Citaat van: Cornelis1921 op november 19, 2014, 11:53:18
Hoewel van budget maken niet zoveel sprake zal zijn, want met de opbrengst van de cycli in jewel cases schaf ik dezelfde cycli, maar dan in box-sets aan.. Het is dus meer om ruimte te maken, en om het erfgoed van een componist zoals Mahler en de dirigenten Boulez en Rattle te verspreiden.
Vanavond ga ik dus de box-sets met Mahler-cycli onder die van Pierre Boulez en Simon Rattle bestellen. Respectievelijk op
Amazon.de (Amazon zelf) en
Amazon.fr (derde partij). En van het verkoopbedrag hou ik nog een restbedragje over en dat besteed ik aan CD die ik onlangs aan mijn John heb geschonken; dus het blijft min of meer allemaal budgetneutraal.
Van de €70,00 "armoedetoeslag 2014", uit te keren door de gemeente, schaf ik, bij Caminada Classics, voor mijzelf diverse Sony en EMI super budget box-sets* (Sibelius 2×, Bartok 2×) en voor John diverse nostalgia-CD's** (Hits of 1938, -1940, -1942 & -1943 + Vera Lynn) aan. Deze bestelling is reeds gedaan, daar ik deze pas betaal wanneer de toeslag gestort is, en gezien de overschrijving binnen dezelfde bank verloopt hoeft de ontvanger niet te wachten.
* Zijn tegen de w.a.p. reeds voordelig, maar nu bij Caminada in de aanbieding.
** Slechts €4,95 p.s.