AV7005 fronts geven geen signaal meer.

Gestart door Arjan70, juli 25, 2011, 00:16:20

Vorige topic - Volgende topic

still life

Citaat van: WimPeu op mei 18, 2012, 12:55:34
Als je Pure direct luisterd doet ADSY helemaal niet mee dus is die 40Hz ook dan niet van toepassing. Dan moet je hem in de stereo mode zetten met ADSY aan en (evt Dyn EQ) je sub. Dan moet het goed laag weer geven anders klopt er iets niet in je set.

:yes:

Citaat van: Arjan70 op mei 18, 2012, 12:29:47
Nee, ik heb grote vloerstaanders (Xanadu AW-25). De ADSY wil mijn fronts op een cross-over van 40Hz,
je kunt ervan op aan, dat die 40Hz klopt hoor..

Citeermaar als ik dan via pure-direct luister (2ch-stereo) vind ik het wel erg dunnetjes klinken. .

serieus wat afval i/h laag, is wat er a/h handje is..

waarom wil je persé in PD draaien ? terwijl de DSP/ADSY beter klinkt  :angel:

CiteerDaarom wil ik mijn cd-speler gewoon analoog aansluiten en dat de AV7005 enkel het volume regelt, maar dat kan denk ik niet met de AV7005

je pré kan prima overweg met digital inputs hoor
het pure (analoge) pad is niet altijd de beste weg..

je zou ook kunnen proberen alles wat beter op te stellen
post evt eens wat pics van je opstelling..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Arjan70

Citaat van: WimPeu op mei 18, 2012, 12:55:34
Als je Pure direct luisterd doet ADSY helemaal niet mee dus is die 40Hz ook dan niet van toepassing. Dan moet je hem in de stereo mode zetten met ADSY aan en (evt Dyn EQ) je sub. Dan moet het goed laag weer geven anders klopt er iets niet in je set.

Ik dacht dat als ik hem Pure Direct schakel mijn sub sowieso uitgeschakeld zou worden, maar dit is niet het geval, wel als ik mijn sub. enkel op LFE zet (ipv LFE+main), dan is ie stil, dan moet alle bas naar de fronts gaan (staan op large) maar ik blijft een beetje dun vinden, zeker als ik het vergelijk met mijn gewone stereo voorversterker ? Dus doet hij wel meer met het signaal dan enkel via de volumeregeling doorsturen, want mijn cd-speler klinkt gewoon erg goed. Als ik de bypass gebruikte van mijn Rotel RSP-1098 deed hij verder niets met het signaal, en dan klonk mijn cd-speler zoals ik hem ken.

Maar goed ik heb de cross-X op 80Hz (LFE+main) staan nu en dan klinkt het het beste in mijn beleving, dus laat het maar zo denk ik. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Arjan70

Citaat van: still life op mei 18, 2012, 15:41:02
waarom wil je persé in PD draaien ? terwijl de DSP/ADSY beter klinkt  :angel:

je pré kan prima overweg met digital inputs hoor
het pure (analoge) pad is niet altijd de beste weg..

je zou ook kunnen proberen alles wat beter op te stellen
post evt eens wat pics van je opstelling..

Ik woon in een appartement, dus zoveel keuze in opstelling heb ik niet  :|

Ik ga morgen nog wel eens wat proberen, eigenlijk wil ik de processor ook voor stereo gebruiken, want ik vind het een beetje gedoe om steeds te schakelen met mijn eindbakken. Het mooiste zou zijn een normale voorversterker met HT-Pass through, maar die heb ik nu eenmaal niet :-)

still life

Citaat van: Arjan70 op mei 18, 2012, 23:13:29
Ik dacht dat als ik hem Pure Direct schakel mijn sub sowieso uitgeschakeld zou worden, maar dit is niet het geval, wel als ik mijn sub. enkel op LFE zet (ipv LFE+main), dan is ie stil, dan moet alle bas naar de fronts gaan (staan op large) maar ik blijft een beetje dun vinden,

het probleem is dus dat je fronts afvallen i/h laag/sub-laag of het niet kunnen weergeven..
vandaar ben je aangewezen op een sub, om dit bij te trekken

CiteerMaar goed ik heb de cross-X op 80Hz (LFE+main) staan nu en dan klinkt het het beste in mijn beleving, dus laat het maar zo denk ik. .

het klinkt aangenamer/warmer omdat je zo meer laag te horen krijgt
mogelijks kan je de sub nog wat beter integreren & zodoende de X, richting 40/60Hz instellen..
post eens je channel levels ? (fronts, surrounds & sub)

Citaat van: Arjan70 op mei 18, 2012, 23:36:27
Ik woon in een appartement, dus zoveel keuze in opstelling heb ik niet  :|

Ik ga morgen nog wel eens wat proberen, eigenlijk wil ik de processor ook voor stereo gebruiken, want ik vind het een beetje gedoe om steeds te schakelen met mijn eindbakken.

als je vastzit a/d opstelling, kun je best gebruik maken v/d room EQ/DSP..

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Arjan70

Ik heb mijn cd speler een nacht laten spelen (analoog aangesloten), het klinkt nu al veel beter, ik denk dat de analoge ingangen van de AV-7005 wat inspeeltijd nodig hebben. Ik heb nu dus de sub enkel op LFE staan, zodat hij niet speelt als ik mijn cd-speler gebruik.

Ik denk wel dat mijn plan om alles via de Marantz te laten lopen wel gaat lukken, het klinkt nu vrijwel hetzelfde als dat ik mijn gewone 2-ch vv gebruik.

Ik wil wel graag analoog aansluiten omdat de DAC van mijn cd-speler gewoon erg goed is en buisjes in de eindtrappen heeft.

still life

Citaat van: Arjan70 op mei 19, 2012, 16:18:03

Ik wil wel graag analoog aansluiten omdat de DAC van mijn cd-speler gewoon erg goed is en buisjes in de eindtrappen heeft.

ik snap je drang naar het analoge/pure pad wel..

maar wat heb je eraan ? in een brakke akoestiek  :angel:

Arjan70

Het was zeker een kwestie van inspelen denk ik, ik heb hem de laatste week intensief gebruikt en kan nu eigenlijk het verschil niet horen tussen mijn 2-ch voor versterker en de AV7005 op p.direct. Dit vind ik wel een positief punt, want als ik mijn gewone vv wil gebruiken moest ik een schakeling omzetten op mijn eindversterkers. (helaas heeft hij geen bypass functie)

Maar ook met stereo en Audyssey aan klinkt het nu prima, ik had dan behoorlijk irritante hoge tonen, maar ik heb hem nu 8 keer laten meten en het klinkt nu ook goed in mijn ogen (oren). Met Dynamic EQ klinkt het nog wel iets romantischer maar dan ga je echt klungelen met de dynamiek en dat doe ik liever niet.

Ik ben er eigenlijk wel steeds blijer mee  :lol:

Marvin

Inspelen van die AV??

Ok, als je maar tevreden bent. 

still life

Citaat van: Arjan70 op mei 24, 2012, 16:54:36Met Dynamic EQ klinkt het nog wel iets romantischer maar dan ga je echt klungelen met de dynamiek en dat doe ik liever niet.

zolang je dyn vol uitlaat, valt dat klungelen best mee..

Citaat van: Arjan70 op mei 24, 2012, 16:54:36

Ik ben er eigenlijk wel steeds blijer mee  :lol:

8-)

daar gaat het tenslotte om..

pameijer

Citaat van: marvin op mei 24, 2012, 17:11:25
Inspelen van die AV??

Ok, als je maar tevreden bent.

Hij bedoelt inspelen van zijn hersenen. Maar probeer zelf maar eens het verschil tussen die 2 te horen  :-P
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

EricJ

Ik heb daar al vanaf het begin last van, het enige wat helpt is de netspanning eraf, superirritant. Het is op de een of andere manier onvoorspelbaar hoe lang het goed gaat, soms dagen lang, dan weer al na een dag foute boel.

EricJ

Ik heb dit weekend gevonden hoe ik dit probleem oplos, ik gebruik een Amino HD settop box van Brabantnet.
Als ik mijn fronts (en de rest) kwijt ben moet ik de Amino herstarten en dan heb ik weer geluid bij mijn TV.

Overigens ik wel geluid via de Philips TV als er via de AV7005 geen geluid meer komt. de Amino is aangesloten op HDMI 3, deze is ingesteld als default HDMI in stby.

De vraag is nu: welk apparaat voldoet niet aan de norm, de Amino, de 7005 of de Philips TV......

Arjan70

Ik heb nog wel een vraagje over de:  SW mode. Is het nu zo dat als ik mijn fronts op Large zet en de SW mode op: LFE + Main, ik de bass verdubbel ? Of stuurt hij dan de bassen naar mijn sub vanaf het ingetelde crossover ?

Geniet eigenlijk steeds meer van de AV-7005, ben ook veel aan het streamen met de media server, gaat prima.

still life

Citaat van: Arjan70 op augustus 30, 2012, 15:28:19
Is het nu zo dat als ik mijn fronts op Large zet en de SW mode op: LFE + Main, ik de bass verdubbel ?
Of stuurt hij dan de bassen naar mijn sub vanaf het ingetelde crossover ?

bovenop het laag wat al naar de fronts gaat, wat daar uit komt is een andere vraag ..
het kan handig zijn voor P.direct (sub erbij) maar is voor HT doorgaans overkill

CiteerGeniet eigenlijk steeds meer van de AV-7005, ben ook veel aan het streamen met de media server, gaat prima.

8-)

Arjan70

Citaat van: still life op augustus 30, 2012, 17:02:38
bovenop het laag wat al naar de fronts gaat, wat daar uit komt is een andere vraag ..
het kan handig zijn voor P.direct (sub erbij) maar is voor HT doorgaans overkill

8-)

Dank je, dat vermoede ik al, dus maar beter mijn fronts op small zetten  :lol: