AV7005 fronts geven geen signaal meer.

Gestart door Arjan70, juli 25, 2011, 00:16:20

Vorige topic - Volgende topic

Arjan70

Hoi,

Sinds verleden week bezit ik de AV7005, op zich ben ik prima te spreken over de muzikale prestaties, maar schrok me vandaag wel even een hoedje. Plotseling deden mijn fronts het niet meer ? Na enig zoekwerk op het net gevonden dat je dit weer op kan lossen door de"micro processor"te resetten. Gelukkig is dit gelukt en deden ze het weer. Wel al mijn instellingen kwijt maar goed.

Ik ben blij dat hij het weer doet maar vind het toch wel een beetje vaag dat dit nodig is met een splinternieuw apparaat ? Is dit normaal of kan ik hem misschien beter ruilen voor een ander ? Ik lees er hier eigenlijk niets over ?

groet,
Arjan

Stadium III

Heb je multi room in gebruik?
Of heb je Speaker A afgezet je kunt namenlijk je front uitzetten

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Arjan70

Ik ben wel met de Audyssey bezig geweest, het zou kunnen dat ik de knop A+B per ongeluk heb aangetikt, want deze zit wel dicht bij de ingang waar je de microfoon moet inpluggen. Maar zeker weten doe ik dat nu niet meer,gelukkig werkt alles weer...

still life

die reset zou betekenen dat ie in protect is geknald..

best maar even je speaker aansluitingen nalopen of daar niks kortgesloten zit 
hoeft bvb maar zo'n dun adertje te zijn v/e kabel die uit de klem steekt & ergens contact maakt..  :angel:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Arjan70

Citaat van: still life op juli 25, 2011, 13:34:43
die reset zou betekenen dat ie in protect is geknald..

best maar even je speaker aansluitingen nalopen of daar niks kortgesloten zit 
hoeft bvb maar zo'n dun adertje te zijn v/e kabel die uit de klem steekt & ergens contact maakt..  :angel:

Nee, ik heb hem zelf gereset, het zou best kunnen dat daardoor mijn fronts (A) weer goed zijn gezet, ik hoop het want ik heb geen zin om nu al problemen te krijgen  :-o

still life

in protect/beveiliging gaat ie naar een soort standby met knipperend lampje dacht ik..

dan zit er niks anders op dan te resetten, maar zo is het kennelijk niet gegaan ?

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Arjan70

Nee, ik had plotseling geen fronts meer, maar het zou zomaar kunnen dat ik dat zelf heb gedaan met die A+B knop zoals Stadium III al aangaf.

Ik vind hem na het inregelen met de Audyssey ook erg goed presteren met 2 channel stereo. Het zou zomaar kunnen dat ik hem hier ook voor ga gebruiken. Ik speelde tot nog toe altijd met een losse voor-versterker voor stereo en een processor voor HT (Rotel RSP-1098). De verschillen zijn nu wel erg klein, of zijn er niet ?

Eerst nog maar wat verder inspelen voordat ik conclusies trek  :yes:

still life

Citaat van: Arjan70 op juli 25, 2011, 14:48:13

Ik vind hem na het inregelen met de Audyssey ook erg goed presteren met 2 channel stereo. Het zou zomaar kunnen dat ik hem hier ook voor ga gebruiken.

:yes:

zal wel zijn man..

ook met een SR7005 is dat een koud kunstje..  :-D

Arjan70

Ik heb nog wel een vraagje:

Als ik mijn cd-speler analoog aansluit op de AV7005, doet nog steeds mijn subwoofer mee ? Mijn vraag is of iemand weet hoe ik het kan instellen zodat de AV7005 enkel de bas doorstuurt  naar mijn front speakers ? 

Mijn SW mode is: LFE + Main, en als ik hem op LFE zet doet mijn sub niet meer mee, maar moet ik dit dan steeds wijzigen als ik een film kijk of een cd beluister ? Ik wil eigenlijk alles by-passen zeg maar als ik cd luister, dit kon met mij Rotel RSP-1098 wel ?

m.v.g.
Arjan

Stadium III

Alleen LFE zetten
Als je veredr audyssey hebt genruikt en hij kapt de speakers bij 40 hz af gaat de overige info altijd weer naar de subwoofer

Dus hoe staat alles ingesteld
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Arjan70

Citaat van: Stadium III op mei 16, 2012, 20:51:03
Alleen LFE zetten
Als je veredr audyssey hebt genruikt en hij kapt de speakers bij 40 hz af gaat de overige info altijd weer naar de subwoofer

Dus hoe staat alles ingesteld

Ik heb audyssey niet gebruikt, eerlijk gezegd vind ik het geluid er niet beter op worden, het hoog wordt erg schel.
Crossover heb ik op 100Hz gezet.

Maar eigenlijk bedoel ik dit (is van de manual v/d Rotel RSP-1098), maar ik denk dat dit niet kan met de AV7005 ?:

Analog Bypass: For 2-channel analog inputs, there is a special stereo mode that bypasses ALL of the RSP-1098's digital processing. The two front speaker receive pure analog stereo full-range signals with no subwoofer crossover, no delay, no level adjustments, and no contour adjustment.

Ik kan de subwoofer wel gewoon op LFE zetten, maar met films vind ik de stand Main+LFE wel lekker eigenlijk.

Ik vind hem wel steeds beter klinken trouwens, in het begin lichtelijk teleurgesteld, maar als hij goed is ingespeeld klinkt hij erg goed, ook met 2-ch stereo.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

Citaat van: WimPeu op mei 16, 2012, 21:12:24
Gewoon op Direct of Pure zetten.

CiteerIk heb audyssey niet gebruikt, eerlijk gezegd vind ik het geluid er niet beter op worden, het hoog wordt erg schel.
Crossover heb ik op 100Hz gezet.

lijkt me vrij hoog, tenzij je met kleine speakers als fronts draait..

zou toch maar eens ADSY goed laten inmeten & kijken wat daar uit rolt van x-overs..

Arjan70

Citaat van: still life op mei 17, 2012, 15:36:35

lijkt me vrij hoog, tenzij je met kleine speakers als fronts draait..

zou toch maar eens ADSY goed laten inmeten & kijken wat daar uit rolt van x-overs..

Nee, ik heb grote vloerstaanders (Xanadu AW-25). De ADSY wil mijn fronts op een cross-over van 40Hz, maar als ik dan via pure-direct luister (2ch-stereo) vind ik het wel erg dunnetjes klinken. Daarom wil ik mijn cd-speler gewoon analoog aansluiten en dat de AV7005 enkel het volume regelt, maar dat kan denk ik niet met de AV7005.

WimPeu

Citaat van: Arjan70 op mei 18, 2012, 12:29:47
Nee, ik heb grote vloerstaanders (Xanadu AW-25). De ADSY wil mijn fronts op een cross-over van 40Hz, maar als ik dan via pure-direct luister (2ch-stereo) vind ik het wel erg dunnetjes klinken. Daarom wil ik mijn cd-speler gewoon analoog aansluiten en dat de AV7005 enkel het volume regelt, maar dat kan denk ik niet met de AV7005.

Als je Pure direct luisterd doet ADSY helemaal niet mee dus is die 40Hz ook dan niet van toepassing. Dan moet je hem in de stereo mode zetten met ADSY aan en (evt Dyn EQ) je sub. Dan moet het goed laag weer geven anders klopt er iets niet in je set.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES