van bij de zerkermaker? Is een kosten-gunstige oplossing. Als je dan ook nog naar bijv tweedehandslundia gaat hou je helemaal geld over voor een mooie tweak of 2 ;-)

(zelf ook gedaan, zie mijn set)

je bedoeld toch niet de tweak voor de kabel ivm stofzuigen ?

goedemorgen trouwens
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Audiotic

Maar dan een blokje van 900 euro uiteraard, met een belletje erop (dat is niet zo onwaarschijnlijk als het klinkt, het bestaat!)

Ja, ook goede morgen!

Zit al met 2 zeurende kids - willen op de iPad, maar ja die heb ik nu vast :-)
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Stadium III

Ik zou toch een SR pakken als je de ruimte er toch voor hebt

Een Sr heeft meer aan boord als een NR
Verder zou ik dan de apparaten wel naast elkaar zetten ook ivm luchtstroming

5.2.4

JohnWx

Citaat van: Audiotic op augustus 13, 2011, 09:21:09
Maar dan een blokje van 900 euro uiteraard, met een belletje erop (dat is niet zo onwaarschijnlijk als het klinkt, het bestaat!)

Ja, ook goede morgen!

Zit al met 2 zeurende kids - willen op de iPad, maar ja die heb ik nu vast :-)

blijven vast houden is weer een mooi leer moment voor ze  clown1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

Citaat van: Stadium III op augustus 13, 2011, 09:22:06

stupid

& vwb de speakers.. deze discussie is al eens eerder gevoerd, dacht ik..  :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Carlo

Citaat van: Stadium III op augustus 13, 2011, 09:22:06

Is dan een hoogte van 18 cm voldoende voor een sr6005?

Dank voor jullie reactie.

Carlo

Stadium III

je kunt ff opzoeken hoe hoog ie is en als 1 cm heeft dan zal ie het aan de bovenkant wel trekken

5.2.4

still life

Gewicht en omvang Marantz SR 6005
Hoogte  161 mm
Breedte  440 mm
Diepte  389 mm
Gewicht in kilogram  11.8 kg
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op augustus 14, 2011, 14:17:58
Hoogte  161 mm
Breedte  440 mm
Diepte  389 mm

nou dat is dan een uitgemaakte zaak waarvoor dank SL

Carlo

Citaat van: John Wx op augustus 14, 2011, 14:35:39
Citaat van: still life op augustus 14, 2011, 14:17:58
Hoogte  161 mm
Breedte  440 mm
Diepte  389 mm

nou dat is dan een uitgemaakte zaak waarvoor dank SL

Dacht ik ook. Dank voor jullie reacties!

Grtz,
Carlo