ervaringen met de marantz sr 5023?

Gestart door ties., augustus 05, 2011, 16:45:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ties.

hallo,
ik heb de gelegenheid gekregen om een marantz sr 5023 te kopen via marktplaats.
wat zijn jullie ervaringen met deze receiver?
mvg Ties

Eip

Dag ties

Ik heb ook een sr 5023 en die bevalt prima, goed geluid en voldoende vermogen om de luidsprekers aan te sturen. Ik heb hem nu zo,n 15 maanden, en heb er nog geen problemen mee gehad. Aaan de Marantz SR 5023 heb je een prima versterker, en je hebt er gelijk een radio bij.   :yes:

Gr  Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

JohnWx

Wel oppassen met speakers die wat meer vermogen vragen het is 80 watt aan 8 ohm en aan 4 ohm bijna het zelfde

Welke speakers heb je op het oog
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

ties.

Ik heb op het moment klipsch rf 82 speakers.
Hoog rendement, dus veel wattjes is niet nodig:)

JohnWx

Citaat van: ties. op augustus 06, 2011, 00:38:44
Ik heb op het moment klipsch rf 82 speakers.
Hoog rendement, dus veel wattjes is niet nodig:)

Dat zegt wel wattjes maar er is meer natuurlijk wat een produkt goed maakt

Was van de week bij Fritz die heeft een set waarbij je meer hoort dan thuis (vooral ook door de akoestiek denk ik en de kwaliteit van de spullen) alleen vind je die % die je ermee wint om dichter bij de bron te komen het waard ?

Het enige hoe je vind ik een verschil direkt zou kunnen laten horen om in 1 kamer de zelfde speakers met de zelfde bron maar andere versterker en dan luisteren en dan zal je best wel verschil horen maar iedereen heeft een eigen smaak en zal voor a of voor b kiezen

Als jij blij bent met de SR5023 is dat het enige wat telt  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81

Lijkt me dat het prima gaat , ik heb in 2007 de SR4023 gehad dat was ook een prima reciever  :yes:

zeker met klipsch speakers heeft de amp een makkie

Gentleman

Ook in het bezig van een SR5023. Alle apparatuur analoog aangesloten. Werkt naar tevredenheid. Voor mij was de radio ook een grote pré.

Mis wel de fancy stuff, als ipod aansluitingen, maar goed dat heb ik anders opgelost.

Ik zeg DOEN!

OnkyoTrucker

SR5023 is een leuk en mooi apparaat maar voor iets minder geld heb je de Onkyo TX-8050. Alleen die heeft ook usb en netwerk.

Wellicht kan je daar ook eesn naar kijken.
Philips 46PFL5507 , Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3, Yamaha yst-sw015 en Ps3

Barre72

Ik heb momenteel een Onkyo TX-8255 in combinatie met Monitor Audio RX6 speakers.  Zou een sr 5023 een aanrader zijn met mijn speakers? 
Set 1 : Marantz PM7000N - Marantz UD5007 - Monitor Audio RX6 - LG C7V
Set 2 : Marantz PM7004 - Marantz CD5003 - Pioneer S-A4SPT-PM (Pure Malt) - Raspberry PI + Volumio
NAS : HPE Proliant Microserver + Rocky Linux 9 (NFS, MiniDLNA)

Marvin

Welkom.

Wat meer vermogen en minder vervorming, maar of je dat direct gaat horen vraag ik me af.
Niet tevreden met de Onkyo?

Cornelis1921

#10
 hello
Citaat van: Barre72 op augustus 17, 2011, 16:17:11
Ik heb momenteel een Onkyo TX-8255 in combinatie met Monitor Audio RX6 speakers.  Zou een sr 5023 een aanrader zijn met mijn speakers?
Welkom en wat denk U er zelf van? U bevindt zich hier wel op het marantzforum. Ook al zijn er 'defectors', die zijn ook gewoon welkom. Maar in 't algemeen staan wij zeer positief t.o.v. marantzproducten ook i.c.m. Monitor Audio luidsprekers, deze zijn beslist niet impopulair in marantz-kringen. De RX8 komt ook af en toe voorbij op dit forum. Er zal beslist wel expertise zijn over de combinatie van deze luidspreker met de sr5023.
Groetjes en veel plezier op dit forum, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Barre72

Bedankt!

Ben best wel tevreden over mijn Onkyo, maar hij valt toch wat (te) licht uit, dus ben ik op zoek naar vervanging en dan viel mijn oog op Marantz.  Vind ook dat mijn speakers best wel een kwaliteitsversterker verdienen.  Eerst wou ik voor de Onkyo TX-8050 gaan, maar de kritieken daarover zijn niet geweldig en ik ben van plan om toch maar via een externe DAC (V-DAC, CA DacMagic, ?) en netwerkspeler/pc te werken.
Ben gisteren al eens gaan kijken en heb er verschillende ook kunnen beluisteren.  De PM7004 beviel mij precies ook wel, vond hem beter klinken dan bijvoorbeeld de CA Azur 650A, moet wel toegeven dat de Marantz aan MA speakers hing en de CA niet.  Heb ook de PM-KI Pearl lite gehoord en was daar best wel van onder de indruk, maar dat is natuurlijk ook weeral aanzienlijk duurder...
Set 1 : Marantz PM7000N - Marantz UD5007 - Monitor Audio RX6 - LG C7V
Set 2 : Marantz PM7004 - Marantz CD5003 - Pioneer S-A4SPT-PM (Pure Malt) - Raspberry PI + Volumio
NAS : HPE Proliant Microserver + Rocky Linux 9 (NFS, MiniDLNA)

Marantz 81

ik heb eerst een SR4023 en daarna de PM7001  ,zijn hetzelfde kwa opbouw als de SR5023 en PM7004

als je het budget het toelaat gelijk voor die PM7004 gaan  pompom is een hele mooie versterker en een stuk beter  byebye

Barre72

Voordeel van de SR5023 is de radio, is wel belangrijk voor andere mensen hier in huis :-)
Tenzij ik ze kan overtuigen om via de digicorder radio te luisteren, maar dan zal ik er eerst maar een DAC tussen steken...
Set 1 : Marantz PM7000N - Marantz UD5007 - Monitor Audio RX6 - LG C7V
Set 2 : Marantz PM7004 - Marantz CD5003 - Pioneer S-A4SPT-PM (Pure Malt) - Raspberry PI + Volumio
NAS : HPE Proliant Microserver + Rocky Linux 9 (NFS, MiniDLNA)

Marantz 81

dat is zo , je kunt ook een tuner kopen