De set van Sparky

Gestart door Sparky, augustus 07, 2011, 17:07:33

Vorige topic - Volgende topic

Sparky

Lang geleden al eens beloofd wat van mijn set te laten zien

De set bestaat uit:
- versterker: Marantz PM11-S1 Revised
- cd speler: Marantz SA11-S2
- dvd audio/video/sacd speler: Denon 3930
- luidsprekers: B&W 703
- draaitafel: Pro-Ject 2Xperience met Grado Prestige Gold element
- meubel: Spectral

De installatie is op een eigen groep aangesloten via stekkerblokken van Kemp en Groneberg en aansluitkabels van Groneberg en Supra.

Mijn echtgenote wil graag radio kunnen luisteren zonder dat ze van alles in hoeft te schakelen. Daarom staat er ook nog een Tivoli Audio Model One radio.

jowa

Hele mooie set en weer zo'n gave PM/SA 11 combi  pompom pompom pompom

xander32

Welkom. Prachtige set hoor. Echter de zwakste schakel is snel gevonden; de B&W`s  :wink:.

En Marantz wordt nog populair op dit forum :-P.

Sander.

Sparky

Citaat van: xander32 op augustus 07, 2011, 17:36:10
Echter de zwakste schakel is snel gevonden; de B&W`s  :wink:.

Ik ben nu eenmaal liefhebber van B&W, al sinds ik voor het eerst serieus begon met luisteren. Ik heb al meerdere merken geprobeerd, maar ik kom altijd terug bij B&W. Ooit een keer een verkoper gehad bij Boelman en De Raaf in Assen die het ook niet wilde geloven en mij een blinde luistertest aanbood. Tot zijn verbazing kwam ik uit bij B&W.

xander32

Citaat van: Sparky op augustus 07, 2011, 17:41:08

Ik ben nu eenmaal liefhebber van B&W, al sinds ik voor het eerst serieus begon met luisteren. Ik heb al meerdere merken geprobeerd, maar ik kom altijd terug bij B&W. Ooit een keer een verkoper gehad bij Boelman en De Raaf in Assen die het ook niet wilde geloven en mij een blinde luistertest aanbood. Tot zijn verbazing kwam ik uit bij B&W.
Dan zijn de B&W`s helemaal goed in jouw set :yes:. Genieten maar!

Sander.

Sparky

Citaat van: xander32 op augustus 07, 2011, 17:50:50

Sander.

Er was trouwens nog wel een andere luidspreker die ik erg goed vond klinken. Dat was er één van Sonus Faber, het type weet ik niet meer. Die koste echter een veelvoud van de 703. Als ik de B&W's ga vervangen dan komt die Sonus Faber wel in beeld. In dat opzicht is de 703 inderdaad de zwakste schakel . . .

xander32

Citaat van: Sparky op augustus 07, 2011, 18:07:12
Citaat van: xander32 op augustus 07, 2011, 17:50:50

Sander.

Er was trouwens nog wel een andere luidspreker die ik erg goed vond klinken. Dat was er één van Sonus Faber, het type weet ik niet meer. Die koste echter een veelvoud van de 703. Als ik de B&W's ga vervangen dan komt die Sonus Faber wel in beeld. In dat opzicht is de 703 inderdaad de zwakste schakel . . .
Ach, zwakste schakel ... alles is relatief. Ik ben nou eenmaal geen B&W-fan (meer; ooit zelf wel gestart met CDM 7 se). Maar het zijn an sich geen slechte speakers, er zijn zat mensen bij jou in de straat die het met minder moeten doen :wink:. Jij bent er blij mee en dat moet vooral ook zo blijven!

Sander.

joep

Netjes niks mis mee, goed voor vele uren genieten van muziek. Gewoon een van de top sets hier op het forum.

lo

Inderdaad weer een schitterende "11" set. Veel plezier d'r van en geniet van de muziek. pompom
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Hele mooie set heb je  pompom

Speakers is ook een kwestie van smaak  :-)

Is de PM11S1 al gereviseerd  :?

joep

Nee  'Revised'. Een jaar of 3 a 4 geleden heeft Marantz de PM-11S1 aangepast. Wat minder milieu onvriendelijke stoffen er in en wat meer milieu vriendelijke stoffen. Die heb ik ook gehad. Vond hem wel beter klinken dan de gewone PM-11S1.

Sparky

Citaat van: joep op augustus 07, 2011, 18:46:13
Nee  'Revised'. Een jaar of 3 a 4 geleden heeft Marantz de PM-11S1 aangepast. Wat minder milieu onvriendelijke stoffen er in en wat meer milieu vriendelijke stoffen. Die heb ik ook gehad. Vond hem wel beter klinken dan de gewone PM-11S1.

Toen ik de PM-11S1 besteld had zat er levertijd op. In de tussentijd kreeg ik van de dealer een "gewone" PM-11S1 te leen. Daar heb ik dus een tijdje mee geluisterd. Ik vind de 'Revised' uitvoering ook beter klinken.

WimPeu

Mooie set.  :-D  :yes:

Dat een versterker met wat minder milieu onvriendelijke stoffen er ín en wat meer milieu vriendelijke stoffen beter klinkt is weer een tweak variant die ik nog niet kende  :-o.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op augustus 07, 2011, 20:02:30
Mooie set.  :-D  :yes:

Dat een versterker met wat minder milieu onvriendelijke stoffen er ín en wat meer milieu vriendelijke stoffen beter klinkt is weer een tweak variant die ik nog niet kende  :-o.

moet niet gekker worden Wim  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

WimPeu

Ik leer hier elke dag wel weer wat... notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES