Biwiren zorgt er eigenlijk enkel voor dat je een dikker draadje aansluit, de voordelen van terugkoppeling singnalen zijn te verwaarslozen. Ze komen immers gewoon weer op dezelfde luidspreker klem om door de versterker 'bekeken' te worden.
Een versterker heeft geen moeite wanneer hoog en laag via hetzelfde draadje terugkoppelen.
Ook het draadje maakt dat vrij weinig uit.
Natuurlijk is het leuk voor de draadjes fetishisten dat er nog meer gepriegeld kan worden met dunner, dikker, goud, koper, zilver, enz.
Ook ik heb ooit gedacht verschil te horen, zelfs tussen het aarden van de poolkern.
Achteraf gewoon onzin, er is hier iemand zo aardig geweest om één luidspreker met een enkele draad en zonder aarding aan te sluiten.
Dat heeft me aardig wat tijd gekost om achter te komen, dat gebeurde ook niet op het gehoor maar visueel..
Wil je minder weerstand, dan gebruik je een dikkere kabel.
Biwiren is gewoon niet nodig, zo heb je ook triwiren. Ze zullen wel een dealtje hebben met de kabelboeren.
Wanneer er over ampen gepraat wordt, dan pas komen de voordelen naar voren waar met wiren ook vaak over gepraat wordt.
Maar wie het wel hoort, mooi. Wie het niet hoort, nog mooier.
Maar ga vooral lekker je eigen gang en sluit alles dubbel aan met sleeptrossen.
Ga ik niet wakker van liggen.
En dat die versterker warmer wordt lijkt me vreemd, dan zou hij met een dikke draad 6mm ook warmer moeten worden. Want dat is wat je werkelijk doet, de dikte en dus de weerstand veranderen.
De weerstand wordt lager naarmate de kabel dikker wordt, -en hoger bij vreselijk lange lengtes.
De plaatsing is nog steeds afhankelijk van de kabels die eraan hangen, te kort en ze kunnen misschien niet op de plek staan waar jij of de vrouw ze graag had willen hebben....