KET XQ40 icm Marantz (evt SR7005) - ervaringen en geluidskleur

Gestart door Subteam, juli 30, 2011, 13:11:47

Vorige topic - Volgende topic

Subteam

Hallo daar,

Zijn er mensen hier die een KEF XQ40 (evt + surround, center en sub) hebben in combinatie met een Marantz versterker/receiver?

Wat zijn de ervaringen .... geluidskleur ed.

XQ40 heb ik beluisterd en moet toegeven icm SR7005 klond deze ZEER sprankelend.
(met denon of pioneer minder)
Ze zijn alleen nogal qua geluid aan de hoge kant.

Wat is de ervaring hiermee en de bass ervaring?
(even zonder sub dan)

Alle info welkom.

Ojaa ... ik kan zo'n setje XQ40 speakers kopen voor een mooie prijs
Reviews allemaal goed, maar praktijk en soort kamer van belang?!

Grt
K

joep

Gewoon hele mooie speakers! Kun je volgens mij bijna niet fout mee gaan.
Heeft jouw versterker de power, dan heeft de Kef het geluid.

xander32

Is betrekkelijk: de ts heeft deze nu al als ZEER sprankelend ervaren ... Volgens mij doet dan niet alleen het vermogen van de versterking ertoe maar ook of deze enigzins matched betreft klankkleur. Anders ben ik bang dat de ts zich al snel zal gaan storen aan het ZEER sprankelende geluid ...

Sander.
Citaat van: joep op juli 30, 2011, 13:22:58

Gewoon hele mooie speakers! Kun je volgens mij bijna niet fout mee gaan.
Heeft jouw versterker de power, dan heeft de Kef het geluid.

Marantz 81

zeker mooie speakers  :kwijl: en ook duidelijk veel beter kwa opbouw als de gewone Q serie  ,deze speakers heb ik zelf ook overwogen toen ik tijdje terug aan het wisselen was

wat je in de winkel hoort kun je wel redelijk goed bepalen of de speaker je aanstaat en of het jou geluid is neem ook je eigen cd,s mee en op dezelfde apparatuur beluisteren,thuis kan het anders uitpakken heeft met name met de Acoustiek te maken dus daarin advies geven is moeilijk ook hoeveel bass jezelf mooi vindt deze zijn i.c.m een harde acoustiek wel makkelijker in het laag doordat de basspoorten aan de voorkant zitten

als je ze bij een hifi zaak zoals hobo hifi aanschaft zijn ze duurder maar heb je naar een luistersessie daar ook de mogelijkheid om ze thuis een week te beluisteren  byebye

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op augustus 01, 2011, 13:06:41
zeker mooie speakers  :kwijl: en ook duidelijk veel beter kwa opbouw als de gewone Q serie  ,deze speakers heb ik zelf ook overwogen toen ik tijdje terug aan het wisselen was

tijdje terug ? we hebben het over een paar weekjes nog maar
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81

Citaat van: John Wx op augustus 01, 2011, 14:47:05

tijd gaat sneller als je denkt is alweer 2 maanden terug  byebye

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op augustus 01, 2011, 17:15:28
Citaat van: John Wx op augustus 01, 2011, 14:47:05

tijd gaat sneller als je denkt is alweer 2 maanden terug  byebye

Wat zo veel alweer

Zal je account van MP weer activeren  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx