'bi wire' wie weet de enige waarheid?

Gestart door fleetwood, juli 31, 2011, 17:34:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Perfect_audio op augustus 22, 2011, 15:16:09
Citaat van: rudolf op augustus 22, 2011, 11:00:32
...en ik ken een voorbeeld waarbij het verschil zo groot is dat we elkaar aankijken van zijn wij gek of is dit werkelijk waar?

Vertel vertel!!

ron

Kan niet Ron moet je ervaren
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Perfect_audio

Citaat van: John Wx op augustus 22, 2011, 17:28:04
Citaat van: Perfect_audio op augustus 22, 2011, 15:16:09
Citaat van: rudolf op augustus 22, 2011, 11:00:32
...en ik ken een voorbeeld waarbij het verschil zo groot is dat we elkaar aankijken van zijn wij gek of is dit werkelijk waar?

Vertel vertel!!

ron

Kan niet Ron moet je ervaren

Daarom wil ik ook van het voorbeeld kennisnemen om het mogelijk te reproduceren.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

JohnWx

Citaat van: Perfect_audio op augustus 22, 2011, 17:52:38
Citaat van: John Wx op augustus 22, 2011, 17:28:04
Citaat van: Perfect_audio op augustus 22, 2011, 15:16:09
Citaat van: rudolf op augustus 22, 2011, 11:00:32
...en ik ken een voorbeeld waarbij het verschil zo groot is dat we elkaar aankijken van zijn wij gek of is dit werkelijk waar?

Vertel vertel!!

ron

Kan niet Ron moet je ervaren

Daarom wil ik ook van het voorbeeld kennisnemen om het mogelijk te reproduceren.

ron

Dan wil ik het ook weten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

rudolf

Ok dan het waren de luidsprekers van een vriend,de B&W 703,aangesloten op mijn pm14 ki,getest met ordinaire
koper kabels.
Het verschil was erg groot,waarna de vriend dus wat bedrading moest gaan kopen.
Op mijn eigen infinity omega is er nauwelijks tot geen verschil waarneembaar.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

joep

De enige waarheid is zelf uitproberen. Heb ik ook gedaan en ik moet zeggen soms is het verschil goed merkbaar, soms bijna niet en soms gewoon niet. Heb alleen gemerkt dat hoe duurder zeker niet altijd hoe beter zal betekenen.

JeroenLeeuwarden

Ik zie op reviews van Whathifi.com ook vaak een stukje over 'to bi-wire or not to bi-wire' staan. Conclusie is dat dit echt per speaker verschilt. Vergelijk de laatste twee reviews maar eens.
Marantz pm 7000, cd 6000 ose, st 6000, dv4200 ose, PMC db1+s, Norstone stands, van den Hull the track speakerkabel.

rudolf

De invloed van de kabels is er in sommige gevallen.
Zelf ben ik ook aan het experimenteren met condensatoren en spoelen in de scheidingsfilters.
Ik verander een zijde,bijvoorbeeld hoog en ga dan luisteren alleen naar hoog l en r en beluister dan de verschillen.
De invloed hiervan is vele malen groter dan de kabels en interlinks.
Echter ook hier is alle verandering geen verbetering,soms hoor je zoveel meer details dat je denkt yes dit is het tot dat je er 3 uur naar luistert en er enige luistermoeheid komt,probleem gevallen zijn meestal de s klanken die de boel verpesten.
Over het algemeen kun je denk ik wel stellen dat de betere luidsprekers wel een uitgebalanceerd geluid geven,waarbij er meestal een aardige compromis is gevonden,waarbij je dan nog een weinig kunt sturen met je kabels.

xander32

Citaat van: rudolf op augustus 23, 2011, 17:26:30
De invloed van de kabels is er in sommige gevallen.
Zelf ben ik ook aan het experimenteren met condensatoren en spoelen in de scheidingsfilters.
Ik verander een zijde,bijvoorbeeld hoog en ga dan luisteren alleen naar hoog l en r en beluister dan de verschillen.
De invloed hiervan is vele malen groter dan de kabels en interlinks.
Echter ook hier is alle verandering geen verbetering,soms hoor je zoveel meer details dat je denkt yes dit is het tot dat je er 3 uur naar luistert en er enige luistermoeheid komt,probleem gevallen zijn meestal de s klanken die de boel verpesten.
Over het algemeen kun je denk ik wel stellen dat de betere luidsprekers wel een uitgebalanceerd geluid geven,waarbij er meestal een aardige compromis is gevonden,waarbij je dan nog een weinig kunt sturen met je kabels.
Na 3 uur enige luistermoeheid is niet heel vreemd m.i. ...


Sander.

WimPeu

 stupid

3 uur luisteren...waar haal je tijd vandaan?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

rudolf

Ha Ha wel na 7 dagen werken ben ik 4 vrij en dan moet ik mijn tijd verdelen over een aantal zaken,na wat sleutelen aan 3 liter biturbo en vrij programeerbaar systeem is het dan goed luisteren naar wat muziek.

En ja ik ben wel tevreden.

lo

Wow, da's geen misselijk ding. Van jezelf?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81


TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

rudolf

Ja de auto is van mezelf.motorblok zelf opgebouwd,in en uitlaatspruitstuk gelast,2 turbos geplaatst,zuigers 2mm afgedraaid kabelboom gemaakt,van Kronenburg vrij programeerbaar systeem er op.
Demper is ook zelf gemaakt,de auto is door mij ook onder handen genomen,wieldraagarmen met betere rubbers
grotere remmen 6 zuiger remklauwen 4 puntsgordels rolkooi recaro pole position.....
Het is een alpine le mans, daar zijn er een 7 tal van in Nederland,hij is bij een dealer omgebouwd tot le mans met renault delen.

Het vermogen is bij 0,8 bar vuldruk 330 pk en 410 nm van 2500 tot 5500 toeren op 1140 kg bij 1 bar is het een 380 pk,heelhouden is echter ook belangrijk.

O ja Bi wire en biturbo is de link.  Alleen het beste is goed genoeg :kwijl: :kwijl: :kwijl: :angel: