cd16 die niet "pakt"

Gestart door Marc Jan de Jong, mei 27, 2007, 19:17:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marc Jan de Jong

Mijn cd 16 speelt geweldig, alleen "pakt" hij de cd's steeds lastiger. Als ie koud is, moet ik hem soms wel 8 maal aan en uit zetten, voordat hij de cd pakt en herkent. Als hij warm is, pakt hij de cd na een drietal keer. Het heeft volgens mij niets met de laser van doen, maar met het laadsysteem. Kent iemand dit probleem en weet iemand hoe dit te verhelpen is?

Gr Marc jan

Vanhal

Succes, ben benieuwd!! En welkom ;)

thom

zijn de cd's wel kras vrij?

Marc Jan de Jong

Het ligt niet aan de cd's. Het gebeurt bij elke cd, ook bij nieuwe. Ik heb de speler uit nood eens opengemaakt, en zag dat de constructie die de cd vast moet zetten, zodat er gespeeld kan worden moeite had vat te klemmen.

Marc Jan

Jan

Ik heb op een ander forum gelezen over uitgedroogde elco's in het servo gedeelte van het loopwerk. Daardoor wordt het loopwerk gevoelig voor statische spanningen en trillingen.
Misschien heb je iets aan deze informatie.

Vanhal

Dan kan het misschien te maken hebben met de aandrijfriem  achter dat mechanisme. Zie foto. Wellicht is die riem/band/hoeheetdatding te slap. Je zou hem eens los moeten maken en kijken wat met die riem gebeurd.

[wegens disk ruimte verwijderd]

Marc Jan de Jong

De schijf aangegeven met een rode pijl heeft moeite te klemmen met het onderste gedeelte. Dat is het punt, alleen hoe verhelp ik dat?

Marc Jan

[wegens disk ruimte verwijderd]

HAL9000

Citaat van: Jan op mei 27, 2007, 19:57:08
Ik heb op een ander forum gelezen over uitgedroogde elco's in het servo gedeelte van het loopwerk. Daardoor wordt het loopwerk gevoelig voor statische spanningen en trillingen.
Misschien heb je iets aan deze informatie.


dat lijkt me niet. als die cd speler micro elko's heeft kunnen ze niet uitdrogen.
als ze gewoon print montage hebben zou dat wel kunenn MAAR!. de cd speler is gewoon niet oud geoeg.
(meten kan altijd)

ik denk eerder dat het die aandrijfriem is. die dingen lubberen vaak uit.
slippen...

en wat je zei bij warm worden...
:wink:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Citaat van: Marc Jan de Jong op mei 27, 2007, 20:07:58
De schijf aangegeven met een rode pijl heeft moeite te klemmen met het onderste gedeelte. Dat is het punt, alleen hoe verhelp ik dat?

Marc Jan

Dat noemen ze de ''clamp.''

Blijft deze hangen dan?
Komt zelden tot nooit voor.
Wanneer je cd speler moeite heeft met het inlezen van de cd maak de lens eens schoon met een droog wattenstaafje.

Als dat niet helpt kan het zijn dat de laser versleten raakt of de spanning/focussering wat verlopen is.

Afregel kwestie dus.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM