Speakerkeuze

Gestart door KayaRahnee, augustus 06, 2011, 22:29:15

Vorige topic - Volgende topic

KayaRahnee

Zijn de MA RX2 met vermogen 25-100w en ook 6 ohm meer geschikt? Ik heb een afspraak gemaakt voor luistersessie Marantz PM6003/MA RX6. Hopelijk zal die e.e.a wat verduidelijken.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

JohnWx

Citaat van: KayaRahnee op augustus 10, 2011, 13:46:26

Zijn de MA RX2 met vermogen 25-100w en ook 6 ohm meer geschikt? Ik heb een afspraak gemaakt voor luistersessie Marantz PM6003/MA RX6. Hopelijk zal die e.e.a wat verduidelijken.

ik zou daar op wachten straks zeg jij jeetje dit is het wie ben ik dan
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

KayaRahnee

Neenee John, ik respecteer eenieders mening en ben blij met al de reacties tot nog toe en hoop op nog veel meer. 
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /

pg

kijk is naar paradigm.
zijn makkelijker aan te sturen denk ik.
misschien wat minder om te zien.
er zijn er hier wel die de  monitor 7 of 9 hebben die weten er wel meer van.

mvg,

Dennis E36

Kijk anders ook eens naar een merk als Tannoy :angel:

Zijn m.i. ook makkelijk aanstuurbare luidsprekers met hun hoge rendement :yes:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

KayaRahnee

De Tannoys had ik ook al opgemerkt.......enig idee welke types geschikt zijn voor de PM6003?

Marantz 81

contour

ik ben van mening dat je maar beter niet teveel kunt bezuinigen op een versterker!
de voeding van zo'n apparaat is best wel belangrijk! 50 watt zegt mij niets!
de ene versterker levert dit probleemloos, de andere komt in ademnood.
ooit wel eens goedkopeer luidspreker gehoord aangestuurd door een klasse amp?
dan weet je wat ik duidelijk wil maken:
voorbeeld:
[IMG=http://img713.imageshack.us/img713/1733/s52020black2thumb255xau.jpg][/IMG]

Usher Monitoren(500 euro een set) stuur ze maar eens aan met een PM11 je wordt gek!!

andersom: een Contour 3.0 aansturen met een marantz reciever van 50 watt, wordt je ook gek! van ellende :wink:

Rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

WimPeu

Citaat van: contour op augustus 12, 2011, 00:06:12
ik ben van mening dat je maar beter niet teveel kunt bezuinigen op een versterker!
de voeding van zo'n apparaat is best wel belangrijk! 50 watt zegt mij niets!
de ene versterker levert dit probleemloos, de andere komt in ademnood.
ooit wel eens goedkopeer luidspreker gehoord aangestuurd door een klasse amp?
dan weet je wat ik duidelijk wil maken:
voorbeeld:
[IMG=http://img713.imageshack.us/img713/1733/s52020black2thumb255xau.jpg][/IMG]

Usher Monitoren(500 euro een set) stuur ze maar eens aan met een PM11 je wordt gek!!
andersom: een Contour 3.0 aansturen met een marantz reciever van 50 watt, wordt je ook gek! van ellende :wink:

Rob

stupid

ervaringsdeskundige.  :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

goede uitleg idd ,maar ook niet iedereen kan zoveel geld uitgeven  :-) en of zit op zo,n niveau

hij is wel goedkoop nu http://www.correct.nl/artikel.php?SUBMENU=Assortiment&ARTNR=386414 je kunt daar echt wel die tannoy,s of monitor audio rx6 mee aansturen ,maar er is nog zoveel meer uit te halen ,dat kun je ook in de toekomst nog doen

contour

of even doorsparen..........mooie occassion...............het zal je verbazen wat mijn set uiteindelijk gekost heeft :lol:
de Dynaudio's heb ik nieuw in duitsland gekocht op het moment dat de nieuwe contourlijn werd geiintroduceerd. Hier in Nederland mocht ik gewoon 4500 euro ophoesten...in duitsland: 2500 eurovoor een set
de versterker met ruim 1000euro korting op de gangbare winkelprijs. de cd speler met 450 euro korting op de gangbare winkelprijs etc.
soms is geduld een schone zaak, om teleurstellingen te voorkomen en om te voorkomen dat je toch sneller meer uitgeeft...........als de infectie van hifi eenmaal diep het lichaam is binnengedrongen...... :wink:

Rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

KayaRahnee

Marantz 81 heeft het juist: mijn plan is voorlopig fatsoenlijk setje samenstellen daarna centjes vergaren om verbeteringen aan te brengen, PM6003 idd voor 275 gekocht.

contour

deze wellicht??97Db

zijn in staat een Live ervaring in je huiskamer te plaatsen HB
Rob

Perfect_audio

Citaat van: KayaRahnee op augustus 12, 2011, 00:31:55
Marantz 81 heeft het juist: mijn plan is voorlopig fatsoenlijk setje samenstellen daarna centjes vergaren om verbeteringen aan te brengen, PM6003 idd voor 275 gekocht.
En? Heb je al een speakerkeuze gemaakt?

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

KayaRahnee

Bezig met afspraken maken voor luistersessies. Monitor audio (nogmaals), Tannoy, Mordaunt short en Paradigm wil ik nog gaan beluisteren. Daarna nog wat vragen i.v.m. accoustiek van mijn relatief kleine  luisterruimte (5,60 x 3,70). Nog heel wat speurwerk dus, maar ik heb geen haast