welke center bij sr6005?

Gestart door bommelaar, juli 25, 2011, 18:37:31

Vorige topic - Volgende topic

bommelaar

Hallo iedereen!

Ik ben nieuw op dit forum en heb al heel wat afgelezen :)
Ik heb een vraagje:
Ik ben al enige tijd bezig met het uitbreiden van mijn home cineme systeem. Ik probeer degelijke dingen aan te kopen, waardoor ik tussen elke aankoop door even moet sparen.

Momenteel heb ik een Marantz sr6005, met B&W 603S als frontspeakers en de B&W 686 als rearspeakers. Van deze huidige opstelling ben ik al zeer tevreden. Ik zou nu wat op zoek willen gaan naar een deftige center speaker. Mijn budget hiervoor is ongeveer 500 euro.

Heeft iemand een aanrader van center (binnen mijn prijsklasse) die goed zou gaan bij de combinatie die ik nu al heb en vooral bij de versterker?

Alvast bedankt voor de info!

Groeten

OnkyoTrucker

Ik zou dan gewoon de center kopen die bij de rest van je speakers past. Dus gewoon een B&W.
Philips 46PFL5507 , Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3, Yamaha yst-sw015 en Ps3

Stadium III

Idd de B&W center pakken en dan wel uit dezelfde lijn
Hou er wel rekening mee dat de center een zeer belangrijke speaker is bij 5.1 weergave !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

bommelaar

Was ik inderdaad ook van plan. Maar toen ik begon te lezen op het internet, werd deze center in een engelstalig forum volledig afgekraakt. Zou de naam B&W niet waardig zijn...
Het blijft natuurlijk internet, heb de speaker ook nog niet gehoord. wilde voor ik ging luisteren ook graag wat andere mogelijkheden dat ik kan vergelijken...

Al bedankt voor de antwoorden.

still life

yo bommel & welcome here..

ik hou het bij de gegeven replies bij de buren..

:-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

bommelaar

Waarvoor mijn dank al!

Nog wat rondgesurft, en dan zeer goede commentaar gevonden over de htm61. Zal zware bevalling worden :)

still life

geen dank man..

je kan altijd voor de goedkopere B&W gaan:
de aparte bas driver in de 61 ondervang je in principe door dat laag via je fronts te leiden..

een goeie center moet vooral mid/hoog goed presteren..

Citaat van: Stadium III op juli 25, 2011, 19:28:13
Idd de B&W center pakken en dan wel uit dezelfde lijn
Hou er wel rekening mee dat de center een zeer belangrijke speaker is bij 5.1 weergave !

stupid

matching speakers..  :yes:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

bommelaar

Daarnet gaan luisteren naar de htm61 center. Klonk zeker niet slecht. En wat een verschil in vergelijking met mijn huidige opstelling!
Ik laat nu mijn geluid van de digicorder eens surround lopen ipv multichannel. Ga ik ook eens proberen met mijn muziek. Ik veronderstel dat de center ook hierbij een groot verschil gaat geven.

Stadium III

Als je de center goed afstelt dan zal ie zeker altijd meerwaarde hebben
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

bommelaar

Ik ken er te weinig van om zelf aan de instellingen te prutsen.
Ik zet het microfoontje aan en gaan :)

frederickpoell

Citaat van: bommelaar op augustus 16, 2011, 18:11:54
Daarnet gaan luisteren naar de htm61 center. Klonk zeker niet slecht. En wat een verschil in vergelijking met mijn huidige opstelling!
Ik laat nu mijn geluid van de digicorder eens surround lopen ipv multichannel. Ga ik ook eens proberen met mijn muziek. Ik veronderstel dat de center ook hierbij een groot verschil gaat geven.

HMT61 (of 62) zal idd goed 'matchen' met de andere speakers uit de 600-serie. Heb deze zelf beluisterd, en ga hem waarschijnlijk ook aanschaffen. Klinkt namelijk (stukken) beter dan mijn huidge B&W CC6 (= ook 600-serie).
Woonkamer:
Marantz SR5005
B&W 685 / 686 / CC6 center / AS6 sub / FS700
PS3 slim (blu-ray)
Philips 46PFL8685 Led 46 inch. ambilight 3D
Cisco 8455 DVB HD-decoder/PVR
A.C. Ryan PlayonHD2! mediaplayer 1TB

Slaapkamer: Marantz SR4001 - CD6002 - B&W 570

Marantz 81

Citaat van: bommelaar op augustus 19, 2011, 13:32:32
Ik ken er te weinig van om zelf aan de instellingen te prutsen.
Ik zet het microfoontje aan en gaan :)

Je kunt daar alles over vinden op het forum  :-)

bommelaar

Dat wel. maar ik denk dat een precieze afstelling toch afhangt van de grootte van de kamer, vloerbedekking ed. En daar ken ik niets van.
Of zijn er dingen die algemeen aangepast kunnen worden? waardoor de geluidskwaliteit beter zou worden?

Marantz 81

ik hou me er niet echt mee bezig ,maar er staat wel een hoop waardevolle informatie op het forum over het instellen van een HT installatie :-)

bommelaar

Nog een vraagje:
Het gebeurt af en toe wel eens dat, als ik met de draaiknop op het toestel van bron switch (dus bv van tuner naar cd) dat het geluid uitblijft. dan moet ik even terugdraaien en opnieuw op de juiste bron zetten voor het geluid doorkomt. Is dit normaal? Het gebeurt wel maar zelden.
Via de afstandsbediening heb ik er geen last van dacht ik.