geluid subwoofer te hard.

Gestart door janlemmens, augustus 04, 2011, 18:08:29

Vorige topic - Volgende topic

janlemmens

Hallo beste mensen.
Sinds een  aantal weken ben ik in het bezit van een SR7005, ben hier erg blij mee. Waar ik een beetje problemen mee heb is de afstelling van de subwoofer. met name het geluidsniveau is erg hoog. Subwoofervolumeregeling staat al bijna op nul en de isntelling in de receiver is -12. Nog is de sub hinderlijk aanwezig. Ik gebruik een asw500 van B&W. Wie heeft tips?

JanLemmens

drees62

Citaat van: janlemmens op augustus 04, 2011, 18:08:29
Hallo beste mensen.
Sinds een  aantal weken ben ik in het bezit van een SR7005, ben hier erg blij mee. Waar ik een beetje problemen mee heb is de afstelling van de subwoofer. met name het geluidsniveau is erg hoog. Subwoofervolumeregeling staat al bijna op nul en de isntelling in de receiver is -12. Nog is de sub hinderlijk aanwezig. Ik gebruik een asw500 van B&W. Wie heeft tips?

JanLemmens

Klinkt op zich vreemd, sub op -12 en standje bijna nul? En dan nog te hard!
Dat lijkt toch een beetje op een probleem in je sub.

Wat je zou kunnen doen is de levelregelaar op 12 uur zetten, fase op 0 en dan Audyssey eens draaien. 's kijken wat dat programma je voorschotelt m.b.t. de sub.
Had je bij je vorige receiver geen problemen? En hoe is de sub nu aangesloten, zit ie echt wel op de goede rca-uitgang?

xander32

Hallo beste mensen.

JanLemmens
De opstelling kan ook veel goeds en slechts doen: staat de sub strak in een hoek >>> dan de garantie dat je een x-aantal Db.`s geschonken krijgt, in jouw geval onwenselijk.

Kan je aangeven hoe groot de ruimte is waar de sub staat en op welke plek de sub staat opgesteld?

Sander.

Stadium III

Geef de sub eens een paar kleine tikjes vanuit de 0
Verder als de audyssey -12 db aangeeft kan hij hem niet verder verzwakken dus ook niet vlaktrekken

Dus ff zoeken naar de goeie stand en fase op 0 zetten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Vraagt de 7005 aan het begin van je meting niet om de sub op 75dB te zetten? Doet mijn versie wel nl. en dan heb je volgens mij dit probleempje ook niet.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Nee hier word niet om gevragen
Dit is in mijn ogen ook beter want 75 db in een piek eventueel goedzetten klopt de rest ook niet

Heb het liever dat hij hem met de calibatie goed zet zoals ie ook doet  :-D

5.2.4

WimPeu

Hij neemt de sub later wel gewoon mee in de metingen hoor. Je hebt dan alleen een goed uitgangs punt. Kom op zeg... clown1  Daar heeft Onkyo echt wel goed over nagedacht hoor. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: WimPeu op augustus 04, 2011, 19:07:19
Hij neemt de sub later wel gewoon mee in de metingen hoor. Je hebt dan alleen een goed uitgangs punt. Kom op zeg... clown1  Daar heeft Onkyo echt wel goed over nagedacht hoor. :-D
Onk-wattes ¿¿¿

:angel: Sander.

drees62

Hallo beste mensen.

JanLemmens

Al opgelost? Zijn we ook benieuwd naar!  :wink:

still life

Hallo beste mensen.

JanLemmens

hallo jan & welkom hier..

mss handig als je ook de overige aangesloten speakers even kan opgeven?

die sub heeft wsl ook nog een manuele cross instelling die best eens volledig open kan staan..
snel ff prof google geraadpleegd => geen man X  :no:

CiteerNo crossover control; lacks autosensing power supply; spring-clip speaker connectors; doesn't have the precision of comparable subs.

hmm..  nopompom lastige klant.. loose the sub of upgraden maar ?  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Vlearmoes

Het kan ook zijn met de manuele instellingen en Db meter dat de andere speakers te zacht staan !!

A;ls  je het volume van de andere speakers verhoogd    kun je later met de master volume de sub toch zachter zetten    zit ik zo te denken  :roll:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

edgnoj

Op mijn Onkyo doe ik altijd het volgende:
Ik zou eerst even alle equalizerdingen uitzetten, de receiver voor de zekerheid even opnieuw opstarten en dan een testtoon voor het subkanaal uit laten sturen door de receiver. LFE volume in de receiver op 0 zetten en volume op subwoofer ook uit. Dan volumeregelaar op sub langzaam opschroeven tot hij volume uitpoept van 72-75dB.
Kan best inhouden dat het sub volume dan maar enkele puntjes open gaat voordat hij de gewenste 72-75dB bereikt heeft.

Daarna mbv Audyssey de boel opnieuw helemaal inmeten.

Als je dan nog problemen hebt zijn er problemen met staande golven die door je kamerafmetingen en acoustiek worden veroorzaakt. In dat geval moet je de sub op enkele andere plaatsen in de kamer uittesten op bovenstaande wijze. Helpt dat ook niet dan zul je waarschijnlijk wat hebben aan een Auralex Subdude of Gramma en/of een aparte subwooferequalizer

still life

probleem met de asw500 is dat die niet te crossen valt
die moet in principe (high) speaker-level aangesloten worden om vervolgens de fronts aan te sturen
of op line-level:  (preamp to sub to power amp)

Citeerthat brings the sub amp into play for processors that lack a dedicated sub output. In either case, full-range left- and right-channel signals go into the sub, and the signals that emerge are stripped of low bass, leaving the sub as the sole source of bass.

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Stadium III

Line in pakken fase op 0 en draaien aan de volume knop

Meer hoef je niet te doen  :-D

5.2.4