Focal 726 + grootte huiskamer

Gestart door japan78, augustus 03, 2011, 10:14:54

Vorige topic - Volgende topic

Cadfael

Zelf heb ik een woonkamer en suite en die zal ongeveer dezelfde maten hebben. Met laminaat, gordijnen en spachtelpoets muren. Ik heb de sr6004 met davies accoustics fronts, center en surrounds. Als subwoofer de phonar as200.

En dat klinkt erg goed.
Misschien een beetje overkill, maar ik heb de set ook een beetje op de toekomst gekocht mochten we groter gaan wonen. Ik ben er nu in ieder geval erg blij mee.
En met audyssey kunje de boel toch erg goed afstemmen op je situatie.

Misschien dus niet te snel zeggen dat je kamer te klein is voor een Htset.
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

japan78

Waar de bankstel staat in de linkerhoek bij het raam, daar staat mijn bankstel nog steeds en rechts ervan staat een 2 zits opgesteld (niet zoals op de foto) en de tv zit er tegenover.

Ik hoop dat dit een idee geeft.

Marantz 81

ik zou voor monitor speakers gaan dan  :yes:  i.c.m een PM15S2  het laag wat die focus 140 kan weergeven zal je waarschijnlijk verbazen en klinkt heel natuurgetrouw

als je echt geweld wil dan is een monitor speaker niet de juiste keuze

en eventueel de ruimte afsluiten voor de trap met een gordijn als je gaat luisteren

japan78

Dank voor alle reacties. Ik zie dat de Dynaudio loopt van 40 Hz tot en met 25 kHz. Ik zal nog moeten gaan luisteren, maar ik ben benieuwd of er voldoende laag in zit aangezien ik momenteel met 2 fronts en een passieve woofer luister. Ik ben dus wel wat bass gewend.

Is het verder mogelijk om ooit een actieve woofer aan te sluiten op de pre-outs van de PM15S2?

Cornelis1921

:yes:
Citaat van: japan78 op augustus 03, 2011, 22:05:31
Dit is een foto van de woonkamer toen we nog bezig waren met verhuizen: http://i55.tinypic.com/fntm3d.jpg

Waar de bankstel staat in de linkerhoek bij het raam, daar staat mijn bankstel nog steeds en rechts ervan staat een 2 zits opgesteld (niet zoals op de foto) en de tv zit er tegenover.

Ik hoop dat dit een idee geeft.
Gezien de vorm en omvang van je woonkamer en je versterkervermogen kan ik gerust monitors adviseren (had ik ook onder soortgelijke omstandigheden, tenzij je van blazen en een stevige bas houdt) Bijvoorbeeld de splinternieuwe van Bowers & Wilkins, de PM1*. Als jouw budget dat toelaat. Zijn niet de goedkoopste €1250,00 p.s. excl. bijp. stand (€250,00). Succes en de groeten van Cor.
*Moet een dijk van een monitor zijn, als je van een kevlar-sound houdt (helder midden, wat koel). Anders zou ik bij Harbeth gaan 'kijken': polipropyleen - klinkt wat neutraler en toch warm genoeg.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 81

ik draaide vroeger ook altijd met vloerstaanders ,maar door de indeling van men kamer die niet anders kan en je er ook in moet leven ,door acoustiek loopt het laag dan dicht 4,8 bij 6,2 meter en hetzelfde opgesteld zoals bij jou , die van mij gaan tot 45 hz Dynaudio 52SE ,en ik zo nog wel een grotere monitor kunnen plaatsen die tot 40/41 hz gaat ,bij mij hoor je echt de opname als het plat klinkt denk van  :roll: maar als je een goede opname hebt denk je soms hoe kan het uit zo,n klein speakertje zoveel kracht en diepgang

het is ook een kwestie van smaak ik wil een zo natuurtrouw mogelijk geluid (vroeger zo hard mogelijk en veel bass)

japan78

Thanks! Ik ga gewoon luisteren. Ik ben op de goede weg geholpen. Ik moet inderdaad ook nog kunnen leven in de woonkamer, dus 2 monitors met een goede versterker geschikt voor muziek en films ben ik tevreden mee.

Misschien dat ik nog een netwerk speler (NA 700) aansluit en dan is het plaatje compleet.

WimPeu

Monitoren op stands of vloerstaanders...wat is dan het verschil in ruimte inname?  :-o
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Cornelis1921

Citaat van: japan78 op augustus 04, 2011, 09:48:13
Thanks! Ik ga gewoon luisteren. Ik ben op de goede weg geholpen. Ik moet inderdaad ook nog kunnen leven in de woonkamer, dus 2 monitors met een goede versterker geschikt voor muziek en films ben ik tevreden mee.

Misschien dat ik nog een netwerk speler (NA 700) aansluit en dan is het plaatje compleet.
P.S. Bij monitoren moet men ook rekening houden met voldoende vermogen (voeding): beter een zware dan een te lichte versterker. Nogmaals, succes.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 81

als het goed is zit er een Pre out op de PM15S2  op mijn PM15S1 wel in ieder geval

indien je meer laag wilt ,dan zou ik gewoon voor vloerstaanders gaan  :yes:

als je naar hobo hifi gaat of een andere hifi zaak ,dan moet je ze gewoon eerst thuis kunnen beluisteren nadat je bij hun een indruk hebt opgedaan welk merk jou favoriet is ,na de proef periode overgaan tot aanschaf of een andere proberen

japan78

Citaat van: Marantz 81 op augustus 04, 2011, 10:00:22
als het goed is zit er een Pre out op de PM15S2  op mijn PM15S1 wel in ieder geval

indien je meer laag wilt ,dan zou ik gewoon voor vloerstaanders gaan  :yes:

als je naar hobo hifi gaat of een andere hifi zaak ,dan moet je ze gewoon eerst thuis kunnen beluisteren nadat je bij hun een indruk hebt opgedaan welk merk jou favoriet is ,na de proef periode overgaan tot aanschaf of een andere proberen

Thanks! Ik kom net van Hobo en ik ga nog een afspraak maken voor een uitgebreide luister sessie. Ik ga sowieso de PM15s2 testen icm monitors en vloerstaanders.

Het grappige is dat ik gisteren Ghost Rider op tv keek via 2 Sony (3 weg) front speakers en een Sony dolby pro logic versterker (beiden 13 jaar oud). Ik had alleen de 2 front speakers aan staan en mijn moeder klaagde dat het geluid te hard stond, terwijl ik er zelf niets van merkte.

Het volume stond op -40 en dat vind ik normaal luisterniveau. Als ik voluit wil, luister ik op -20 of -10, maar dat doe ik nooit. Vaak is het luistervolume tussen -44 en -36. Dit is waarschijnlijk ook iets om mee rekening te houden bij de selectie van de speakers. Met buren hoef ik sowieso geen rekening mee te houden, want die houden geen rekening met mij als hun 6 kinderen tekeer gaan in de ochtenden ;)

Maar goed, ik laat mijn ervaringen nog weten...

JohnWx

staanders hebben normaal meer/anders laag en een wat groter geluids beeld / ambiance

kleinere hebben normaal minder laag maar vaak wel wat er is ook rete strak en ik vind kleine meer betrokken bij mijn muziek smaak daarom heb ik ook zuilen  frusty clown1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

WimPeu

Citaat van: John Wx op augustus 06, 2011, 14:12:27
staanders hebben normaal meer/anders laag en een wat groter geluids beeld / ambiance

kleinere hebben normaal minder laag maar vaak wel wat er is ook rete strak en ik vind kleine meer betrokken bij mijn muziek smaak daarom heb ik ook zuilen  frusty clown1

:-o  :schater:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES